Az biztos, hogy az idei, 15. Média Hungary emlékezetes lesz. Ha másért nem is, de a helyszín változása miatt mindenképpen. De nemcsak annyi történt, hogy plusz fél napnak és egy új helyszínnek örülhettünk.
Az idei Média Hungary egyértelműen eltolódást mutat az egyes médiatípusok között. Miközben a rádiók teljesen súlytalanná váltak (igaz, Csiszár Jenő ott celebeskedett mindkét nap), és a nyomtatott sajtó jobbára arról kellett meséljen, miért is nem fog meghalni a Gutenberg-galaxis, addig a tévék és az internetes mindenfélék szárnyalnak.
A második nap délelőttjén például média jelenéről volt egy érdekes páros előadás (ezt követtem a Facebookon is), ami nekem annyira tetszett, hogy meg fogom próbálni megszerezni az anyagot. Főleg az USA piacot bemutató kutatás eredményei voltak nagyon érdekesek: például a tévénézés növekedőben, az okostelefonok szárnyalnak, stb.
Az Y terem (ahol jobbára internetes témák voltak, de szerencsére nemcsak azok: sok kutatásos előadás is volt) idén nagyon hasznos volt: a Meroving mutatott szemkamerás vizsgálati eredményeket, ma pedig az Adverticum mutatta be a saját retargeting megoldását (ami pl. böngésző független, vagyis ha valaki böngészőt vált, akkor is képes látni, hogy már volt a vizsgált oldalon). Nekem még nagyon érdekes volt az Y terem utolsó vitája is, ahol hazai kutató cégek képviselői beszélgettek. Hosszas vitát váltott ki a "csináld magad" (DOY, do-it-yourself) kutatási megoldások témája: jó-e az, hogy van ilyen megoldás, mennyiben fogja lerabolni a kutatási piacot, mennyiben lehet kapni így olyan eredményeket, amelyek tényleg felhasználhatóak.
A twitter egyébként nagyon szépen pörgött, az #mh10 címke élt és működött, akit jobban érdekel, mi történt, annak érdemes ezt végignéznie.
Végül néhány apróság, hogyan láttam én az idei MH-t:
- A konferencia meglepetése: sokkal több internetes ember volt, mint eddig bármikor.
- A konferencián elhangzó legérdekesebb kérdés számomra: vajon a Facebook a "like" gombot mennyiben használja forgalmi adatok gyűjtésére?
- A konferencián a legrosszabb: egyértelműen a szállás volt. A nekem kiutalt nem téliesített hotelben hideg volt, és valahogy a késő hetvenes évek stílusa nem jön be...
- A konferencia tanulsága: nem helyszín, hanem a tartalom és főleg a résztvevők számítanak.
Utolsó kommentek