Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hol kommentek tornyosulnak...

Címkék: blog web2

2009.08.10. hétfő 22:04 Konrad

...szociológusok leborulnak.

És tanulnak. Jó sokat tanulnak.

Érdekes megfigyelni, hogy a valamitől olvasottá váló bejegyzések utáni kommentek milyen mértékben tudnak elkanászodni. Egyrészt jól látszik, hogy sok hozzászóló csak egy ajánlóra vagy a címre - esetleg egy kiragadott mondatra - reagál, miközben maga a bejegyzés másról szól. Más esetben egy kommentező félreviszi a beszélgetést, majd azon a vonalon megy tovább a disputa - az eredeti téma már senkit nem érdekel.

Az Index.hu címlap blogketrecében megjelenő ajánlás miatt félrement kommentek halmazára példa lehet az Ember emlékezet című bejegyzésem. Az ajánlóban az szerepelt, hogy a Tisza cipő vacak termék. A bejegyzés arról (is) szól, hogy hiába volt vacak, ettől még be lehetett újra vezetni a márkát, már teljesen más minőséggel. A kommentek egy része arról szól, nem volt vacak a Tisza cipő. Ez a valós tartalom egy nem lényeges részével foglalkozik. A másik, nagyobb része azzal foglalkozik, hogy nem is szar a mostani Tisza cipő. Ilyet nem is állítottam, így valójában egy feltételezésről vitatkoznak olyanok, akik láthatóan el se olvasták. Végül van egy törpe kisebbség, aki a bejegyzés témájával foglalkozik.

Őszintén megmondom, nem zavart, hogy így alakult. Egyrészt részben bizonyítja a leírtakat - bár kicsit közvetve -, másrészt nagyon jól mutatja, mennyire felületesen olvasnak azok, akik csak a címre esnek be. Kb. ennyire tudatosul bennük egy-egy reklámüzenet is: kiemelik a vélt üzenetet, és tök jól félreértenek mindent.

A félrevitt beszélgetésre jó példa a Tesztjegyzőkönyv bejegyzés. Ez nem kapott kiemelést, de a törzsolvasókból páran elkezdtek valami egészen másról - jelesül a Goggle AdWords minősítés szükségességéről vagy szükségtelenségéről - vitatkozni. A téma alapvetően érdekes, az érdeklődők bátran fussák végig, normális hangnem, korrekt álláspontok pro és kontra. Ja, hogy nem a bejegyzéshez kapcsolódik? Kit érdekel már az ilyenkor, nem igaz?

Persze mindkét esetben belenyúlhattam volna a folyamokba. Lehetett volna törölni, beleszólni, lezárni, kitiltani egyeseket - de most őszintén, jobb lett volna attól bármi is? Így legalább megismerhettünk pár véleményt, pár gondolkodásmódot.

Másrészt ez az egész jelenség felveti azt, hogy mit kellene kezdeni azokkal, akik "fogalmatlanul", egy-egy bejegyzés megértése nélkül kommenteznek? Igazából sokat nem lehet. Elterjedt mém az IQ captcha, vagyis egy olyan megoldás, ahol egy-két-három olyan kérdésre kell válaszolni a komment elküldésekor, amit csak akkor tud megtenni, ha nem hülye (a témához).

Egy másik hétvégi ötletem - tanulva a drága jó Rupert Murdoch eszemenéséből - a fizetős kommentelés. Bátran lehet hozzászólni, de egy komment 50,- Ft. Előre lehet megvenni egyszerre minimum 10 kommentet, de nagyobb mennyiség esetén kedvezményt is adok!

Sőt, régi olvasóknak, barátoknak és linkpartnereknek ingyen kommentezés is jár.

És akkor jöhetnek bátran a témát nem értő vagy félrevivő kommentek. Több pénzt hozna, mint bármilyen AdSense vagy ETARGET, nem igaz?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr571301554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti 2009.08.10. 22:16:00

beszeljunk akkor arrol, h miert nincs meg mindig normalis micropayment mo-on, amivel ez megoldhato lenne. a szociologia meg nem erdekel, viszont azt el kell mondanom, h bajnai ellopta a libakat!! ja es elso.

