Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mészapi

Címkék: onlinemarketing kreatív

2010.11.04. csütörtök 23:48 Konrad

Ma megint aktiválnom kellett a hirdetésblokkolót az egyik vezető hazai oldalon. Most nem célom sem a portált sem a hirdetést fikázni, maga a jelenség az, ami miatt azt gondolom, érdemes erről írni.

Tehát az történt, hogy az én böngészőm valamiért nem úgy kezeli a sütiket, mint ahogy az a tesztelt egy-két böngésző, ezért nemcsak egyszer kapom meg azt a kis undok felugró hirdetést, hanem naponta 4-5 alkalommal. Márpedig ez nekem kicsit sok.

Éppen ezért le is lőttem. Mert zavart.

Tudom, hogy sem a portálnak, sem a hirdetőnek nem a zavarás volt a szándéka, ők csak azt akarták, hogy mindenképpen lássam azt a hirdetést. Szőnyegbombáztak. Annyira, hogy hiába volt a felugró ablak, még a normál bannerhelyen is ott virított ez az izé. Pedig médiatervezés szempontjából ez a megoldás minimum nem elegáns.

A hirdetés, teszem hozzá, grafikájában igen gagyi, bár figyelemfelhívó, de kb. nulla brandépítésre alkalmas. Teljesen egyértelműen arra ment a buli, hogy vegyem észre és kattintsak.

Észrevettem, de nem kattintok. Sőt, a nevet is megjegyeztem, de mivel tele van konkurensekkel a piac, nem oda fogok menni. Az ok az, amit leírtam. Vizuálisan szennyezett és zavart.

Amikor arról beszélünk, hogy a banner jó dolog, és a banner hatékonysága nem a kattintásban van, akkor arra is kell gondolnunk, hogy ehhez normális kreatívok és normális médiatervezés is kell. Egész egyszerűen a banner súlyos félreértése az, ha az arcomba nyomják folyamatosan, napokig piszkálnak vele. Ne tegyék! Ugyanazon a portálon vannak ügyes, érdekes megoldások, szintén figyelemfelhívó, de egyáltalán nem ennyire pofátlanul arculcsapó kreatívok. És itt éppen ezért a portál felelősségét is érzem: vajon tényleg megérte így beengedni ezt a kampányt? Miért nem lehetett kerek-perec megmondani: a hirdető fontos, de az olvasókkal nem szabadna kibaszni?

Bólogatok, megértem, válság van, kell a lé, biztosan. Oké. Nem is azt mondtam, ne legyen hirdetés, ne legyen dömping. Csak annyit mondtam: ne így.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr952424805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heliox 2010.11.05. 00:03:55

Lehet, hogy nem te vagy a célközönség. Egy Konrádot elzavartak, de te majd megkötöd máshol a biztosításodat. Le se szrjk. A tömeg viszont BÍÍÍÍRKA. Ez a volt az első amit Pécsett marketingből megtanítottak. Ezért is nem megy nekem máig sem a marketing. Nem bírom felfogni, hogy mennyire bíííírkák az emberek.

A bannernak van igaza, nem a posztolónak!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.11.05. 00:22:49

@heliox: Pont ezt akartam mondani. Pontosan tudják ők szerintem, hogy milyen hirdetést hol és hogyan használjanak. Sejtem egyébként melyik "kreatívról" van szó, de én x-elem és megyek tovább. Conversion is the king :)

Prím Letöltés · http://letoltes.prim.hu/ 2010.11.05. 10:23:05

Ha erre jársz majd megnézzük azt a böngészőt;)

Nálunk a leggyakrabban használt targetálás pont a frequency cap, gyakran azt állítják be, hogy egy felhasználó maximum 4-szer találkozzon egy bannerrel, aki addig nem kattintott az később sem fog alapon.

Csaba's blog 2010.11.05. 10:43:12

Pedig ők is csak "ugyanúgy" a Te idődet akarják ellopni, ahogy Te másét. :) Sikerült nekik. Többszörösen.

Bocs, de ezt nem hagyhattam ki az előző poszt után. :)

zsuzskaa 2010.11.05. 14:04:58

simán imázsromboló az ilyen:(

BelaSiva 2010.11.05. 17:56:29

Az ilyen cikkek miatt iratkoztam le erről a *** oldalról. Nem mondod meg milyen böngésződ van, nem mondod meg hogy mitől "különleges" a böngésződ. úgy teszel, mintha valami giga speckó böngésződ lenne, de lehet csak tiltja a cookiekat? Nem lehet tudni mert LÓSZART sem írtál erről. "Zavara sok reklám" nyenyenye. Írd már meg nekik esetleg - ha már ennyire foglakoztat - és lehet kijavítják a TE KÜLÖNLEGES BÖNGÉSZŐDRE is. Eszedbe sem jutott, hogy technikai probléma és nem marketing stratégia baki? Csak azért, hogy teljen a net szeméttel nem muszáj postolni. :P

BelaSiva 2010.11.05. 18:05:58

Bocs, kulturálatlan módon fogalmaztam, míg Te kulturáltan fogalmaztál, elnézést, de a lényeg azért átmegy gondolom. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.05. 18:37:29

@BelaSiva: kedves akárki, ha leiratkoztál, akkor miért olvasol?

