Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lufi vagy sikertörténet?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2011.06.10. péntek 22:09 Konrad

Egész egyszerűen nem lehet elmenni a Groupon-story mellett szó nélkül, hiszen a modelljüket minden épeszű helyen másolják. Kérdés, a klónok sorsa mennyiben lesz ugyanaz, mint az eredetié?

Hosszas elemezgetések helyett először is ajánlanék két cikket. Az első optimista:

Amikor az internetezők meglátják a bónuszokkal/kuponokkal kínált jelentős árkedvezményt, minden bizonnyal kevésbé foglalkoznak azzal, hogy mit is vesznek meg. Az internetes vásárlás eddigi tapasztalataiból a többségük már tudja, hogy ha elégedetlen lenne, akkor egyrészt élhet az őt megillető, 8 napon belüli elállási joggal, másrészt a közösségi médiában, fórumokon, blogokon megjelenő kritikák annyi kárt tudnak tenni egy online kereskedőnek, hogy ezt mindenki igyekszik elkerülni, és a vásárlók kedvében járni.

Közösségi vásárlás: a tökéletes üzleti modell?

A második finoman szólva nem:

A sáskaraj viszont soha nem nő a végtelenségig, ahogy az elérhető partnerekből sincs végtelen sok (bár a világ még szép nagy, az IPO-ból származó pénzen lehet még pörgetni a bizniszt, mielőtt végleg összeszottyad). A kifulladás jelei a Groupon bejáratott piacain már látszanak, például Chicagóban, ahol erőteljesen csökken a regisztrált és az aktív, tehát kupont is vásárló felhasználóbázis bővülési üteme, valamint az egy partnerre és az egy felhasználóra eső kuponeladások száma is. Nagyon sok új piacon pedig nem is tudja elérni a kívánt szintet a szolgáltatás elfogadása (Berlinben a regisztrált felhasználóknak csak 18 százaléka vásárolt valaha kupont, Londonban ugyanez az arány csupán 9 százalék a Marketwatch szerint).

Készülődik az évtized tőzsdei blöffje

Én hajlamos vagyok a második cikknek hinni. Személyes meglátásom az, hogy a közösségi vásárlási oldalak jelenlegi üzleti modellje alapjaiban elhibázott. Hogy miért?

A közösségi vásárlás - szerintem - arról kellene szóljon, hogy ha összeállunk öten, tízen, százan, ezren, és együtt és egyszerre veszünk meg valamit, akkor azt olcsóbban kapjuk meg, mert megéri a kereskedőnek nagyobb kedvezményt adnia. Vagyis jól járok, mert olcsóbban kapom meg azt, amire szükségem van, jól jár a kereskedő, mert gyorsabban keletkezett nagyobb haszna a nagyobb tömegű eladásból, és persze jól jár a közvetítő is, mert mindezért valamekkora díjat kapott.

De a közösségi vásárlás Groupon modellje nem ezt mondja. Ez a modell azt mondja, hogy adok veszett nagy kedvezményt, és te ezért vegyél meg minél több dolgot, és így jól fogsz járni. És igen, ha találok olyan szolgáltatást, ami kell nekem olcsóbban, jól járok. De én eddig azért nem vettem semmit ilyen oldalakon, mert amikor fölmentem bármelyikre, sose volt olyan, ami kell. És csak azért nem fogok vásárolni, mert olcsóbb... Ugyanakkor a modellben a kereskedő alapvetően nem jár jól. Nemhogy a profitjáról mond le, de még plusz költségbe is veri magát: az esetek jelentős részében minden egyes eladás neki nettó veszteség. Ahol nem, ott a szolgáltatás eredetileg volt vélhetően túlárazva, vagy olyan "maradék" szolgáltatást vagy terméket ad el, ami amúgy is veszteség volt neki, és ezzel tud veszteséget minimalizálni (lásd eladatlan készletek, kiadatlan szállodai férőhely stb.).

Igen, tudom, a reklám. Azért éri ez meg a kereskedőnek, mert sok-sok olyan embert visz oda, akik így megismerik, és majd mindenki happy lesz, és visszajön vásárolni. És igen, ez így, leírva, csodaszép. A monitor sokat kibír...

A valóság ennél kicsit lehangolóbb. A közösségi vásárlók, ahogy a fent idézett írásban is olvasható, sáskaként viselkednek: oda mennek, ahol van kedvezmény. De oké, nem csak sáskák vannak. Lássunk egy példát, olyat, ami megtörtént. Pizza. Eladott egy budapesti pizzéria olyan ezres nagyságrendű kupont. Aztán jöttek a megrendelések, végülis pizza kupont azért veszek, hogy egyek, nem? És akkor jött a koppanás: ha te kuponos vagy, akkor nem 30-50 perc a kiszállítás, hanem 3-4 óra! Vagy ott a másik példa: kis szálláshely, hatalmas kedvezmény, százas nagyságrendű eladott kupon, felhasználható valameddig. Csak éppen fizikailag nincs annyi szálláshely, hogy ezt a mennyiséget ki lehessen szolgálni, tehát sokan nem tudták beváltani a már kifizetett kupont...

Eredmény? A csalódottság. Az ilyen esetek eredménye a rossz reklám. És a fogyasztó hajlamos általánosítani...

