Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Aktívák

Címkék: smo

2010.06.24. csütörtök 00:03 Konrad

Az elmúlt pár hétben kicsit tesztelgettem, mit tud hozzátteni az iWiW a közösségi média aktivitáshoz. A teszteléshez nem csináltam különösebben nagy előkészületet, egész egyszerűen a Turulcsiripnek azt a funkcióját használtam ki, hogy össze tudom kötni a csiripelésem a Facebook-kal és az iWiW üzenőfallal is.

Az összekötés a Facebook-ban ugye a Twitterrel történik, de az iWiW-hez kellett a Turulcsirip is. Viszont most ha kap a twittem egy #fb tag-et, akkor nemcsak a Facebook üzenőfalamon, hanem az iWiW-en is megjelenik.

Még egy adalék: a Facebook-on 307 ismerősöm van, az iWiW 510 (nem gyűjtöm az ismerősöket, na).

Ezek után azt látom, hogy a Facebook-on van reagálás a twittekre. Nem túl sok, de van mozgás. Ezzel szemben az iWiW-en szinte nulla. Pontosabban az elmúlt pár hétben összesen talán három like-olás történt.

Ez alapján számomra az látszik, hogy az iWiW-en nem pörögnek úgy az emberek, mint a Facebook-on. Az okokat most nem feszegetném, csak a tapasztalati tényt akartam leírni.

De fontos, hogy ez nem kutatás, nem szabad általánosítani! Ez a saját tapasztalatom, és az eltérést okozhatja az ismerőseim egyedi preferenciája is. Vagyis ez közel nem reprezentatív felmérés!

De hogy mutassak még egy érdekes adatot. A Vargabor is tesztelte kicsit a Facebook aktivitást:

16-án 10 órakor kihelyeztünk egy bejegyzést az üzenőfalra, arra buzdítottuk őket, hogy töltsenek ki egy kérdőívet. A durva az, hogy a 24 óra alatt beérkezett kitöltések közel fele már megtörtént 2 óra alatt. Máshol nem népszerűsítettük a kérdőívet. 

Ebből pedig azt látom, hogy a Facebook-on egy hír egy-két óráig hír. Azt követően gyorsan eltűnik az érdeklődés fókuszából.

Triviális tapasztalatok? Talán. De most megőrzöm ezt az utókornak is.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr862105366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.06.24. 00:52:57

facebookon egy átlag tag faláról lefut a bejegyzés két óra alatt

érdemes lenne egyéb lehetőségeket is használni
(pl újra posztolni:) ...betenni eseménybe, stb

iwiwről nem beszélnék

hónapok óta nem járok oda...:)

Palivagyok O.o · http://honlap-neked.com 2010.06.24. 02:12:00

a Facebook-os bejegyzések útján történő hirdetések esetében tényleg az újra küldés marad csak a lehetőség.
Én pl. azzal kísérleteztem, hogy különböző napszakokat választottam a Facebook-os közzétevésre. Sajnos nem jegyeztem fel pontos adatokat, de a délután 15:00 és 16:00-tól kb. 21:00-ig tartó időszak volt a legsikeresebb.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.06.24. 07:41:13

Hasonló tapasztalataim vannak. Az Iwiw nem az az ôrûlt pörgésre alkalmas helyszín.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.06.24. 08:19:54

Az iWiW-en én is hasonlókat tapasztalok, azonban én azt nem mondanám, hogy az iWiW üzenőfala ne lenne alkalmas örült pörgésre.

Vic_ 2010.06.24. 09:05:08

@lacam: igen, de a fészbukon vannak a top hírek, meg a legfrissebbek, és ha sokan kommentelnek, meg lájkolnak akkor ott maradhatsz elég sokáig.

