Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utóvédharc vagy új világ?

Címkék: weboldal üzlet

2010.01.02. szombat 23:25 Konrad

 Erős felütéssel indult ez az év a fizetős tartalmat akaró kiadók részéről. A Népszabadság egy nehezen értelmezhető módon mintegy külső véleményként ír egyik vezetőjének a véleménye kapcsán arról, miért is lenne helyes, ha az internetezők fizetnének a fizetős tartalmakért. És bár a cikk pontosan leírja, melyik vélemény kihez tartozik, mégis véleményem szerint csúsztat, mint ahogy ezt a témát se pro se kontra nem tudta még senki feldolgozni.

Valószínűleg én se, hiszen van véleményem, és nagyon határozott véleményem a témában, de ezt már leírtam máskor

Mihók szerint nem kérdés, hogy az interneten is kialakulnak majd a fizetős modellek. Az viszont még kidolgozásra vár, hogy pontosan mely tartalmakért kérnek pénzt a jövőben, és hogy milyen csatornákon valósul meg a díjbeszedés. – Elképzelhető, hogy az internetszolgáltató oldalán ikszeljük majd be, melyik prémiumtartalmakra akarunk előfizetni, s ennek díja aztán megjelenik a havi internetszámlánkban. A bevételből pedig a tartalomszolgáltató – például egy hírportál, televízó – is részesedik.

Nos, annyit elmondanék, hogy vannak fizetős modellek az interneten. Vannak, de a kulcs mégsem az, hogy milyen módon fizessünk, hanem az, valóban kell-e? Valóban szükségünk van-e ezekre a hírekre? És vajon valóban azért fizetnénk, ami minőségi? Mert az a rossz hírem, hogy az interneten is a bulvárt fogják keresni az emberek. És attól tartok, hamarabb fognak bármelyik kifakult sztárocska pucér képeiért fizetni pár forintot, mint a Népszabadság elemző írásaiért.

Ugyanakkor ez a cikk nagyon jó felütés arra, mi lesz 2010 egyik várható sláger témája: igen, az offline kiadóknál kezd elfogyni a cérna, fogy a pénz a hagyományos piacukon (bár azért nincs egyelőre miért panaszkodniuk), miközben az elmúlt 10 évben jól elcseszték az internetet, így ott meg nem jön szinte semmi. Mondjuk sajnálni nem tudom őket, de értem a problémájukat.

Tehát a téma a tartalmak fizetőssé tétele lesz.

De ne várjunk nyílt harcot, itt kérem erős cégek fognak a háttérben osztozkodni. Hiszen alapvetően nem az a kérdés, hogy mondjuk a nepszabadsag.hu-ért kérjenek-e pénzt - mindenki tudja, ha így tennének, 2 nap alatt bezárhatnának -, hanem az, honnan jöjjön a pénz a tartalomért? Két könnyen megfogható forrás van: a keresők (jelesül a Google) és az internet szolgáltatók (az ISP-k). Tehát a csata ezen felek közt fog folyni: ki mennyit kér és ki mennyit hajlandó adni?

Innentől már nem lesz kérdés szerintem, kell-e pénzt kapniuk a tartalomszolgáltatóknak. A kérdés az lesz, önkéntesen adunk, vagy "csomagkapcsolt" módon? A tartalomszolgáltatóknak természetesen ez utóbbi a jó. Nekünk - talán - az előbbi.

Ez az év részben erről is szólhat. Meglátjuk majd.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr971640765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2010.01.03. 00:31:37

Pontosan mivel is mennének oda a lapkiadók a Google-hoz, hogy adjon nekik részesedést?

Pontosan mivel is fogják megindokolni, hogy fenntartsunk több száz online lapot amikben többségében MTI cikkeket és egymástól átvett tartalmakat közölnek újra?

Csak egy példa:
www.google.hu/search?hl=hu&q=%22250+k%C3%B6bm%C3%A9ter+szem%C3%A9t%22&btnG=Keres%C3%A9s&meta=&aq=f&oq=

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:47:23

én drukkolok annak, hogy a fizetős elképzelések sikerrel járjanak, mert így van esélye a nagyon minőségi írásoknak az interneten is

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:48:09

meg azért is mert ha nem jön be, addig a kisebb oldalak nagyobb nyilvánosságot kapnak :D

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:54:26

"Valóban szükségünk van-e ezekre a hírekre? És vajon valóban azért fizetnénk, ami minőségi?"

nagyon részletes tartalommal elő álló, megbízható oldalra simán megérné fizetni, az persze könnyen lehet, hogy pl. 10 milliós országban soha nem lesz hozzá annyi előfizető amiért megérné csinálni, de angol nyelven már hozhat annyit, amiért mondjuk megéri magas színvonalú szakmai dolgokat átadni másoknak

