Vannak olyan egyértelmű dolgok, amiket mégis érdemes magyarázni, mert könnyen eshetnek egyesek a tudatlanság csapdájába. Ilyen egyértelmű dolog az is, hogy arról van adatunk, amit mérünk. Ugye, mennyire nem tűnik ez bonyolult kijelentésnek?
Pedig a mindennapok során nem egyszer kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy ezt meg kell magyarázni. Hiszen olyan sok jófajta bullshit szöveggel etetnek bennünket! Például az internetes hirdetések kapcsán sokan és sokszor elmondjuk, hogy azért nagyon jó, mert szinte minden mérhető.
De ez a mérhetőség csak lehetőség, nem alapvető tulajdonság! Ha például kirakok egy bannert egy oldalra, akkor azt bizony mérhetővé kell tennem: hányszor jelent meg, hányan kattintották, stb. És ezeket a dolgokat előre ki kell találni: meg kell határozni, mit is akarunk mérni.
Nem lehet utólag okosnak lenni. Nem lehet azt mondani egy kampány végén, hogy akkor nekem még kell három másik adat is, amiről eddig szó sem volt. Pontosabban lehet ilyet mondani, de nagy valószínűséggel nem fognak a rendelkezésünkre állni ezek az adatok. Mert nem is lettek mérve!
Ezért kedves döntéshozók, azt javaslom, tessenek szívesek lenni előre kérdezni, még a kapány elején, és nem utólag, a záráskor, vagy azt követően fél évvel vagy évvel!
Köszönöm.
Utolsó kommentek