Az elmúlt pár hétben kicsit tesztelgettem, mit tud hozzátteni az iWiW a közösségi média aktivitáshoz. A teszteléshez nem csináltam különösebben nagy előkészületet, egész egyszerűen a Turulcsiripnek azt a funkcióját használtam ki, hogy össze tudom kötni a csiripelésem a Facebook-kal és az iWiW üzenőfallal is.
Az összekötés a Facebook-ban ugye a Twitterrel történik, de az iWiW-hez kellett a Turulcsirip is. Viszont most ha kap a twittem egy #fb tag-et, akkor nemcsak a Facebook üzenőfalamon, hanem az iWiW-en is megjelenik.
Még egy adalék: a Facebook-on 307 ismerősöm van, az iWiW 510 (nem gyűjtöm az ismerősöket, na).
Ezek után azt látom, hogy a Facebook-on van reagálás a twittekre. Nem túl sok, de van mozgás. Ezzel szemben az iWiW-en szinte nulla. Pontosabban az elmúlt pár hétben összesen talán három like-olás történt.
Ez alapján számomra az látszik, hogy az iWiW-en nem pörögnek úgy az emberek, mint a Facebook-on. Az okokat most nem feszegetném, csak a tapasztalati tényt akartam leírni.
De fontos, hogy ez nem kutatás, nem szabad általánosítani! Ez a saját tapasztalatom, és az eltérést okozhatja az ismerőseim egyedi preferenciája is. Vagyis ez közel nem reprezentatív felmérés!
De hogy mutassak még egy érdekes adatot. A Vargabor is tesztelte kicsit a Facebook aktivitást:
16-án 10 órakor kihelyeztünk egy bejegyzést az üzenőfalra, arra buzdítottuk őket, hogy töltsenek ki egy kérdőívet. A durva az, hogy a 24 óra alatt beérkezett kitöltések közel fele már megtörtént 2 óra alatt. Máshol nem népszerűsítettük a kérdőívet.
Ebből pedig azt látom, hogy a Facebook-on egy hír egy-két óráig hír. Azt követően gyorsan eltűnik az érdeklődés fókuszából.
Triviális tapasztalatok? Talán. De most megőrzöm ezt az utókornak is.
Utolsó kommentek