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.03. 00:58:47

@Barát Csaba: rétegtartalomra szükség van, igen. Kérdés, lehet-e annyi előfizetőt találni, ahonnan megéri.
A mainstream fizetőssé tétele egy másik kérdés. A fenti post inkább ez utóbbiról szól-

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 01:09:55

@Konrad: szerintem a hazai internet elterjedésből és az emberek vagyoni helyzetéből az jön ki végeredménynek, hogy nálunk veszteséges lenne a dolog

a hazai cégeknek az egyetlen jó megoldás talán az lenne, ha szinte mind kartelleznének egymással ez ügyben, és megbeszélnék hogy mindnyájan! fizetőssé teszik a hírek egy részét, és hogy egy bizonyos ár alá egyikőjük sem fog menni, esetleg még jó pár, nagyon aktívan író magánszemélyt is megfűznek az ügy érdekében

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2010.01.03. 01:58:01

Ahogy mondani szokták: én arra befizetek...

Azaz éppen, hogy nem.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.01.03. 11:43:01

na, azert en nem mennek el addig, hogy errol fog szolni 2010. azert mert mihok attila nem erti, hogy hogyan mukodik az internet, ebbol meg nem kovetkezik semmi. max az, h sajnalatos, h egy nagy mediaceg elen egy olyan ember all, aki nem erti, hogy milyen vilagban el. jo, de ezt mar lattuk murdochnal is. mondjuk neki annyi mentsege van, hogy nagyon idos, es rengeteg a penze.

ahogy irod is, ma mindenkinek ott a lehetoseg, hogy fizetosse tegye online tartalmait. a sunyisag mihok allitasaban az, hogy o nem a piacon akarja megmerettetni magat (nem teszi fizetosse a ringier online elerheto tartalmait), hanem az isp-ket akarja lesapolni.

ezt pedig - szerencsere - senki nem fogja hagyni neki, abban biztosak lehetunk.

amugy meg nem tudom, hogy miota szamit a ringier fontos tenyezonek az interneten. a web, koszoni szepen, kivaloan meglenne a ringier online tartalmai nelkul.

mondom, az igazan tokos dolog az lenne, ha ma fizetosse tenne a nepszabadsag, a nemzeti sport es a blikk online tartalmait. eljonne az igazsag pillanata. megmerettetne a ringier sajat tartalmainak valodi erteke.

a masik meg. elnezve a blikk vagy a - szinten ringier online-hoz tartozo - pixter.hu tartalmait, en egy csomo gyanus anyagot latok. vagyis olyan tartalmakat, melyekert valoszinuleg nem fizet a ringier.

a blikk kapcsan elsosorban a brit es amerikai bulvarlapoktol "atvett" hirekre, kepanyagokra gondolok.

vegyunk egy random kulfoldi bulvarhirt a blikkrol:

www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/paris-hilton-oltar-ele-allt-2007496/

a ringier vajon fizetett-e ennek a hirnek a masodkozleseert, illetve a fotoert?

mert nekem nagyon ugy tunik, hogy ez a blikk "cikk" a daily mail cikkebol ( www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1238559/Piers-Morgan-Paris-Hilton-say-I-Las-Vegas-.html ) lett "megirva", es a fotorol is eltuntettek a forrast. nem ugy tunik, hogy a hirert, vagy a fotoert fizetett volna a blikk.

persze szivesen vennem, ha bebizonyosodna, h a ringier valjoban a hirert es a fotoert is fizetett. es nem kellene azt gondolnom h nem jogtiszta tartalomert akarnak elkerni tolem penzt...

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2010.01.03. 14:24:57

Csak nekem tűnik úgy, hogy ezeknek konkrétan fáj az internet?

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2010.01.03. 14:37:23

@hírbehozó: Szerintem nem fizetett. Erre utal, hogy a fotó minősége olyan mértékben le lett rontva, hogy csak emberi szem, vagy nagyon drága szoftver tudja megmutatni, hogy valószínűleg ugyanaz a fényképezőgép a két kép forrása.

@Szántó Gábor: Nem. Igen. Nem csak neked tűnik úgy. Igen, fáj nekik. Fáj, mert egy olyan struktúra, ahol megvolt jól az üzleti modell, és meg lehetett élni lassan haldoklik. (Momentán sokkal lassabban, mint ahogy én gondoltam, de az emberek konzervatívak.) És ki kellene találni valami újat. És az emberek nem csak konzervatívak, hanem lusták is. (Egyébként ez nem baj, sok esetben a lustaság hajtja a technológiai fejlődést.)

