Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A király meztelen, na

Címkék: onlinemarketing kampány

2011.05.08. vasárnap 00:33 Konrad

Azért az ugye világos, hogy a minél jobb és kifinomultabb célzási technikák nem a felhasználóknak akarnak kedvezni?

Megint olvastam egy helyen, hogy azért jó, ha minél pontosabban tudunk célozni, azért jó, ha pl. szóbeszéd marketing segítségével ismerősök ajánlásán keresztül jön létre az "esemény", mert az milyen jó a felhasználónak, így nem kap kéretlen reklámot, csak olyat, ami neki majd tetszik.

Hát nem. Ez így ebben a formában minimum erős csúsztatás. A tény továbbra is tény marad: azért célzunk, azért használunk direkt eszközöket, mert így sokkal nagyobb valószínűséggel tudunk eladni valamit. És a célzás mindössze abban segít, hogy hatékonyabbak legyünk. Így végső soron majd csökkenti az egy ügyfélre eső bekerülési költséget.

Mert azért azt érdemes tudni, hogy az általunk megvásárolt, fogyasztott, használt jószágok jelentős része tökéletesen fölösleges. Még valódi igényünk sincs rá. Ezeket az igényeket ugyanis a marketing teremti meg, azért, hogy a cégnek bevétele legyen. A pontos célzás pedig nagy eséllyel abban segít, hogy sokkal személyesebb üzenetek átadásával tudjunk igényt teremteni.

Van otthon lapos tévéd? És rendes HD vagy full HD? És ettől jobbak lettek a filmek? Jobban élvezed? És mégis, hány filmet néztél már meg HD-ben vagy full HD-ben?

Van, akinek erre pozitív válasza vannak, igen. Kisebbségben. Erős kisebbségben. Mindenki másnak csak "kell" a cucc, mert az jó, ha van, ettől leszünk például modernek.

Mi, marketingesek teremtettük meg azt az igényt, hogy LCD tévéd legyen. És ha pontosan el tudom érni azt, aki éppen tévét vásárol, annak bizony nagyobb eséllyel tudom ajánlani x vagy y márkát.

És elárulok egy titkot. Ezen az egészen a Facebook sem segít, sőt. A világunkat az igényteremtés és annak maximális kiszolgálása vezeti. És igen, a közösségi hálón sem csinálunk mást. Feldobunk egy szép fotót, írunk vicceseket, hasznosakat, segítünk elintézni az ügyfélproblémákat, és közben fél szemünk a profiton csüng: vajon akkor most ettől több lett a lé?

Nem kell hát bedőlni annak a dumának, hogy a felhasználónak lesz mindettől jó. Ez is olyan bullshit, mint sok más ebben a szakmában: néha magunknak sem merjük bevallani a pőre igazságot.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr562886331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadaszilles 2011.05.08. 02:31:31

Azért az lcd tv példával vitatkoznék :) Én azért vettem, mert sokkal kisebb helyet foglal mint a régi és könnyebb falra fúrni.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2011.05.08. 05:15:21

@vadaszilles: Jaaaj, Illés, Te olyan mérhetetlenül racionális vagy különben is, hogy szerintem minden Angry Birds fejezet összes röppályaszámításai(!) fejben megvannak neked :)))

Konrád pedig szívemből szólt.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.05.08. 09:08:00

Nekem tetszik az írás, de most épp magad alatt fűrészelted a faágat :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2011.05.08. 11:22:13

Ó igen, a haszontalan cuccok iránti vágyról tudnék mesélni :). Köszi Konrád!

@$Norbert$: Szerintem pont nem vágja a fát maga alatt. Gondolj bele, az ügyfelek (potenciálisak is) sokszor tisztában vannak vele, amit Konrád leírt, és egy ilyen emberhez szívesebben odamegy bárki, hiszen nem árul zsákbamacskát, nem ködösít, nem bullshitel szép kifejezésekkel.

