Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

De ki fizeti meg mindennek az árát?

Címkék: üzlet

2010.02.03. szerda 20:25 Konrad

Ma elolvastam egy interjút a Mediainfo.hu oldalon, ami Mihók Attilával, a Ringier ügyvezető igazgatójával készült. Elkezdtem magamban megfogalmazni, mi a bajom a gondolatmenetével, de aztán úgy gondoltam, nem kell túlragozni. Mindössze két dolgot idéznék az interjúból, két olyan dolgot, amit Mihók Attila mond:

De kérdem én, miben különbözik egy internetes portál tartalma bármilyen más médiumétól?

illetve

Nem mindegy, hogy egy médiamárka milyen csatornákon éri el a fogyasztókat?

És akkor most gondolkozzunk el azon, miért tart ott a Ringier az interneten, ahol.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr191727667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.02.03. 21:45:04

Ez a fajta kijelentése voltaképpen bármelyik korban megmosolyogtató lenne.

Nem mindegy, hogy papírra írunk kő tábla helyett?

Nem mindegy, hogy A-ból B-be autó helyett repülővel tesszük meg az utat?

:)

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.03. 22:58:08

Akkor ide is:

Jó dolog az ingyenesség, de ha belegondolsz egyáltalán nem normális. A cikkeket meg kell írni, le kell fordítani, korrektúrázni, beszerkeszteni, riportert fizetni, fotóst fizetni.

A nyomtatott sajtó 90%-a átvándorol bizonyos formában a netre és ezt fogják szorosan követni a hirdetők is. A probléma ezzel az, hogy a hirdetők nem 10-20 újság között fogják elosztani a pénzt, hanem 10-20ezer portál/blog között. Ennek egyenes következménye lesz a minőség meredek zuhanása. A híreket Géza meg Piroska fogja írni a saját szempontjai szerint, nem egy objektív szerkesztőség.

Ha egy-egy hírportál nem tud elég nagyot szakítani a reklámtortából akkor mi lesz?

Ki fogja fizetni a riportereket akik ott vannak a parlamentben, minisztériumokban és kiszedik az információkat a "fontos emberekből" vagy fotóznak? Honnan fogod megtudni, hogy az Alkotmánybíróság eltörölte a vagyonadót?

Ödön odamegy vár egész nap, elkészíti az interjút majd publikálja a blogján?

Géza bácsi elsétál Irakba és megszámolja, hogy hány halálos áldozata volt a robbantásnak?

Vagy az lesz a megoldás, hogy megnézik a híradót és gyorsan leírják a blogjukban?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.03. 23:00:21

@hamlet79: ha ezekre lennének válaszok, akkor nem volna kérdés, milyen lesz az új üzleti modell. Vannak elképzelések, mik lehetnek, és persze pénzügyi modellek is, de a legbölcsebb elmék is azt mondják, a franc se tudja, mi fog valójában működni :D

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.03. 23:12:13

@Konrad: Világos, csak mindenki úgy áll hozzá, hogy pééénzt hírekért, cikkekért?? fúúúj, dehogy majd elolvasom egy blogon.

1, egy blog, twitter beszólás vagy iwiw körüzenet az nem hír... az másolás vagy egy hírre adott vélemény. Önállóan nem életképesek.
2, ha a reklám nem tartja el a kiadókat, hírszerkesztőket, riportereket és tvket - azokat akik MÉG MINDIG a hírek EREDETI forrásai - akkor vagy fizet érte valaki vagy... pl neked se lesz miről blogolni, mert arról se fogunk tudni ami a szomszéd utcában történik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.03. 23:14:19

@hamlet79: az nem kérdés, hogy a hírek jelentős része pénzbe kerül. A kérdés az, hogy ki és hogyan rakja bele. A tegnapi bejegyzésem arról szól, hogy vannak alternatív bevételek, nem kell feltétlenül a hírhez kötni. Ez a mai kicsit más. Ez arról szól, hogy van, aki nem érti, mitől teljesen más a net (vagy nem akarja érteni).

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.03. 23:25:33

@Konrad: @Konrad: Miben más az index, mint a Blikk? Az index frissebb, van még valami lényeges?

Mint Te is mondtad még senki sem tudja, hogy mi lesz az új modell. Mihók legalább 3 verziót felsorol: fizetős portál, fizetős tartalom vagy általánydíj, mint a TV-nél - ott se vagyunk felháborodva az előfizetési díjon.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.03. 23:29:08

Mondjuk az persze igaz, hogy HA a hirdetésekből elég bevétele lenne a nagyobb portáloknak akkor erre nem lenne szükség. De ezt miért vallanák be? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.03. 23:46:18

@hamlet79: de mindhárom javaslata olyan, ami nem internetre való. Illetve vannak részterületek, ahol működik az első kettő, de egyébként nem. A 3. pedig olyan, ami a rémálom kategória.

Miben más az Index, hát pont a gyorsaságában. A fókuszában. A módszereiben. A szolgáltatások többszínűségében. A Blikk az interneten is újság. Hangulatra, stílusra, szolgáltatásokra nézve mindenképpen.

És ne feledd: a neten a forrást megtalálni alig két kattintás. Ráadásul a cáfolatot se nehezebb megtalálni :)

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.02.04. 09:37:17

Emlékeztetnék Chris Anderson szavaira: “Mostanra tisztává vált, hogy gyakorlatilag minden amit a világhálós technológia megérint, elindul lefelé a lejtőn afelé, hogy grátisszá, ingyenessé váljon.” Így van ez a zeneiparban, a médiaiparban és sajnos a mi területünkön is (bár itt kicsitt lassabban), a piackutatásban is. Következmény: csökkenő (vagy megszűnő) jövedelmezőség, ezáltal devalválódó minőség. Megoldás nem látszik, ingyenebéd nincs, ami ingyenes, az törvényszerűen rosszabb minőségű lesz, mint amiért valakik fizetnek. Ez a jövő, mint ahogy most visszasírjuk azt a zenét, ami az internet előtt volt, úgy fogjuk 10 év múlva visszasírni azt a gazdag és színvonalas médiakínálatot, ami most van. Még ha jelenleg nem is érezzük annak. De majd fogjuk...

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.04. 10:54:40

@Forecast Research - www.forecast.hu:

nem is csak a minőséggel van a gond, hanem az objektivitással. Megnézel egy hiradót akkor ott nem látsz véleményt csak tényeket. A kurucinfo, twitter, blogok, hirtv pedig vélemények... az a vélemény amit alapvetően saját magadnak kellene a tények ismerete után megalkotnod. Persze ettől függetlenül hasznosak mint kiegészítők.

[nev] (törölt) 2010.02.04. 20:42:25

chris andersonnak igaza van. a freeweb nem forradalom, hanem egy kulturális lejtmenet.

tekatana · http://konyvesbolt.blog.hu 2010.02.07. 21:49:45

@Forecast Research - www.forecast.hu: hmm, konktrétan milyen 10 évvel ezelőtti zenéről beszélsz? mert ha csak úgy általában, a zene minőségéről, választékáról és elérhetőségéről beszélünk, akkor tegye fel még a kezét, aki visszasírja...


süti beállítások módosítása