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.03. 14:45:15

A titok szerintem a pénzforrás megtalálásában van, vagyis egy alternatív mód kialakításában, üzleti modell fejlesztésében. Jó példa erre a jasmin group, ami a pornóiparban működik. Vagy azok a zenekarok, akiknek a számait ingyen letöltheted online. Ők is tartalomszolgáltatók, de a pénzt nem a szokásos módon kérik a CD-kért. Előbb letettek valamit az asztalra, majd turnáznak, extra szolgáltatásokat adnak már pénzért. A tartalomszolgáltatás már a reklám a többi eladásához

[nev] (törölt) 2010.01.03. 16:19:06

@hírbehozó:
te nem érted murdochot. murdoch kapitalista. van egy óriás médiabirodalma, övé például a jamba nevű szolgáltató. ez magyarországon eladja neked szalacsi videót. csak küldd el a "vicc" szót a tizenhéthuszonakrámennyire. és leszed a kártyádról majd egy ezrest hetente. ha nem mondod vissza, akkor következő héten automatikusan löki neked a uhrin benedeket a mobilodra. és van aki erre a szolgáltatásra előfizet. ööö. én se értem, te se érted, de mégis.

szóval murdoch mint minden kapitalista azt mondja, hugyért szarért pénzt kell kérni. tisztában van vele, hogy ez az online lapkiadásban azt jeletni, hogy elveszíti az olvasóinak jelentős részét, és nagyjából azzal számol, hogy a veszteséges(!) online lapok fele bedől. és akkor mi van. neki a lényeg az, hogy ami megmarad a szuper nyereséges legyen. a többi pont nem érdekli. (oké, persze tisztában van azzal is, hogy a médiabirodalma kártyavárként összeomlik. mert senki sem fog fizetni semmiért sem. és akkor győzött a forradalom, akkor vége van a kapitalizmusnak, nem hiába dördült el az auróra cirkáló ágyúja, mindenki belátja, hogy weben is átléptünk a legújabb korba, amikor minden ingyen van, bla, bla, bla.

de az is lehet, hogy nem. az is lehet, hogy simán előfizetnek az online népszabadságra. kell mellé küldeni valamilyen ajándékot. póló, bögre, naptár, offline kutyafüle. OFFLINE MÁRKETING. véssed az agyadba. offline népszabadság. vagy kedvezménykártya, amivel olcsóbban vásárolhatsz a népszabadság hirdetőitől. és onnantól kezdve a dolog működik. adsz mellé egy offline ajándékot, és előfizetnek a lapra. persze az előfizetési díj magasabb, mint az ajándék önköltségi ára. és nyilván ez teszi a dolgot nyereségessé.

ingyenes offline - online előfizetés kombó kell. a jelenlegi offline előfizetés - ingyenes online kombó helyett.

[nev] (törölt) 2010.01.03. 16:23:37

@Verhás Péter:
kurvára nem kell kitalálni semmi újat. offline márketing kell az online előfizetés mellé. uram bocsá lehetne olykor ingyenes a népszabadság ugyanúgy, mint ahogyan van ingyenes metróújság. és ezt majd eltartják a reklámok. de ez nem valami új dolog. ez a mutatványszám. egyszerűen alkalmazni kell a klasszikus marketing eszközöket. az újat meg fenntartásokkal kell kezelni.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2010.01.03. 20:56:53

Ezek még mindig nem értik... elképesztő!

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.01.03. 22:56:59

@[nev]: for the record: mindenki kapitalista ebben a jatekban. amugy ha murdoch igazan jo kapitalista lett volna net fronton, nem hagyna meghalni a myspace-t, es az online kiadvanyait kepes lenne felfuttatni. de a news corp-nal nyilvanvaloan mar regen nem murdoch mozgatja a szalakat. amugy meg nem is ez itt a lenyeg.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.01.04. 10:23:48

vadász, vadász, te szopni jársz a ide netre...

[nev] (törölt) 2010.01.04. 10:33:05

@hírbehozó:
murdoch a klasszikus kapitalista. aki a nyereséget közvetlen akarja a médivállalatokból kivenni, és nem úgy, hogy az ingyenesség által óriásra nőtt szolgáltatók üzletrészeit százcsillióért eladja.

murdoch arra törekszik, hogy a digitális tartalmat így vagy úgy de eladják. ha nem megy a weben, akkor alternatív utakat keresnek. így jönnek képbe az internet és a mobil szolgáltatók. vagy az olyan natív kódú piacterek mint az itunes. ha a web ki akar maradni ebből a sztoriból, akkor kimarad. konrád azt mondja, hogy az információnak szabadon kell a weben áramolnia, kivételt képeznek a reklámok (az nem információ). és a világ szerintem egyre inkább abba az irányba megy, hogy magukat a reklámokat kell ingyenessé tenni, a tartalmat nem. pont fordítottja annak, amit konrád mond. lásd youtube.