@vadaszilles: A nagy racionalitásra csak annyit tudok mondani, hogy az ember ügyes lény, mindent meg tud ideologizálni, valamit miért tesz. Az az igazság, hogy sokszor viszont tényleg érzelmi alapon döntünk, egyszerűen VÁGYUNK valamire, de ezt nem tudjuk önmagában elfogadni. Ajánlanék mindenkinek, aki ilyenkor itt van, egy videót az egyik legremekebb és leghasznosabb konferenciáról, amiről valaha is felvételt láttam: www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html.

heliox 2011.05.08. 11:32:49

A világ nem ilyen egyszerű, és nem csak fekete és nem csak fehér.

A dolog egyik oldala, hogy azért célzunk, hogy találjunk. A másik, hogy nem lődözünk össze vissza, mert egy idő után már nem lesz mit lelőni. Ez igaz az antibiotikumokra is (célzott, vs. széles spektrumú és a mára kifejlődött rezisztens baktériumok), és igaz a marketingre is (és még nagyon sok mindenre). Ha mindenhova lövünk egy idő után az az ajánlat is megy a szemétbe, amelyik érdekelne.

Én például kerestem tangó tánc oktatást, és a gépem a saját spam folderemben talált egy levelet, ami pont érdekelt. Egy hónapja jött, ment a szemétbe automatikusan.

Az sem igaz, hogy felesleges a plazma TV. Megveszed, és jobban érzed magad. Miért? Mert szebb, mert jobb, mert éppen arra vágytál, hogy legyen olyanod. Nincs különbség. Pszichés igény, ahogy minden szükséglet a Maslow piramis legalsó szintje felett.

És ha sokan veszünk LCD TV-t, akkor öt év múlva annyira olcsó lesz a technológia, hogy a kórházakban is kicserélik a kijelzőket, HD minőségben nézik a bármilyen diagnosztikai képeket, és kisebb valószínűséggel véti el az orvos a gyomrodban azt a kis foltot, amit utána kezelnek, és láthatod ahogy a lányod férjhez megy, és még az unokádat is dédelgetheted egy ideig, ahelyett, hogy számodra véget érne a világ.

A világ bonyolult, és messzire vezet. Már 15 milliárd éve elkezdődött, és senki sem tudja, hogy még meddig fog tartani.

heliox 2011.05.08. 11:35:12

Engem csak az dühít, amikor ilyen hosszú hozzászólást írok, és utána jövök rá, hogy pontosan tudod, és látod ezeket a dolgokat, csak gyártom neked a kontentot.

Ügyes, ... nagyon ügyes...

tekatana · http://konyvesbolt.blog.hu 2011.05.08. 16:22:22

a pontosabban célbaért marketing természetesen jobb a cégnek, és persze nyilván nem jófejségből törekszik erre, ha.
de ez a felhasználónak is jobb, én legalábbis nagyon örülnék, ha csak az érne el, ami érdekelhet.

Aadaam 2011.05.08. 21:23:20

Ket gondolat:
- Jo kerdes, hogy egy jobban celzott, de felretalalt reklam jobb-e vagy rosszabb-e a felhasznalonak. Engem egy intimbetet-reklam abszolut hidegen hagy, nem veszem eszre, viszont ha valami olyat probalnak ramtukmalni, ami felkelti az erdeklodesem, de csak annyira, hogy rajojjek, megse (pl. iPad kulcsszo, es el akar adni egy iPadet - van olyanom)

- Szerencsere vannak olyan dolgok, amikrol hosszabbtavon leszoknak az emberek, ha nem elegiti ki az igenyeiket - ilyen pl. a social networkok (RIP iwiw), hogy banalis peldaval eljek. De ha egy etterem kezdi elfelejteni vevokore igenyet, elobb-utobb onnan is elpartolnak.

TonyCaviar 2011.05.08. 22:15:58

Jó a cikk, de erős az érzésem, hogy egy igazi marketinges ezzel az antimarketinges dumával is előbb-utóbb el akar majd adni valamit:)


süti beállítások módosítása