A technikai okon felül írtam, hogy attól függetlenül sok és béna a hirdetés. Egyébként én Operát használok Mac OS X alatt, de azt gondolom, ez a legkevésbé érdekes adat. Ha beleírom, akkor meg az a baj...

szupernyul 2010.11.05. 21:38:40

"az én böngészőm valamiért nem úgy kezeli a sütiket, mint ahogy az a tesztelt egy-két böngésző" - Konrád, hadd ne optimalizáljon már mindenki egy 3%-os részesedésű böngészőre, csak mert te olyat használsz (ráadásul - a fentiek alapján - letiltott sütikkel).

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2010.11.05. 21:40:24

bocs, az előző én vagyok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.06. 15:19:39

@szupernyul:
Egy: használjatok olyan adservert, ami ezt lekezeli.
Kettő: nincsenek a sütik letiltva.

Meg persze - már bocs - de ez annyira tipikus tartalomszolgáltató válasz már. Nem az volt a lényeg, hogy szarul jelent meg, hanem az, hogy szar a kampány. Arra vártam volna reakciót.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2010.11.06. 22:21:12

@Konrad: bocs, de azzal kezded, hogy rossz a kampány, mert _neked_ 4-5 alkalommal megjelent. másoknak meg csak 1 alkalommal. és nem 1-2 tesztelt böngészőről van szó, hanem a "maradék" min. 97%-ról (ha esetleg az összes operásnak többször jönne). az egész többi feltételezésed pedig a niche böngésződben való hibás megjelenésből indul ki. (egy ilyen kampánynak a célja eyébként nem brand építés, hanem konverzió, vegyük észre.)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2010.11.06. 22:29:46

Windows alatti operaval nincs semmi baja, szoval az a 3% inkabb 0.1% lesz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.06. 22:55:20

@Rabbit: nos igen. Mert _nekem_ nem tetszett így. Ennyi. És igen, észrevettem. És igen, le is írtam, hogy nem értek egyet azzal, hogy a bannert ilyen célokra használja a hirdető.
Tudom, semmi közöm hozzá, de azért a véleményemet megosztottam.

@sztahanov: ki is iratkozom az internetről, az a biztos :/

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2010.11.06. 23:19:50

@Konrad: de hat nem hasznalja ilyen celokra. a te hibas bongeszodben rosszul mukodik. irj szerintem az operanak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.06. 23:23:37

@sztahanov: dehát a Nyúl is azt írja, hogy: "egy ilyen kampánynak a célja eyébként nem brand építés, hanem konverzió, vegyük észre" - és hát nem pont arról beszélünk mindenhol, hogy a banner nem erre való?

Az Opera meg szar, igen, mert a hülyéje minden szabványt szó szerint betart. Szívok is vele néha...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2010.11.06. 23:43:49

@Konrad: ez egy sulytalan allitas. ha kattintanak ra, akkor mukodik az adott helyzetben. ha nem kattintananak ra, akkor nem lenne ilyen kampany - felteve h nem segghulyek keszitik az indexen futo meregdraga kampanyokat.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2010.11.06. 23:47:49

@Konrad: azt hiszem, te ezt az egész témát félreértetted. senki sem mondta, hogy a banner csak márkaépítésre való. felület, elszámolási mód, méret, elhelyezés stb. függvényében szolgálhat különböző célokat. sajnos ezek mo.-n nem válnak el elég élesen, ez az egyik probléma.

Iron1 2010.11.08. 10:40:35

Ha a biztosításos reklámról van szó, ami kb. pontosan a megnyitott cikk fölé mászik be, akkor az nekem is naponta többször megjelenik. Firefoxom van, sütik engedélyezve. Tényleg zavaró. (Átkattintás lett belőle, mikor az "x" mellé kattintottam. :))

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2010.11.09. 12:47:00

Csak egy rövid kérdés:
"a banner hatékonysága nem a kattintásban van"
Hanem?
Ha arra gondolsz, hogy a kattintásokból adódó vásárlásokban, akkor egyetértek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.11.09. 12:54:32

@Mérhető Marketing: nem arra gondolok. A banner olyan, mint az újságreklám, a tv hirdetés vagy az óriásplakát: önmagában a látvány az, ami az üzenet hordozója. A kattintás az csak egy plusz, amit lehet bizonyos dolgokra használni, de a banner alapvetően nem arra van kitalálva, hogy arra kattintsanak.
Lehet olyan kreatívokat csinálni, ahol a cél a kattintás, és vannak is ilyen kampányok. Ilyen esetben viszont nem mindegy, hogy pontosan hol és milyen módon fut a hirdetés. Nem lehet ugyanazt a kattintási arányt elérni egy célzott tartalmi megjelenés esetében mint egy nagy forgalmú címlapon, például.
Vagyis a bannert mint egy kattintásra való hirdetést definiálni alapvetően tévedés.


süti beállítások módosítása