ha van valami videód amin magadat reklámozod, töltsd fel, szívesen veszik, és mindez nem zárja ki, épp ellenkezőleg ez teszi lehetővé, hogy bizony tartalmakat meg direktben eladjanak. az egyik felfogás éppen a másik pandantja.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.04. 10:45:32

@[nev]: "konrád azt mondja, hogy az információnak szabadon kell a weben áramolnia, kivételt képeznek a reklámok (az nem információ)."

Mondjuk ilyet nem mondok. Azt mondom, hogy az információ szabadon fog áramolni, és igazából az, hogy mi az információ, már a befogadónál dől el. Van, akinek a reklám is az, másnak meg esetleg nem.

Az, hogy minek kellene lenni, nem annyira egyszerű kérdés, ugyanis valós igény az, hogy az elvégzett munkáért valaki fizessen. A kérdés az, hogy ki fizessen és milyen módon. Logikailag egyébként igazuk is van a kiadóknak, de a valóság már messze ment az ő logikájuktól, és más logikai sémák alapján működik.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.01.04. 11:29:15

@[nev]: nincs olyan h klasszikus kapitalista. kapitalista van. murdoch kivaloan igazgatta a nem webes projekteket. a webbel bajban van. legfokeppen azert, mert azt gondolta 2005-ben h a myspace bevasarlasaval kipipalta ezt a temat. aztan kiderult gyorsan a news corp szamara is h a weben elsullyed az, aki nem fejlodik folyamatosan. nem egyedi eset. hozzateszem, vajmi keves parhuzam van a news corp es a ringier magyarorszag helyzete kozott. es konrad postja az utobbirol szol. btw, az en elso kommentem is arrol szolt.

Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2010.01.04. 11:33:39

@hírbehozó: " [..] hanem az isp-ket akarja lesapolni"

Egy kicsit másra gondol szerintem: "Elképzelhető, hogy az internetszolgáltató oldalán ikszeljük majd be, melyik prémiumtartalmakra akarunk előfizetni, s ennek díja aztán megjelenik a havi internetszámlánkban"

Én ebből egy fizetési megoldásban gondolkodást olvasok ki, ahol a média termékekért nem mondjuk hitelkártyával fizet elő az ember, hanem az ISP számlán megjelenő, az internet elérési szolgáltatástól _külön_ megjelenő tételként.

[nev] (törölt) 2010.01.04. 11:33:55

@Konrad:
oké, de ez a munkaérték elmélet ha már így ebbe belemegyünk. ebből jön ki az, hogy a news corp híreinek n+1. példányán már senki sem dolgozik, hanem csak 0. példányán. tehát csak a 0. példányért tisztességes pénzt kérni. azért meg fizessenek a vállalatok. nagyjából ez az elvi alapja annak, amit te mondasz.

a másik nagy közgáz elmélet a határhaszon elmélet. az meg azt mondja, hogy ha a news corp híreinek n+1. példánya ettől még lehet hasznos. és akkor azt be kell árazni legalább egy centre. és ha azt megveszi valaki, akkor azt megvették. oké, nem volt vele már különösebb munka, de az ipari forradalom óta így képződik a profit. és erre épül a kapitalizmus nevű formáció. ezt képviseli murdoch.

most persze lehet ezt az egészet bírálni, hogy miért fizessek én azért, hogy a jachtján még nagyobb medencét építsen, és még több koktélt iszogasson. és ez rendben is van.

csakhogy ezzel a logikával egy csomó kis kiadót is ellehetetlenítünk, mit tudom én valaki azt mondja, hogy ő kiadna online könyveket. de nem mindent, hanem elolvassa a kéziratokat, és kiválogatja, hogy szerinte mi az ami jó eladható, és mi az, ami nem. előbbi művekbe pénzt fektet, kampányol, hogy itt ez a szuper jó könyv, vegyed meg. kockáztat. ezen vagy nyer, vagy veszít. de hogy ki, vagy mi a jó, azt nem közvetlen az olvasóra bízza, hanem első körben a saját értékítéletére. és persze ehhez is kell online kampány, sőt igazán ehhez kellene.

