Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Uborkát vegyenek!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2010.08.06. péntek 20:36 Konrad

Bár a nyári uborkaszezon azért nem unalmas láblógatással telik, és munka azért van dögivel, de mégis valahogy kisebb ilyenkor a nyomás. Sokan nyaralnak, és 2-3 hét alatt jön össze annyi meeting, amennyi máskor egy szűk hétbe szokott beleférni. De ez nem is annyira baj, így van idő ilyenkor elgondolkodni olyan dolgokon, amikre egyébként a "normál üzletmenet" idején nincs.

Ilyen például a hazai piac nagyok által uralt helyzete. Hírbehozó megírta, hogy a piac igyekszik kirekeszteni a külföldi szolgáltatókat - egészen pontosan igyekszik védeni a saját helyzetét -, és ez talán azt mutathatná, hogy próbálnak együttműködni, próbálnak együttesen fellépni. Pedig más jelek arra mutatnak, hogy ez távolról sincs így.

Az Origó megerősödése például önmagában is veszélyforrás a többieknek, hiszen korábbi rossz helyzete nem azért volt, mert a konkurencia jobb lett, hanem mert ő maga rosszabb. Ráadásul egyes területeken nagyon csúnya árverseny is kialakult. A Google AdWords által népszerűvé tett kattintás alapú elszámolás már nemcsak mint opció van jelen a banneres piacon, hanem szinte elvárás: így akarnak vásárolni. Ami lássuk be, egyáltalán nem jó. Olyan ez, mintha minden literben akarnánk venni, mert az a víznél bevált. De kenyeret vagy húst literben venni... lehet, de elég nagy baromság, nem?

Lesz még ennek böjtje, hacsak nem már most ott tartunk.

Persze értelemszerűen a megrendelő diktál, és éppen ezért lenne értelme a tartalomszolgáltatóknak együtt fellépni, de azt gondolom, ha tavasz óta ez nem történt meg, akkor olyan nagy előrelépést nem várhatunk. Őszre mindenkinek lesz elég munkája és baja, nem fog jutni idő ilyen piacformálásra.

Pedig a banner nem haldoklik, van annak is szerepe és helye, és nemcsak kattintás alapon. Csak nem mindegy, mennyire kreatívok a hirdetők.

De ez legyen egy másik uborkaszezonos bejegyzés témája.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr312204350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kolbert István 2010.08.06. 23:40:00

Vitatkoznék, ezt a hasonlatot túlzásnak tartom. A fizetés a lényeg.

Inkább olyan, mint mikor egy vendéglátóhely elhoz a hétvégére 10 rekesz sört az italnagykerből.
Ha csak 8 fogyott, akkor visszaviheti a maradék 2-t hétfőn és csak a 8at fizeti ki.
De ha készít szendvicseket, akkor ahhoz pl. a zsemlét nem viheti vissza.

Egy nagyobb brand esetén is az az optimális ha performance és display egyaránt van az online marketing mixében, ugyanúgy jó ha egy tartalomszolgáltató kínál mind2 verziót. És mondjuk minden egyes PV alkalmával a reklámfelületek aránya a két típus között meghatározott.

Érdekes lehene erre egy kutatás, h a pl. melyik bannerméret/típus esetén melyik a hatékonyabb. Így kialakulhatna egy jó rendszer erre.

2010.08.09. 10:23:23

Nem is értem hogy bannereknél miért hagyják hogy kattintás alapon számoljanak csak. Például a tévében, rádióban és plakátokon nincs is kattintási lehetőség. Nem az a lényeg hogy hányan kattintanak, hanem az hogy az emberek mindig lássák a reklámot, és ezáltal beleégjen az agyukba, és amikor szükségük van valamire akkor azt veszik ami legjobban beleépült az agyukba.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.08.09. 19:13:35

@B.Cs.: A mai világban, amikor az adblockot a rendszergazda alap dologként telepíti a laikusok gépére is... :) A mai világban szerintem sokkal hatékonyabbak az alternatív reklámok, meg pl. a kötelezően megnézendő reklámok (pl. videók előtt). És valószínűleg mindennél hasznosabb a személyes kontaktus. Ne tudjátok meg, van ez a Zepter edényes cucc, van egy egyéni értékesítői rendszere, azaz kb. házalnak, és veszett drágán, félmillióért képesek eladni egy-egy edényszettet, és nem is keveset. A kisnyugdíjas is képes adósságba verni magát, csak hogy hozzájuthasson, miután face-to-face elregélték neki a betanult szöveget meg pár improvizált sallangot. A közvetlenség a legjobb reklám.


süti beállítások módosítása