Egy bő hónapja írtam arról, miért láthatunk olyat, hogy ugyanaz a kreatív (hirdetés) egy oldalon többször is szerepel. Nem a béna médiatervezés miatt, hanem mert a CT-re történő vásárlásnál úgyis mindegy.
Ezzel a gyakorlattal persze két nagyon nagy baj van: egyrészt jelentős mértékben devalválja az adott felületet, másrészt sokkal jobban zavarja a látogatót.
Ugyanis az egyszerű olvasót, felhasználót nagyon nem érdekli a hirdetés üzleti modellje. Őt az érdekli, hogy már megint villog itt egy vacak flash izé, már megint megfogja a gépem, és lassabban tudok scrollozni. És ilyenkor jön az, hogy keressünk valami flash vagy hirdetés blokkolót.
Van ugyanis egy pont, amikor ez a fajta megoldás - vagyis az egy oldalon ugyanaz sokszor - már tipikusan idiótaságnak hat. Mutatok egy példát:
Itt egy duplabanner és egy billboard van egymás mellett. Mindkettő viszonylag nagy méretű hirdetés, a tartalma, ütemezése mindkettőnek ugyanaz. Semmit nem nyomatékosít az, hogy egymás mellett vannak. Elég lett volna a duplabanner, mindössze egyszer. Nem zavarna annyira, és nem lassítaná az oldalt.
Ez így szerintem hiba. Nem lenne szabad ilyet megengedni senkinek. Vagy ha marad ez a gyakorlat, ne csodálkozzon senki, ha a bannerek hatékonysága csökken, a reklámblokkolót használó felhasználók száma pedig nő.
Legyünk már igényesebbek. Nem kerül semmibe...
Utolsó kommentek