és ti azt mondjátok, hogy ez a weben ne legyen. akkor majd megkerülik ezt az egészet. így jönnek képbe a mobil és az internet szolgáltatók, és így jön képbe a natív kódú piacterek, amilyen az itunes, és így jön képbe a microsoft és a bing. és ezzel pont a helyi piacot dúrjátok le.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.04. 11:42:18

@[nev]: "és ti azt mondjátok, hogy ez a weben ne legyen."
Nem mondjuk ezt! Mi azt mondjuk: ez a hajó elment, a weben ilyen NINCS. Nem azt mondom, hogy ne legyen, hanem azt, hogy nincs. Lehet erőlködni, de eddig így volt, és ez jó volt, igen. De ez akkor sem fog működni.

Pont ez a lényeg: erre az új csatornára már nem lehet átültetni azt a modellt, ami a korábbi esetekben működött.

Az a baj, hogy jelenleg nem tudunk olyan modellt, amelyik rendelkezik a korábbi modellek haszonlehetőségével, és az interneten mégis működőképes lenne.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.04. 11:43:45

@Horváth János: igazából ezt is mint lehetőséget dobták be, de ugye ezzel is van rengetek probléma. Kezdve mindjárt az egyetemi és a kormányzati hálóval...

Iron1 2010.01.04. 12:11:23

Ezt a fizetős/nem fizetős tartalom vitát le kellene szűkíteni a hagyományos lapok online változataira, mert fizetős tartalmak jelenleg is léteznek az interneten. Az emberek/cégek pedig fizetnek információkért is (pl. a cégünk fizet az Internet Securities-nak, aminek az egyik szolgáltatása az, hogy könnyen tudunk egy halom sajtótermék cikkeiben keresgélni; vagy mondjuk a Starcitygames.com-on kártyajátékosok fizetnek a tapasztalt játékosok cikkeiért).

A kérdés igazából az, hogy a hagyományos sajtótermékek is beletartoznak-e (illetve hogyan tudnak beletartozni) abba a prémium szegmensbe, amiért az emberek hajlandóak fizetni.

(Az internetelőfizetésbe épített kvázi artisjus címke ötletéről szerintem nem érdemes vitázni, arra kb. akkor van esély, ha sikeresen "lobbiznak" megfelelő döntéshozóknál.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.04. 12:18:13

@Iron1: igen, de ezt az elkülönítést már többször megtettük (lehet, most konkrétan nem). Másrészt pont az a veszély is fennáll, hogy a döntéshozóknál fognak lobbizni...

Iron1 2010.01.04. 12:33:42

@Konrád: Bocs, rövid az emlékezetem. :)

A lobbizás veszélye szerintem is fennáll, hiába nincs gazdaságilag értelme (ld. pendrive).

[nev] (törölt) 2010.01.04. 13:08:14

murdoch médibirodalma tele van exkluzív gazdasági lapokkal (pl. the wall street journal), és divatlapokkal (pl. vogue). ő ezeket akarja online eladni. a gazdasági élet vagy mondjuk a divatvilág "exkluzív" híreit.

a médiabirodalma tele van rétegtartalommal. övé mondjuk a national geographic channel. lehet, hogy lenne olyan apa, vagy anya, aki azt mondaná, előfizet évi 1 dollárért a natgeo online változatára, vagy évi 10 dollárért egy csomagra, amiben van egy csomó folyamatosan frissülő szuper weblap, és azt mondaná a gyereknek: ezt lehet olvasni. offline a natgeo újság megbukott, mert nem éri meg kinyomtatni a tigrist, de online ez nyereségessé tehető. csak profi természetfotósok kellenek hozzá.

de ha a natgeo pénzbe kerül, akkor lehet, hogy valaki azzal keresi majd a kenyerét, hogy fényképezi a hortobágyot, a mátrát, vagy a balatont. csak profi módon kell ezt megtenni. nem úgy kell fényképeznie, mint egy keletnémet túrista, hanem úgy, mint egy profi fotós. nem értem, hogy ez mitől lenne rossz.

tehát itt nem arról van szó, hogy kizárólag az index típusú szarrágó bulvárt akarja eladni, vagy a kissé unalmas origót (bár ilyen lapjai is vannak), hanem egyszerűen be akarja árazni a lapokat. és amiért nem fizetnek egy centet sem, azért majd nem fizetnek. nyilván azért, mert az olyan is.

lehet persze, hogy a lapokba multimédia tartalom kell, sőt biztos is, és az is lehet, hogy ez a sztori az évek óta beharangozott on demand televíziózás előfutára, sőt biztosan az. magyarán itt nem az üzleti modellt kell megváltoztatni, hanem a webes technológiát kell megújítani. és az ugyebár idomul ehhez. én ebben látom az előrét, és nem az ingyenességhez való feltétlen ragaszkodásban.

