Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pucér csaj helyett

Címkék: onlinemarketing kreatív

2009.11.29. vasárnap 22:17 Konrad

Nézegetem a tévéreklámokat - tudom, ez egyfajta mazohizmus -, és meg kellett állapítsam: a kétezres évek végének meztelen csaja a humor lett.

Ugye ha nincs semmi kreatív ötletünk, ha az, amit el akarunk adni, annyira érdektelen, annyira nem különbözik a versenytársaktól, hogy már az álszakmai szervezet alapítása sem segít, akkor lehet a sablonokhoz nyúlni. Az egyik legegyszerűbb sablon a meztelen női mell, vagy a bevállalósabbaknak a meztelen nő.

A nyolcvanas évek kártyanaptárai is erről szóltak. Az Istenhátamögötti MGTSZ kártyanaptárától kezdve a kisgépgyártó állami vállalatig mindenki meztelen nőt rakott a cég neve mellé, esetleg traktorral vagy rotációs kapával. A siker biztos volt, a naptár biztosan elfogyott, sőt, cserealap is lehetett.

De a mai álpuritán, látszeterkölcsös világunkban valahogy ez a fajta meztelenség már mást jelent. Egy egyszerű tévéelőfizetéssel is mellek tucatjait láthatjuk a bulvárhíradókban, az interneten pedig aztán nincs semmi korlát. Így a pucér csajok már nem annyira jó reklámhordozók, ez már nem elég ahhoz, hogy áttörjük az érdektelenség falát.

Nos, e helyett itt vannak nekünk a vicces reklámok. Eleinte még megvolt az erőlködés, hogy valahogy kapcsolódjon a humor a termékhez - ilyen volt pl. a Soproni Ászok reklámsorozata -, de aztán ez már egyre kevésbé fontosabb.

A most futó OTP akármilyen reklámokban pedig már semmi köze nincs a poénnak és humoristának a termékhez, a márkához. Mégcsak meg se próbálják azt, hogy közük legyen egymáshoz. Mostanra a humornak lett az a feladat, hogy áttörje az érdektelenség falát. Ez lett az új álkreatív megoldás.

Pedig nővel lenni sokkal jobb, mint egy hülye vicc, nem?

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr251561958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marr 2009.11.29. 22:46:13

mazoch

Szerintem meg szomorú, hogy neked "álpuritán, látszeterkölcsös" az, hogy valamit nem mellel próbálnak szellemtelenül eladni. Inkább a rossz vicc.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.29. 22:52:24

@Marr: szerintem félreértetted, amit írtam. Egyébként pedig ezerszer inkább egy szép nő, mint egy rossz vicc.

azAttis 2009.11.29. 23:10:02

Mélyen egyetértek ami a nőket illeti. Akkor várhatjuk az OnlinmarketingBlog2010 csajos naptárt? (:

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2009.11.30. 00:43:58

Külföldön mindig figyelni szoktam a tv reklámokat és általában az jött le, hogy valamiért ottkint sokkal viccesebbek. Lehet, hogy csak el vagyunk maradva pár évvel, de sokszor úgy tűnik mintha az gondolnák a hirdetők, hogy nálunk úgysem jön be a poén.

Jóindulatúan feltételezem, hogy tesztelik ezeket a reklámokat, szóval a keserű valóság az lehet, hogy tényleg nem jön be a magyaroknak.

Ha már úgyis koptatják a szemünket akkor a minimum, hogy csajok meg humor legyen. A legjobb valami humoros meztelen csaj lenne. :)

orczy · http://www.beoriginal.hu 2009.11.30. 03:51:08

"álpuritán, látszeterkölcsös"
Szerintem nincs már itt semmi puritanizmus, erkölcsösség. Még ál- se. A jómunkásember megveszi a Blikket, és CSÖCSÖT akar. Nem álcsöcsöt, hanem igazit. Ami a szomorú, hogy ezen kívúl mást nem.

