Igazán vicces, amikor az igen nagy cégek egymásnak feszülnek. És bár hónapok óta láthatjuk, hogy a Facebook és a Google kerülgetik egymást, mindig érdekes látni ennek a lassú harcnak az ütésváltásait.
A Facebook például nem olyan rég vezette be a blogok kommentezésére szánt szolgáltatásának megújított változatát. A megoldás több szempontból is sikeres lehet: nem kell a sok blogra külön regisztrálni, jobbára saját nevén futhatnak a kommentek, a vélemények akár azonnal megoszthatók a Facebook falunkon. Persze vannak hátrányai is: a saját névvel nem szívesen kommentelnek annyira (oké, erre lehet kamu account-ot gyártani), a kommentek így kikerülnek a kezünkből, nem fogunk tudni a kommentezőkből adatbázist építeni (saját blogoknál).
És volna itt még egy hátrány, íme:
A Facebook comment pluginnal íródott kommenteket a Google nem tudja indexelni, szóval ha lehet, kerüljük webmesterként.
Ezt ma írta Nebehaj Viktor twitteren. Érdemes ezen kicsit elgondolkodni. Nem egy olyan post kószál az interneten, ahol a kommentek többet érnek, mint maga az írás. Ott van például a nagy klasszikus hazai példa, a Kispad borotválkozással kapcsolatos írása: 2181 kommentnél jár! (Úgy, hogy sosem volt Index vagy Origó címlapon...)
Vagyis ha a Google nem indexeli, akkor ezzel látogatókat veszítünk. Persze a Facebook-on elvileg nyerünk vissza, de a Facebook-ról tudjuk, hogy egy-egy fal bejegyzés alig néhány óráig ér, míg a Google index sokkal tartósabb.
Vagyis tényleg érdekes adalék ez minden webmesternek, bloggazdának: kell nekünk a kommentekre érkező látogató, vagy a helyett Facebook-ozunk? Vagy máshogy megfogalmazva: azonnali plusz látogatókra vágyunk a kommentekből, vagy hosszabb távon van erre igényünk?
Utolsó kommentek