Azért az ugye világos, hogy a minél jobb és kifinomultabb célzási technikák nem a felhasználóknak akarnak kedvezni?
Megint olvastam egy helyen, hogy azért jó, ha minél pontosabban tudunk célozni, azért jó, ha pl. szóbeszéd marketing segítségével ismerősök ajánlásán keresztül jön létre az "esemény", mert az milyen jó a felhasználónak, így nem kap kéretlen reklámot, csak olyat, ami neki majd tetszik.
Hát nem. Ez így ebben a formában minimum erős csúsztatás. A tény továbbra is tény marad: azért célzunk, azért használunk direkt eszközöket, mert így sokkal nagyobb valószínűséggel tudunk eladni valamit. És a célzás mindössze abban segít, hogy hatékonyabbak legyünk. Így végső soron majd csökkenti az egy ügyfélre eső bekerülési költséget.
Mert azért azt érdemes tudni, hogy az általunk megvásárolt, fogyasztott, használt jószágok jelentős része tökéletesen fölösleges. Még valódi igényünk sincs rá. Ezeket az igényeket ugyanis a marketing teremti meg, azért, hogy a cégnek bevétele legyen. A pontos célzás pedig nagy eséllyel abban segít, hogy sokkal személyesebb üzenetek átadásával tudjunk igényt teremteni.
Van otthon lapos tévéd? És rendes HD vagy full HD? És ettől jobbak lettek a filmek? Jobban élvezed? És mégis, hány filmet néztél már meg HD-ben vagy full HD-ben?
Van, akinek erre pozitív válasza vannak, igen. Kisebbségben. Erős kisebbségben. Mindenki másnak csak "kell" a cucc, mert az jó, ha van, ettől leszünk például modernek.
Mi, marketingesek teremtettük meg azt az igényt, hogy LCD tévéd legyen. És ha pontosan el tudom érni azt, aki éppen tévét vásárol, annak bizony nagyobb eséllyel tudom ajánlani x vagy y márkát.
És elárulok egy titkot. Ezen az egészen a Facebook sem segít, sőt. A világunkat az igényteremtés és annak maximális kiszolgálása vezeti. És igen, a közösségi hálón sem csinálunk mást. Feldobunk egy szép fotót, írunk vicceseket, hasznosakat, segítünk elintézni az ügyfélproblémákat, és közben fél szemünk a profiton csüng: vajon akkor most ettől több lett a lé?
Nem kell hát bedőlni annak a dumának, hogy a felhasználónak lesz mindettől jó. Ez is olyan bullshit, mint sok más ebben a szakmában: néha magunknak sem merjük bevallani a pőre igazságot.
Utolsó kommentek