Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hibrid a jövő?

Címkék: ajánló kutatás

2010.04.15. csütörtök 22:31 Konrad

A hibrid megoldások mindig érdekesek. Amikor a különféle elemeket keverjük, akkor persze az eredmény lehet nagyon rossz is, de szerencsés esetben nagyon jó dolog fog kisülni. Most egy ilyen nagyon jó dologról tudok beszámolni.

Ez a nagyon jó dolog pedig nem más, mint egy hibrid kutatás. Egészen pontosan politikai közvélemény kutatás. De mitől lesz egy kutatás hibrid?

A kutatások egyik fontos tulajdonsága, hogy milyen módszerrel készítik azokat. A módszerek közül a két legismertebb a személyes véleménykérés és a telefonos kutatás, de ezeken kívül is van számos más lehetőség, ráadásul az összes megoldás még tovább is bontható. De a lényeg: egy kutatás elvégzésekor az első lépés a módszertan "kitalálása".

A módszerek közül viszonylag újnak mondható az internetes kutatás. Ez azt jelenti, hogy valamilyen internetes eszközzel gyűjtjük a véleményeket. Jellemzően egy webes kérdőívet kell kitölteniük a megkérdezetteknek.

Az is fontos kérdés, kiket kérdezzünk meg. A módszertan kiválasztását ez is befolyásolja, hiszen érthető módon személyes kérdezéssel sokkal több társadalmi csoport elérhető, mint mondjuk telefonon vagy interneten. Ebből a szempontból az internet csak mostanában lett kis hazánkban annyira elterjedt, hogy már nemcsak az internetezők véleményét lehet megkérdezni valamiről, hanem a teljes lakosság egy-egy meghatározott csoportjára nézve reprezentatív kutatást is lehet végezni.

Persze van még egy nagyon fontos kérdés: melyik módszer mennyibe kerül. Az internet ilyen szempontból elég jó. Relatíve olcsó, ráadásként elég gyors is tud lenni. Persze a gyorsaság hátterében kell lennie valamilyen megbízható adatbázisnak, szakmai nyelven panelnek, aminek ismertek a tagjai (társadalmi státusza), és megkereshetőek célzottan egy-egy kérdőív kitöltésére.

De mi történik akkor, ha olcsó, gyors megoldást akarunk, de az internettel nem tudjuk a teljes célcsoportot elérni? Nos, ilyenkor lehet hibrid megoldást csinálni: ahol az internetes lekérdezés reprezentatív, ott interneten végezzük a kutatást, és ezt kiegészítjük a többi csoportot lekérdező egyéb eszközzel, pl. telefonos kutatással.

De mennyire lehet ez a módszer pontos? Nos, ezt tesztelte az elmúlt időszakban az NRC kutatócég. Volt most ugyanis egy olyan esemény, ami nagyon gyorsan megmutatja, mennyire jó egy kutatás: a parlamenti választások.

Az NRC kutatója, Kurucz Imre készített egy hibrid kutatást, és ezt a blogján végig be is mutatta. Ennek eredményeképpen még a választás első fordulója előtt nyilvánosságra is hozta a hibrid kutatás által megjósolt eredményt. Ezt:

  • Fidesz-KDNP: 53%
  • MSZP: 19%
  • Jobbik: 19%
  • LMP: 6%
  • MDF: 3%
     

Az eredmények pedig ezek lettek:

  • Fidesz-KDNP 53% helyett: 52,71%
  • MSZP 19% helyett: 19,29%
  • Jobbik 19% helyett: 16,66%
  • LMP 6% helyett: 7,48%
  • MDF 3% helyett: 2,67%
     

Elég pontos?

A kutatásról részletek Imre blogján, érdemes végigolvasni:

Választási előrejelzés - mit mond az online? - március 13.

Választási előrejelzés - mit mond a hibrid? - április 9., 2 nappal a választás előtt

Működik! - Jól vizsgázott választási előrejelzésünk - április 13.

Összességében elmondhatjuk: mára az online kutatás már bőven túllépett az interneten, és szinte bármilyen témában alkalmas lehet a lakosság egy-egy csoportjának általános és reprezentatív mérésére. 

Megjegyzés: a szerző az NRC-nek is ad kommunikációs tanácsokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr411925052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása