Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Box!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2010.06.04. péntek 01:08 Konrad

 

Az Origó Zrt. felvette a kesztyűt, és több fronton támad. Ez talán a legnagyobb tanulsága annak a szerdai sajtóbeszélgetésnek, amelyen ott volt az Origó legfelsőbb vezetése, és amiről az elmúlt napokban számtalan beszámoló is készült.

Aki mégis lemaradt róla, az elolvashatja a Médiainfó összefoglalóját, Hírbehozó írását vagy az Origó cikkét.

Én most három dolgot emelnék ki, amit fontosnak érzek. Persze lehetne beszélni a három (és fél) képernyőről, a médiapiac helyzetéről és változásairól és számtalan egyéb dologról, de azt gondolom, a hazai online marketing szempontjából három kiemelendő információ hangzott el.

Az első természetesen az iwiw és annak helyzete. Az iwiw a nyilatkozatok, tervek alapján egyáltalán nincs eltemetve, sőt, az iwiw-be energiát és munkát fektet az Origó. Innentől kezdve minden más részletkérdés, a lényeg az, hogy az iwiw fontos, az iwiw fókuszba kerül (marad), és épít rá az Origó. Ja, és ne felejtsük el, végre kimondódott: az iwiw valódi versenytársa a Facebook, ráadásul számolnak is azzal, hogy a Facebook be is előzhet.

A második kiemelendő dolog a korábban bevezetett cimkézésen (is) alapuló célzási lehetőség. Sok olyan megoldás létezik, amikről évek óta beszélünk, egyfajta laborkörülmények között használjuk is, de igazán jelentős helyeken nem tudunk vele élni. Ezek egyike a viselkedésen alapuló célzás, amikor nemcsak azt mondjuk, hogy a piros vagy a zöld rovatban hirdetünk, hanem ennél tovább lépünk. Persze a ppc rendszerek (idehaza pl. az ETARGET) biztosítja a cikk szintű célzást tartalom alapján, de a kreatív egyszerűsége és a külső szolgáltatás jellege miatt ez inkább csak kedvcsináló (és kiváló eszköz kkv-knak), de most lehet majd ennél sokkal komolyabb megoldásokon is gondolkozni. Ha ehhez hozzávesszük az (Index által már használt) retargetinget, és tudjuk, hogy az Adverticum mi mindent tud még (és az Adverticum szolgálja ki az Origót is), akkor talán nem túlzás azt állítani: 2010 őszén elkezdődhet a banner hirdetések reneszánsza. Van esély a válságot követően olyan új szintre emelni a banneres megoldásokat, amelyek ismét jelentős szerepet fognak adni ennek a megoldásnak.

A harmadik kiemelendő dolog pedig a blogszolgáltatás. Egyelőre annyi biztos, hogy:

 Postr néven blogmotort indít az Origo, amely egyaránt kiszolgálja a hagyományos és mikroblog formátumokat, a webes és mobilos felületeket, és egységes szerkezetben teremt lehetőséget arra, hogy a közösségi érdeklődés pillanatok alatt felemelhessen új szerzőket vagy témákat

Vagyis nem (csak) egy hagyományos blogfelülettel lépnek elő, hanem annál valamivel többel. Persze ez önmagában még nem lenne elég, hiszen akik szeretnek írni, azok jobbára már vannak valahol. Kell valami, amitől az Origó más a piacon, és azt hiszem, erre is adnak választ, íme:

A blogszolgáltatásban született tartalmakat összetett automatizmus értékeli, s az így nyert index alapján egy tízszintű hierarchiába sorolja a blogokat - ez némiképp emlékeztet a Tumblr által népszerűvé tett, tumblarity-nek nevezett népszerűség-mérő eszközre. Az értékelés paraméterei közé tartozik többek között az olvasottság, a kommentek, like-ok és reblogok száma, a posztok megjelenésének gyakorisága, a külső hivatkozások mennyisége és még több más tulajdonság mérése is. Az így nyert besorolás két dolgot határoz meg: egyrészt az adott tartalom az [origo] portfólió mely részein jelenhet meg ajánló formájában, másrészt a blog felületeinek értékesítéséhez nyújtott támogatás formáját is befolyásolja. A blogger dönthet úgy, hogy nem szeretne hirdetést látni az oldalain, de ha mégis megpróbálkozna a pénzkereset ezen formájával, és a blogja el is ér egy bizonyos népszerűséget, több lehetőség közül választhat: saját maga értékesítheti a felületeket (linkhirdetés vagy akár banner formájában is), vagy rábízhatja magát az [origo] Adhouse-ra is, utóbbi esetben osztozva a bevételeken.

Hosszú, de érdemes végigolvasni. Arról szól ugyanis, hogy a jó írók megjelennek cikkek (szerkesztett tartalmak) mellett és ráadásként pénzt is kaphatnak. Mindkettő hasonló kicsit az Index.hu blogos modelljéhez, de mégis vannak fontos különbségek.

Az Origó csak címlap helyett cikkes megjelenést ad. Ez bár várhatóan kevesebb megjelenést hoz a blogokra, de a célzottság miatt kevesebb trollt és több érdemi látogatót. A hirdetések esetében pedig az Origó nemcsak a felületet adja oda, hanem (a fentiek alapján) a blogoló választhatja az Adhouse-t is. Az Indexnél csak meghívásos alapon kerülnek bele blogok úgy a portfólióba, hogy valóban pénzt is kapnak. Ez egy érdekes próbálkozás lesz, azt gondolom.

Az Origó Zrt. tehát felvette a kesztyűt, és több ponton is támad (visszatámad). Örülök neki, ennek csak mi, felhasználók és hirdetők lehetünk az igazi győztesei.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr902055063

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Foci-VB játék a közösségi oldalon 2010.06.09. 09:15:21

Ismét a szokásos iWiW vs Facebook téma, bár most egy kicsit más szemszögből: Melyik közösségi oldal Foci-VB alkalmazásával fogsz játszani?  Mint ismeretes, közeledik a 2010-es labdarúgó világbajnokság, ilyenkor a vállalatok, vállalkozások mindig k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2010.06.04. 05:43:20

Ez mind izgalmasan hangzik, de nem öngól a like-ok alapján rangsorolni - többek között - a blogokat majd?
Hiszen ezzel ők is a facebook-ot erősítik majd, hőn szeretett iwiwjük helyett!

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2010.06.04. 08:03:24

Akárhogy is lesz, egy biztos: ennyi alkalommal (és ilyen pozitívan) kevesen beszéltek az iwiwről mostanában, mint az elmúlt napokban.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.06.04. 08:52:06

@Vidi Rita: ha jól olvastam, az Origós cikkben nem azt írják, hogy a Facebook-like funkcióját használnák, hanem általában like funkcióról beszélnek, vagyis saját Like gombot is csinálhatnak

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.06.04. 10:01:32

@Vidi Rita: itt saját "like" gomb lesz, illetve valami ahhoz hasonló.

joskafiser 2010.06.04. 10:26:11

hm, a bannerek reneszansza... amikre mar evek ota a kutya nem kattint, mert bannervak mindenki. jol hangzik ;)

blogbizniszbe pedig a csucs utan jopar evvel beszallni, hat nemtudom...

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.06.04. 11:53:50

iwiw: leszálló ágban van, de be fog állni egy elfogadható szintre

a banner volt, van és lesz, mert a klasszik web nem nélkülözheti:
web1Pénz = (ContentIsKing + SEO) * banner
laca.posterous.com/banner-makes-the-web-go-round-a-dupla-b

postr: majd meglátjuk
de én szkeptikus vagyok

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.06.06. 09:39:39

Szívesen megnézném a "meghívott" és Index által pénzelt blogok listáját :)
Az Origo blgotesztelésére jelentkeztünk, csak is azért, hogy először számolhassunk be a funkciókról és szolgáltatásokról.
Nagy tervek az már tény, várjuk mi lesz lesz belőle...


süti beállítások módosítása