Gergő bá' 2009.08.10. 22:24:40

uristen itt is megy már az elsőzés? a témához hozzászólva:

nem hiszem, hogy Magyarországon működne a fizetős kommentelés. Akkor már egyszerűbb ha az ember visszatartja az agymenését. Illetve olcsóbb.

Másik megoldás, ami időigényes - és ugye bár az idő pénz: moderálni kell a kommenteket.

Generar 2009.08.11. 00:36:10

szociológiailag jó megoldás pont a Twitter kevés karakterszám gyors, egyszerű info, nem képes sok irányba terelni, ezért sikeres, mert "nem terhel". A blog valahol meg fog maradni az egy bejegyzésen belül sok irányváltással, ezért eltérő válaszokkal modellnél. Én sem hiszem, hogy a fizetős modell működik, rövid távon nálunk biztos nem. Ahhoz, hogy fizessünk, értékes tartalomra van szükségünk és ezt egyenlőre nemhogy a blogokban, de a hazai interneten se könnyű megtalálni.

2009.08.11. 01:14:47

legegyszerúbb, nem engedélyezed, hogy kommenteljenek. de hát pont attól érdekes az egész, hogy a kommentelők terelnek és vetítenek :)

2009.08.11. 08:25:27

elsőzés azért van, mert hagyták, hogy legyen. ki kell törölni. ötödikkkkkkkk

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.11. 09:06:18

fizetős komment képtelenség - nem fog fizetni ezért senki sem.

Micropayment részlegesen megoldott. Van már SMS (>50% elmegy és akkor nem is adóztál még), kártyás elfoadás (30ezer egyszeri költség, OTP halál bonyolult, CIB-es jónek néz ki)

Ha valaki blogot indít vállalja be a kommenteket (mi másért csinálja) és csak a legszélsőségesebbeket tiltsa.

mullerpeti 2009.08.11. 09:17:57

A bloggernek erős lélek kell. Időnként meg kell küzdeni az oldalra tévedő konfliktusélezőkkel' és az "elsőző sötéttuskókkal". Ez egy ilyen világ.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.08.11. 09:49:50

:D
a legjobb olyan posztban elvinni a kommenteket, ami arról szól, hogy az emberek elviszik a témától a kommenteket :)
Ja, és fizetős kommentet mindenhova! :D

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.08.11. 13:43:37

Érdekes lenne bevezetni a postdíjat is.Valami előre meghatározott összegű, mondjuk pártízezres összeget kéne letennie havonta és előre a bloggernek, majd a kommentelők - akár fizetősek is - pontoznának.
A havi díj összege meg a kommentelők pontozásá múlna

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.08.11. 17:34:30

Konrád, a fordítottját is meg lehetne csinálni... ÉN kérek pénzt azért, hogy a TE blogodban kommenteljek.

:D

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2009.08.11. 20:36:48

Lehet, hogy csak én értem félre, de nem irónia volt ez a fizetős módszer és pont arról szólt a cikk, hogy az az egyik jó oldala is a blognak, hogy a kommentek néha kicsit elkanyarodnak?

Csak mert mintha kicsit komolyan vennék páran, hogy fizetős kommentezés lehetséges (itthon).

Mária 2009.08.11. 21:17:02

@Merras:

Sőt, a negyedik verzió az lehetne, hogy lesznek, akiknek a blogger inkább fizet, csak ne tolják oda a képüket és ne írjanak semmit.

Ez olyan lenne, mint a való világban a védelmi pénz :)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.08.12. 09:41:13

@Mária:

Esetleg a többi olvasó dobja majd össze azt a kis pénzt pár kommentelőnek, hogy inkább maradjanak csendben...
:)

edkocsoki 2009.08.12. 11:44:15

Ez jó, már az első pár kommentben van alapanyag a témához :)
köszi, a szocosok nevében is!
Meg amúgy is klasszik entertainment alapon is :)


süti beállítások módosítása