Vic_ 2010.06.24. 09:05:56

Már hogy a top hírek köszt maradhatsz.

heh 2010.06.24. 10:29:26

Nincs mese, lassan annyi oldalt fog követni egy felhasználó a facebookon és annyi ismerőse lesz, hogy egy átlagos bejegyzés nem fog feltűnni senkinek. Itt is kell majd okoskodni, hogy milyen szöveg menjen mellé, milyen képet csatoljunk, hogy egy bejegyzés érdekesnek hasson, amikor végig görgetik az üzenő falat.

Az iwiw szerintem halott is marad e tekintetben, amíg nem változtatnak a fejlesztők valamin.

mig8 (törölt) 2010.06.24. 13:35:07

Ez egyszerű. A túl sok információ elinflálja az egyedi információk értékét. A Facebookon meg aztán tényleg sok az infó.

Csaba's blog 2010.06.24. 14:41:36

Nekem meg pont fordítva jön ki ez az egész (saját tapasztalat alapján). Nyilván nem azonos mennyiségű ismerősöm van a két rendszerben, de ha arányosan nézem a számokat, az iWiW vezet toronymagasan a Facebook-hoz képest.

Persze ehhez valószínű nagyban hozzájárul a Facebook-os fal kesze-kuszasága is az mellett, hogy ott egy hírnek tényleg sokkal rövidebb az élettartama...

jvertes 2010.06.24. 15:24:48

A "Mondjunk le az augusztus 20-i tüzijátékról az árvízkárosultak javára" mozgalom szintén felér egy összehasonlító teszttel. A nagyjából egyidőben indított két csoportosulásnak az iwiw-en tegnap délután 800, a Facebookon 80.000 tagja volt... Két nagyságrend!

xboxer 2010.06.25. 17:43:39

@jvertes: Mára már kétszer annyi. És volt stólbucis meg hajdúpéteres meg pro és kontra orbánviktoros népi mozgalom is. FB hasít, az iwiw nem cool, a twitter nem elég elterjedt.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.06.25. 18:58:03

@jvertes: FB-ra függeni járnak föl az emberek, és sok az élet nélküli; iwiwet pedig akkor veszik elő, ha épp kapcsolatot szeretnének ápolni egy-egy régi ismerőssel, azaz megvan a céljuk. Én ezt vettem le, ezért van az, hogy iwiwen lassabban terjednek az őrültségek, a hírek és mozgalmak - mert eleve nem ezért megy föl az ember fia. Egyszer lehet, hogy FB-nál is eljön ez a periódus, ha elég ideje lesz jelen a hazai piacon.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.06.27. 11:40:30

én egyszerűen nem értem, hogy a FB-tól miért van behalva a világon 500 millió ember

ennél rosszabbul használható és áttekinthetetlenebb oldalt nem sokat láttam

ehhez képest az iwiw egy csoda (de azt sem nagyon használom)

a FB-on egy órát van fent egy hír a falon, ha kitesz valami fontosat az ember az imerőseinek, percek alatt hátracsúszik attól, hogy a csajok nyálas megjegyzéseket fűznek egymás undorító fotóihoz, meg XY ismerőse lett YZ-nek

szerintem ezt nekem nem kell tudnom és bár lehet, hogy valahol le lehet tiltani, nem volt kedvem megkeresni hogy hol

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.06.27. 12:00:25

@GYUSZI BACSI: keresni sem kell. Ha az egeret adott felhasználó üzenete fölé húzod, akkor megjelenik az üzenet jobb felső sarkában egy elrejt gomb...

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.06.30. 09:23:15

@Konrad: Szerintem úgy értette, hogy az ilyen típusú üzeneteket (pl. a kép-hozzászólásokat külön, alapból) el tudja-e tüntetni. Megvallom, még én sem néztem utána, ritkán nézem az üzenőfalat.

Egyébként szerintem az iwiw és a Facebook is tök átláthatatlan, túl puritán egy információkkal telített oldalnak. Persze idővel megszokható, de az elrendezés és a színvilág, az egész skin, azon túl az elrendezés és a funkciók szétdobálása külön oldalakra nem a könnyű áttekinthetőséget szolgálja.


süti beállítások módosítása