Nakhchivan 2010.01.04. 13:11:40

Minőségi és egyedi tartalom előállítása bizony drága. Ennek finanszírozása a mai módon hosszú és közvetett folyamat amiből rengeteg ember lecsíp, a blog szerzője is, így természetes a tiltakozásuk egy közvetett finanszírozással kapcsolatban amiből sokan kimaradnának.
Igaz a bulvár elsősége, de ez még mindig egy jelentős piac. Gond a tartalomlopással van, pl. vidéki portálok országos tartalma a híradó nézése közben vagy hasonló módon születik. A képlopás már egyértelműbb, pl. a PixID alkalmas erre.

[nev] (törölt) 2010.01.04. 13:11:43

és ti azon paráztok, ha a lapok fizetőssé válnak, akkor a forgalom vissza fog esni, valójában ennek a fordítottja igaz. egyre több kampányt kellene kiszolgálni, és egyre több irányból. olyan emberek kezdenék intenzíven használni a webet, akik eddig csak íméleznek, meg néha bekapcsolják a számítógépet, hogy tudják mi a zinternet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.04. 13:24:17

@[nev]: teljesen máshogy látjuk. Amiket te leírsz, azok elvben igen, lehetnek így. De nem így lesznek. A gyerekem rohadtul nem akar NatGeot, max. én akarok neki NatGeot. De ha ehhez a neten kell előfizetni, akkor már inkább keresek hasonlót ingyen. Amíg lesz hasonló ingyen, addig nem kell NatGeo. Igaz ez bármi másra is.
Éppen ez a lényeg: nem elég erősek a brandek ahhoz, hogy az ingyenes ne legyen "jobb". Nagyon jó példa erre a pornó. Csak az exkluzív dolgokat (pl. live) lehet már pénzért adni, semmi mást. Annyi ugyanis az ingyenes tartalom.

Forgalom: nem félek attól, hogy emiatt alacsonyabb lenne. Sőt, én igazából nem félek attól, hogy a fizetős tartalmak miatt rosszabb lenne. Csak jelzem, hogy nem hiszek benne, hogy így fog menni.

[nev] (törölt) 2010.01.04. 13:28:58

@Nakhchivan:
oké. csak mondjuk mikszáth is bulvárt írt. meg rejtő is bulvár szerző szerintem. biztosan remek cikkeket írna "pumpaszájú geronazzo máriáról". vélhetően elő is fizetnék rá. egy kicsit is jó írónak ezek a celebek regényhősök valójában. csak itt hiányoznak a kicsit is jó írók, hanem gyakornok vannak jó esetben. iskola újságírás folyik valódi újságírás helyett.

uj péter anno azt mondta, hogy a romana füzetek szintje az indexszel meg van haladva. szerintem meg nincs itt semmiféle meghaladás, alulmúlás van nyilvánvalóan. a romana füzetek ugyan tele voltak egy csomó ócska szerelmes regényekkel, amit a lányok, asszonyok rongyossá olvastak, de mégis szinvonalasabbak voltak mint a mai bulvárlapok cikkei. szóval nem működne ez latin amerikai típusú történetmesélő irodalom, a sugárút hírei, a jó értelmben vett bulvár.

[nev] (törölt) 2010.01.04. 13:56:02

@Konrad:
nyilván nem fogjuk ezt itt eldönteni.

retekbá 2010.01.05. 10:17:06

@Konrad: Egy dolgot ne felejtsünk el. Az INGYENES tartalom Mo-n jelenleg 90%-ban illegális tartalmat is jelentene.
Ha te a fizetős NatGeo mellett annak tartalmát (fotók, cikkek) megtalálod valahol ingyen, akkor az nagy valószínűséggel jogsértő tartalom lesz.

Alapvetően ez a probléma az internet platformmal: nagyon könnyű terep a tartalmak jogsértő (újra) publikálásának.

IntheUK nagyon drasztikus beavatkozásokat tesznek akár állami szinten is a jogsértő tartalmak, tevékenységek visszaszorításáért. Mo-n ez fel sem merül, sőt. Az a menő aki ügyesebb, gyorsabb, jobban lop.

És bár most komolyan megbántok sok embert, de ide tartozik az a blog tulaj is, aki google-ből vadászik le illusztrációs képeket, vagy embeddel be jogosítás nélkül videokat.

A gond az, hogy erre a jogsértő, mocsárszerű talajra nem lehet üzletet építeni. Nem lenne jó, ha Mo. oda jutna, mint mondjuk az oroszok. Senki nem akar üzletet építeni (kivéve gambling, gaming,pron).