orczy · http://www.beoriginal.hu 2009.11.30. 03:52:21

"álpuritán, látszeterkölcsös"
Szerintem nincs már itt semmi puritanizmus, erkölcsösség. Még ál- se. A jómunkásember megveszi a Blikket, és CSÖCSÖT akar. Nem álcsöcsöt, hanem igazit. Ami a szomorú, hogy ezen kívúl mást nem.

orczy · http://www.beoriginal.hu 2009.11.30. 03:53:06

"álpuritán, látszeterkölcsös"
Szerintem nincs már itt semmi puritanizmus, erkölcsösség. Még ál- se. A jómunkásember megveszi a Blikket, és CSÖCSÖT akar. Nem álcsöcsöt, hanem igazit. Ami a szomorú, hogy ezen kívúl mást nem.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.11.30. 10:34:02

Hát mert az átlagmagyar szomorú... Nem illik vidámnak lenni, annak se akinek jól megy annak se aki csak úgy elvan.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.11.30. 13:12:36

Egyetértek, egyre inkább rájönnek arra a kreatívok, hogy humorral sokkal több embert fognak meg, mint egy szép női testtel. Bár egy kivétel mindig akad, ha a termék vagy a célközönség olyan, amihez inkább egy nő kell, mint egy vicc.

Külföldön én nézek reklámokat, TV adó és hirdetője válogatja. Például egy légitársaság nem poénkodik, de erősen koncentrál az érzelmekre és a vizuális élményre.

Sobrijóska 2009.11.30. 13:22:36

Én azt vettem észre, hogy nem csupán a humor, hanem az ironisztikus humor lett térnyerő. Azaz maga a reklám közvetett módon gúnyolja a termékre, szolgáltatásra való kiéhezettséget. És érdekes módon nagyon működik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.11.30. 13:23:44

"A most futó OTP akármilyen reklámokban pedig már semmi köze nincs a poénnak és humoristának a termékhez, a márkához."

Hát pedig de. Igaz, nem szájbarágósan (szerencsére), de a poén és a hozzá kapcsolt OTP termék kulcsszava mindig ugyanaz, figyeld csak meg.

Franzi 2009.11.30. 14:01:43

csak a mosópor- és tisztítószerreklámok nem változtak 50 éve.
a mai napig is tisztább a tisztánál" és "új"

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.11.30. 14:34:34

"a kétezres évek eleje óta megcsontosodott csöcsök helyét" - az milyen az a megcsontosodott csöcs...? :p

OkoskaTo:rp 2009.11.30. 14:49:42

@Fedor: A mostani OTP reklámsorozatnak a humorhoz nincs köze. :-P

juliusbond 2009.11.30. 15:02:22

@OkoskaTo:rp: Nomármost szerintem meg van köze humorhoz...a srácok igenis jó standup-osok. A termékhez való kapcsolata tényleg nem egyértelmű...ennyivel is jobb, mert nem annyira szájbarágós. Aki észreveszi a kapcsolatot, az elmosolyintja magát.

Az UPC nem lett megemlítve, Szőke és Badár szintén iskolát alapíthatnának, jó volt velük.

Az Unicredit vagy mék hirdetése a csinos nővel, meg csinos bankár pasival, és igazából a bankok azért dolgoznak, hogy nekünk jó legyen már hiteltelen.

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.11.30. 15:18:44

a baj az, hogy ezek a reklámok majdnem mindig eröltetettek és egyszerűen emiatt idegesítőek és számomra a cégről kialakított képnek a színvonalát igencska erősen negatív irányba befolyásolják. a meztelen nőket nem lehet így elrontani...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.30. 15:19:07

azért én örülök neki, hogy van egy bank, ami nem papapapa, meg Emese, meg nyálas labda, és kicsikamat kicsi tánc, hanem azt mondja, bízz bennem.se több, se kevesebb.

szerintem még mindig jobb, ha egy általános langyos semmit kommunikál egy bank, mintha valami erőltetett égő szart nyomna 3-4éve..

