Bár a nyári uborkaszezon azért nem unalmas láblógatással telik, és munka azért van dögivel, de mégis valahogy kisebb ilyenkor a nyomás. Sokan nyaralnak, és 2-3 hét alatt jön össze annyi meeting, amennyi máskor egy szűk hétbe szokott beleférni. De ez nem is annyira baj, így van idő ilyenkor elgondolkodni olyan dolgokon, amikre egyébként a "normál üzletmenet" idején nincs.
Ilyen például a hazai piac nagyok által uralt helyzete. Hírbehozó megírta, hogy a piac igyekszik kirekeszteni a külföldi szolgáltatókat - egészen pontosan igyekszik védeni a saját helyzetét -, és ez talán azt mutathatná, hogy próbálnak együttműködni, próbálnak együttesen fellépni. Pedig más jelek arra mutatnak, hogy ez távolról sincs így.
Az Origó megerősödése például önmagában is veszélyforrás a többieknek, hiszen korábbi rossz helyzete nem azért volt, mert a konkurencia jobb lett, hanem mert ő maga rosszabb. Ráadásul egyes területeken nagyon csúnya árverseny is kialakult. A Google AdWords által népszerűvé tett kattintás alapú elszámolás már nemcsak mint opció van jelen a banneres piacon, hanem szinte elvárás: így akarnak vásárolni. Ami lássuk be, egyáltalán nem jó. Olyan ez, mintha minden literben akarnánk venni, mert az a víznél bevált. De kenyeret vagy húst literben venni... lehet, de elég nagy baromság, nem?
Lesz még ennek böjtje, hacsak nem már most ott tartunk.
Persze értelemszerűen a megrendelő diktál, és éppen ezért lenne értelme a tartalomszolgáltatóknak együtt fellépni, de azt gondolom, ha tavasz óta ez nem történt meg, akkor olyan nagy előrelépést nem várhatunk. Őszre mindenkinek lesz elég munkája és baja, nem fog jutni idő ilyen piacformálásra.
Pedig a banner nem haldoklik, van annak is szerepe és helye, és nemcsak kattintás alapon. Csak nem mindegy, mennyire kreatívok a hirdetők.
De ez legyen egy másik uborkaszezonos bejegyzés témája.
Utolsó kommentek