Nakhchivan 2010.01.05. 10:49:48

@retekbá: Képeknél, filmeknél egyértelmű a jogtulajdonos. Szöveg vagy információ esetén már nem, szerintem legálisan is lehetséges részlet idézése ("tudta meg a ...."), ill. minőségi cikk saját fogalmazásban, rövidítve, bulvárosítva simán másolható.

retekbá 2010.01.05. 13:40:32

@Nakhchivan: Nem részlet idézéséről van szó. Nem mellesleg a felhasználási jog megállapításának nincs általánosított formája. Az egy deal két fél között.

Ha egy angol blogíró belép (majd valamikor) a fizetős wired tartalomra és leközli a hírt a blogján (ingyé) úgy, hogy átír két három szót, attól még simán elmeszelhetik plagizálás miatt.

És erre azt mondom: jogos. A tartalmat előállítani pénz. Jogsértő módon a pénzért előállított tartalmat ingyen átadni - bár biztosan jófejség - jogsértő magatartás. Nem beszélve arról, hogy rontja az üzletet.

Ha nincs üzlet, nem lesz tartalom sem.
Ha nincs tartalom mit fognak lopni?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.05. 14:10:03

@retekbá: ugye ezt az érvrendszert már ezerszer sikerült átrágni a zenék kapcsán. A lényeg: ha nem lesz ingyen, lopni fogják. A tartalmat is. És ez nem jó, tudom, de így lesz.

prospero 2010.01.05. 16:23:01

tisztelettel megjegyezném, h a Murdoch vs Google, free vs paying vita azért csak egy mellékszála a múlt évi nemzetközionline történéseknek.

Azt HH jól írja, h Murdoch és a fia már nem fogja annyira megmozgatni a nemzetközi online-t, mint anno tette ezt a Myspace megvétele idején. Akkor ez "forradalmi" tett volt, most annak bejelentése, h "fizess"kissé anakronisztikus.

Ennél sokkal durvább neo-paradigma a Twitter tulajok kijelentése, ami lényege, h a figyelem elvitele (elvétele?) a cél és nem az üzleti modell. Azaz új online rend van születőben és szerintem ez nem erről a fizetős tézisről szóla...

a realtime és az indexált közötti különbségek csapnak itt össze, több tízmilliós nézettségek (és figyelem) formájában. Ez határozza majd meg a szükséges modellt, és nem maga az offline sajtógondolkozás!!

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2010.01.05. 16:53:59

próbáljuk meg elképzelni, amint az index.hu és az origo.hu fizetőssé teszi a teljes site-ot... mi fog történni? Innentől nem azt írom be, hogy index.hu, hanem "innentolkedvenchiroldalnapihirekkel.hu" Ennyi.

Az első kommentelő, Horváth János példája a lényeg, ott és akkor dobta a valóságot: www.google.hu/search?hl=hu&q=%22250+k%C3%B6bm%C3%A9ter+szem%C3%A9t%22&btnG=Keres%C3%A9s&meta=&aq=f&oq=

Minden MTI hír, minden Független Hírügynökségi hír, stb. n+1 helyen fellelhető, és ezekből nagyon sok legálisan (elvégre fillérekből meg van havonta az MTI szemlézési lehetőség díja), nagyon sok illegálisan van fent. Ha fizetős lesz egy site, ott lesz x db, ráadásul mivel magyarok vagyunk, pl. zindex.hu :) aindex.hu bindex.hu cindex.hu és egyéb klónok lesznek kilóra.

Neten fizetős tartalom Magyarországon nem lesz. Ha meg eleve fizetősen indul valami, zárt oldalként, azt bazi nehéz bevezetni és eladni, mert opcióért sem fizetünk neten... csak ami máshol nem fellelhető, nélkülözhetetlen, és KELL

Nakhchivan 2010.01.05. 17:06:10

Tartalomért most is fizetünk, benne van a mosógép vagy az autóbiztosítás árában. Ha közvetlenül fizetnénk, ezt a hosszú láncot kihagyva akkor jóval olcsóbban megúsznánk.

A Google mennyi pénzt visz ki Magyarországról miközben 5 főt foglalkoztat?

nemakarodtudni 2010.01.05. 17:21:41

@hírbehozó: fizettek e a tartalomért? van olyan másodközlés, hogy az adott ügynökséggel (hazai, küföldi, egal) úgy állapodtak meg, h a printen kívül az online-on/mobil stb is lehozhatják, akkor megtehetik. és hogy fizetnék e netes tartalomért? Igen, de csak kivételes esetben, akkor ha az olyan minőségű, exkluzivitású, hasznú - de ez én vagyok. De azt azért ne felejtsük már el, hogy az agyonkommercializált, agymosott országunkban napjában x millióan szívják be magukba a bulvármédia termékeit, és szerinted kizárt, h ne akadna olyan, aki ezért - mmint a netes megfelelőért - ne fizetne valamilyen módon? mert szerintem nem lehet kizárni. és igen, itt jön be a képbe, amit konrád is említ, ha teszem azt a blikk fizetős lesz, de az index v a velevet előfizet a tartalmára, mert hozza neki az UV-t, akkor a user ott olvassa el, de lesz olyan xy site, aki meg onnan lopja el. szval, hosszú még az út.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.05. 17:23:35