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.30. 15:23:01

@$Norbert$: de azért a céltalan humornak sincs semmi értelme. Hiába mondunk egy jókis fingós viccet, ha a márka nem marad meg semmiben.

Szerintem ezt a nincsduma dolgot jól elkapták az otpnél, és az axa már lecsúszott róla.

fiatalított a márkán egy picit

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.30. 15:25:10

@Loop: szerintem igencsak öncélú csak azért egy meztelen nőt rakni egy reklámba, hogy felhívja a figyelmet...egy bankot meg aztán főleg nagy hülyeség lenne csöcsökkel reklámozni.

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2009.11.30. 15:35:58

A bankok kommunikációja nehéz ügy. Csak gondolj bele, emese kiégett, idétlen családregény poént meg majdnemhogy nincs aki nem vette át.
Az meg tényleg fárasztó hogy téháem ennyi meg ennyi.
Szóval a bankok reklámjainak sivatagában felüdülés a sztendbákomedi, még akkor is ha néha gyenge poénokkal próbálkoznak.

Puncskocka 2009.11.30. 15:36:22

néha azért hiányoznak a bikinis csajok :)
de a humor is bejön, bár egy-két OTP-s poén nekem csak nagy sokára jött le.

joskafiser 2009.11.30. 15:36:51

te is azert kerultel index fooldalra, mert "pucer".

egyebkent meg ha igaz lenne amit irnal, nem lenne velvet, blikk, fokusz es hasonlo szemetek. az index sem ezt a postot tenne ki.

szoval barki barmit allit, tovabbra is :

sex sells.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.30. 17:56:40

Hölgyek és urak, nem azt mondtam, hogy meztelen nő nem érdekes, annyit mondtam, hogy részben átvette a szerepét a humor.

És ebben az sincs benne, hogy ez mennyire jó vagy rossz, ez van.

Az OTP bankos reklámok eleinte ültek, de amiket mostanában láttam, azok már csak nagyon kifacsartan...

Vuck 2009.11.30. 18:41:52

Két kis kötözködés
"A kétezres évek végének meztelen csaja a humor lett." Hát nem tudom, én még a kétezres évek elején élek....

"Pedig nővel lenni sokkal jobb, mint egy hülye vicc, nem?" Szerinted. Részemről még mindig inkább a béna poénok, mint a női testet imitáló sztriptíz grillcsirke, meg a ha kell, ha nem kilógatott mellek. arról már nem is beszélve, hogy a sörtől a fugatömítőig minden a szájba/mellre fröccsen. Egyébként egyesek szerint, ennek a csöcstelenítésnek szoros összefüggése van a nők vásárlóereje és anyagi családfenntartó szerepe növekedésével. Amíg anyu csak a konyhába való dolgokért, illetve a gazdag anyu luxus fityfenékért járt a boltba, addig 99,9%-ig apu gondolatvilága járta át a reklámcsináló agyakat. márpedig apu, a férfi, ösztönösen utána kap a cicinek, így mindennek, ami a cici körül van. Anyu nem, mert neki van sajátja. Amióta anyu is aktívan beleszól - és meg is hallgattatik - a családi büdzsé hovaköltése körében, már számít a termelőknél is, és ebből fakadóan a reklámokban is, hogy a nő mire "gerjed". Javítsatok ki, szakemberek, de szerintem lehet benne valami. Főleg azért, mert pl én még nem láttam pucérnős mosópor reklámot, de átizzadt ingben flamenkozósat már igen. ebből persze az is következik, hogy a csöcstelenedés nem szextelenedés.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.01. 20:51:40

Pedig de marha kevés igazán humoros hazai reklám van. nem akarok ide linkelgetni, meg az addict-on úgyis megtaláljátok, de a svédeknél, finneknél, ott nem szaroznak, bevállalnak nagyon borotvaél dolgokat is.... Bár azért egyetértek. A meztelen nő szép, de a vicc a léleknek nagyon kell!!!!


süti beállítások módosítása