Pár napja kaptam egy levelet az Állás.it kitalálójától-üzemeltetőjétől, hogy most fogja lezárni a bevezető kampányt, és érdekelne-e a téma, írnék-e róla? Kb. azonnal igent mondtam, naná, kevés olyan kis költségvetésű kampány van, amelyiket hajlandó megosztani a készítője a nagyközönséggel. Tehát most egy esettanulmány következik.
Az oldal az Állás.it, egy kifejezetten informatikusok számára készülő álláskereső és álláskínáló szolgáltatás. Egyszerű, áttekinthető felület, olyan "webkettes" feeling.
Az oldalnak nem volt kimutatható látogatottsága a kampány előtt, az első mért adat 2010. szeptember 22-e - 6 látogatással.
A kampány alapja egy játék: az Álom Mobil játék. A játék lényege, hogy mobiltelefont nyerhetünk, ha regisztrálunk és ezt követően megosztjuk a twitteren, hogy milyen mobilt szeretnénk nyerni. Három okostelefon közül választhatunk: iPhone4, HTC Desire, Samsung Galaxy S. A játék október 13-ig tart (szerda).
A weboldal célcsoportja a végzett informatikusok és végzős informatikus hallgatók, illetve a web-es szakmában tevékenykedő egyéb szakemberek. A kampány sikerességének mérőszáma a regisztrált felhasználók száma.
Maga a reklám a twitter miatt is elsősorban a közösségi médiára épít, de e mellett voltak más megjelenések is. Ami meglepő volt számomra: nincs semmi keresőhasználat. Az oldal nincs Google-ben reklámozva, és a SEO terén sem teljesít valami erősen. Ezzel szemben nagyon magas a közvetlen forgalom.
A legfontosabb forrás oldalak egyébként nyereményjáték-gyűjtő oldal, iPhone-al kapcsolatos oldal és egy vásárolt link, egy autósportos oldalon. A közösségi média csak ezt követi. Azon belül a Yamm a legerősebb forrás.
És akkor nézzük az eredményeket!
A csúcs a napi 686 látogatás. A kampány teljes ideje alatt volt kimutatható látogatás, 100-300 látogatás közti napokkal. Végeredményben 4000+ látogató közel 5500 látogatást generált. Több, mint 660 twitt íródott, 128 Facebook megosztásnál jár az oldal. És ami a lényeg: 1010 regisztrációnál van jelenleg az Állás.it.
Ami nem jó viszont, az a sok nem célcsoportos regisztráció. A nyeremény miatt sok tini és sok lány is regisztrált, igaz, az ő twittjeik eljuthattak a célcsoporthoz is.
A kampány költsége nem jelentős. A nyereményeken túl elsősorban néhány vásárolt linkajánlással futott, tehát nem kellett milliókat beleölni. És még számtalan lehetőség lesz a további fejlődésre, hiszen már van annyi felhasználó, hogy érdemes lesz aktiválni őket.
Utolsó kommentek