@Nakhchivan: nem lehet pontosan tudni, 1-2 milliárd HUF körüli összegről van szó.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.05. 17:24:32

@Balee: vagy próbáld meg azt elképzelni, hogy maradnak a jelenlegi hírek, de egyes plusz tartalmakért már fizetni kell. Hogy mikért? Jó kérdés, van rengeteg példa a hazai neten is, hogy miért fizetnek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.05. 17:25:39

Pl. lehet olyan modell, hogy sok közepesen jó ingyenes tartalom hoz tömegeket, és e mellett lesznek prémium tartalmak, amik pénzbe kerülnek. Vagy például az archívum pénzes. Van sok működő példa ilyenre.

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2010.01.05. 22:37:44

Mondjátok az az apróság senkit sem zavar a nagy offline hülyézés közben, hogy gyakorlatilag mindegyik nagyon frankó online cég erősen veszteséges? Azért veszteséges, mert a reklámiparból nem tudja eltartani azokat akik a tartalmat előállítják. A legkevésbé a tradicionális médiának kell aggódnia, mert neki ott a az árbevétele a fogyasztói oldalról miközben az egy lábon álló modellek nem életképesek - és ezen közben szépen folyamatosan még a korábbi online reklámbevételek is egyre inkább nem a hazai tartalomkészítőkhöz vándorolnak, hanem az azokat lefölöző kereső-alapú cégekhez. A trad. médiavezetőknek az a gondjuk, hogy addig nem fognak belépni jelentős befektetésekkel erre a területre amíg nem látszik, hogy van esély a megtérülésre. Prospero megjegyzése pedig sajnos egy ilyen kicsi piacon nem lehet semmiképpen sem életképes, miszerint a figyelem és a tömeg értékesítési lehetőségének ígérete a jövő számára (ezt jelenti ugyanis a "majd megveszik csilliókért") mert nincsenek annyian hogy megérje...

Szóval könnyű lehülyézni mindenkit, de egyet lássatok: az itt mozgó cégek tulajdonosai elég könnyen váltanak akár még iparágat is - aztán kíváncsi leszek honnan fognak a az online (bulvár) lapok híreket szerezni, ha nem fognak tudni eltartani 20-30-50 embert aki maga elolvassa, lefordítja a cikket - és akkor nem lesz ingyenes tartalom sem.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2010.01.06. 10:55:32

@bülbül: "frankó online cég erősen veszteséges? Azért veszteséges, mert a reklámiparból nem tudja eltartani azokat akik a tartalmat előállítják."

Ez nem feltétlen így igaz... sok Sanoma portál, ill. pl. iwiw nem azért küzd a pénzzel, mert a content gyártás a sok pénz. Hanem a vas és a fejlesztés.

De ez csak szőrszálhasogatás volt, tudom.

retekbá 2010.01.06. 12:51:49

@Konrad: Magyarországon fogják lopni. Ne általánosítsunk világméretben.

Mint ahogy már most is több szolgáltatást elérhetetlenné tettek Mo-n, mi az akadálya annak, hogy ez ne változzon tovább negatív irányba?

Mi akadálya van, hogy jogsértő tartalmakat szolgáltatói szinten kizárjanak, ha ebben van üzlet?

Abban egyetértünk, hogy szemléletben spontán nem fog változni a helyzet, de majd akkor fog másképpen.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.06. 14:40:37

@retekbá: kint se más a helyzet. A fiatalok nem fizetnek a zenéért, és ez azt is jelenti, hogy másért sem fognak szívesen. Max. filléreket, esetleg.

retekbá 2010.01.06. 22:08:33

@Konrad: Én nem pörögtem sem a zenén, sem a fiatalokon. :) Továbbá meglátásom szerint kint más a helyzet, de innentől ez már csak hitvita.

Ismétlem magam: Ha nem lesz felhasználói oldalról pénz az internetes (jelenlegi értelemben) tartalomban, akkor majd a tartalomszolgáltatók átvonulnak (értsd átteszik a pénzüket) egy másik platformra, ahol a tartalom jobban védett, illetve védhető.
Ennyi.

Én már várom ezt az időszakot.


süti beállítások módosítása