...vagyis ajánlok néhány dolgot, mert azt gondlom, ezeket érdemes elolvasni, megnézni, megismerni.
Az első egy nagyon érdekes interjú. A kérdező Rabbit, a válaszoló pedig a Turulcsiripet is készító Tóth Benedek. Jó hosszú írás, de egy sör mellett érdemes végignézni - lehet belőle tanulni. Ráadásul értelmes kommentek is vannak alatta.
Egy piciny ízelítő:
R: Ezek az “intuitív” felületek általában flash-es megoldások. Korábban említetted, hogy a flash-nek bármi nemű használatától elzárkóztok. Én sem vagyok nagy barátja a dolognak, de az autós példánál maradva arra például nagyon jól használható, hogy meg lehessen nézni, körbe lehessen forgatni egy autót kívül, belül, át lehessen színezni…
TB: Persze van, amikor szinte elkerülhetetlen a flash használata, például a videólejátszók vagy az említett autós példa esetében. De mindennek egy almenüpontnak kell lennie, s nem olyannak, hogy mondjuk a flash-ben becsúszik a menü és zenél. Vagy beszél… Az a legszörnyűbb :) Volt olyan ügyfelünk, aki kipróbálta a képernyőre besétáló figurát, és az oldala teljesítménye 95%-kal esett le. Maga sem akarta elhinni a statisztikát…
A flash-eknél gondot jelent még, hogy a felhasználók nem tudnak oldalakat új böngészőfülön megnyitni. Az oldalak új tabon való megnyitása egyébként erőteljesen átformálja a felhasználói szokásokat, de ez már egy másik kérdés.
Nem a technológia rossz, csak megvan a maga alkalmazási területe. Érdemes csak akkor használni, ha nem lehet mással kiváltani. És akkor is lehetőleg alternatívával és akkor is csak flash-t (vagy más olyan technikát, aminek van valami normális piaci részesedése, a Silverlight stb. felejtősek).
A második is blog és interjú, de itt többen válaszolnak ugyanazon kérdésekre. Egészen pontosan: a webdesigner kérdez site buildereket. Aki akár csak tervezi, hogy weblapot készíttet, olvassa el! Nagyon tanulságos.
2. szerinted hogyan lehetne javítani a designer - sitebuilder - fejlesztő kommunikáción?
(...)Horváth Sebestyén László:
A designer - sitebuilder - fejlesztő kommunikációnak a jó dokumentáció, egységes koncepció az alapja, ha mindenki egyértelműen átlátja, mi a cél, és persze nem akar önálló utakon járni. Fontos a megvalósítandó megoldásokat átbeszélni, különösen a dinamikus elemeknél (galéria, lapozó effektek, stb...), érdemes már e tervezés közben egyeztetni a sitebuilderrel, ha ez megoldható. Mindenképpen jó ha van egy személy, aki az egész munkát átfogja, átlátja, döntéseket hoz. Egy jó csapat ma már öt tagú, marketing, seo, grafika, sitebuild, programozás - enélkül nehéz sikert elérni. Ha valaki egyszemélyben ért mindenhez, az nem ért semmihez.
Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban egy weboldalt ajánlanék, mégpedig az Adverticum most elkészült statisztikai oldalát, az adstat.adverticum.hu-t:
Az AdStat egy ingyenes szolgáltatás, amely az Adverticum AdServer mérései alapján pontos képet ad a hazai internetezők technikai, technológiai hátteréről, valamint az online hirdetések legnépszerűbb formáiról.
Az AdStat oldalon található adatok az Adverticum AdServer rendszeréből származnak. Az AdServer által kiszolgált hirdetésekkel naponta több mint 3 millió felhasználó, vagyis gyakorlatilag minden hazai internetező találkozik. Az AdServer naponta átlagosan 5-600 millió, havonta 16 milliárd hirdetést jelentet meg magyarországi oldalakon.
Utolsó kommentek