Az egész történetben számomra az a legszomorúbb, hogy az eredeti ötlet nagyon jó, de egyre inkább TV Shop-os feelingem van: ahogy anno a rendelhető kacatok lejáratták az amerikában bevált TV-s vásárlás modelljét, úgy az is meglehet, egy-egy karcosabb csalódás miatt a közösségi vásárlás modellje lesz a következő "gagyi".

Éppen ezért nagyon figyelem a piacot, és várom az eseményeket. Mindezek mellett drukkolok is az összes ilyen oldalnak, szomorú lenne, ha végleg elsüllyednének. Ámbár ahogy gombamódra szaporodnak itt a koranyári esőben... esélytelen, hogy legalább néhány meg ne erősödjön, alkalmazkodva a hazai klímához, nem?

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr682974181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oszi1113 2011.06.10. 23:45:51

hát mit is mondjak?
hasonló gondolatok fogalmazódtak meg bennem is, amikor megkeresett az egyik hazai cég.
én is pont ezekkel a gondolatokkal próbáltam megközelíteni a témát. végül belementem, hamarosan indul a kuponos akcióm.
utána, sok-sok héttel később leszek okosabb, és tudom megmondani azt, hogy igen, ez megérte, vagy nem, nem érte meg.
mindamellett sokkal okosabb lett volna az egészet úgy felépíteni, hogy kisebb kedvezmény, és ahogy azt konrad is írja, hogy mindenki jól járjon. hypolunk egy olyan modellt, ami ha egyszer körbeért, akkor már senki nem fogja még egyszer igénybe venni! mert ha kereskedő, hírdető, eladó vagyok, akkor a végén nettó veszteséget termel egy ilyen akció számomra, feltéve, ha nincs korlátozva, hogy bizonyos szegmensek csak X időnként kerülhetnek fel, de ha ez még meg is valósul, ott a kis millió klón, aki miatt megszűnik a kizárólagosság!
arról ne is beszéljünk, hogy a szolgáltató kapzsisága miatt eltántoríthat sokakat!
remélem ez a fajta modell hamarosan kihal, mert a nyertes rövid távon a vevő, közép távon a gruppon/klónok, hosszú távon pedig csak vesztesekről beszélhetünk

kino 2011.06.11. 17:19:48

nekem még egy dolog jutott eszembe. egyre több ember használja a hazai groupon klónokat. mivel kishazánkban nem először fordulna elő ilyesmi: mi van akkor, ha a tulaj egyszercsak úgy dönt, hogy ő inkább a rendszerben épp bent lévő pénzzel kirándulni megy a kajmán-szigetekre?
mivel több hetes-hónapos késés van a kupon ellenértékének vásárló általi befizetése és a felhasznált kupon ellenértékének szolgáltató felé történő kifizetése között, igen jelentős pénz lehet egyidőben a kuponos rendszerben.

félek tőle, de ne legyen igazam, hogy hamarosan robbantják a boltot. (hint: sciennet, il ferro, meg vagy egy tucat hasonló)

nagymegmondo 2011.06.12. 01:49:57

Egyértelműen lufi. Egyszerűen nincs olyan termék és főképp szolgáltatás, ami elbír 50-60% kedvezményt plusz további ?kb 30% jutalékot a bónuszt-kupont-ígérő-"spam"-adatbázist építő cégeknek. Főként nem folyamatosan és főleg nem nagy tömegben.

Két gyakorlati példát elmesélek főként a nem marketinges olvasóknak, hanem a sok balga, e-mail címét önként megadó bónusz-kupon tagsággal bíró átvert occcón vásárlóknak (egyébként jól szituált hölgyek vannak többségében ezeken a listákon...)

Szóval több munkám mellet a szépségiparban dolgozó cégeknek is "készítek" weboldalt, kampányt, marketinget. Az adatbázis okán (jól szituált hölgyek) ezek a kuponos bandák éppen a szépségszalonokat, kozmetikusokat, fodrászokat spamelték meg a legutóbbi időben.
A cég akinek dolgozom megkérdezte, hogy érdemes-e beszállnia és persze számolgatott, h ezt a meglévő becsületes árlistájával, üzletpolitikájával egyszerűen lehetetlen megcsinálnia ennyi profit nincs a termékein, szolgáltatásain és ha összejön pl. 100 ügyfél az neki kész ráfizetés, ha becsülettel csinálja.

Persze, ha az alapelvekből indulunk ki és jól csinálja, akkor a 100 ügyfélből x% visszatérő ügyfele lesz. De sajnos ez nem igaz, a kuponos, ticketes ügyfelek nem véletlenül lenézettek, mert minimális %-ban lesznek közülük jó és visszatérő ügyfelek, akik a 100%-os árat is kifizetik, ez náluk tapasztalat, mert az étkezési utalványok mintájára korábban a multik adtak szépség és egészség ticketet is. Nos ezekből sosem (nagy ritkán) lett törzsvendég: ugyanis levásárolta a szépségutalványát és sosem tért vissza (nem azért mert rossz volt a szolgáltatás). Így van ez a kuponosokkal is akik vándorolnak oda, ahol megkapják az 50%-os "kedvezményt"

No de mit kapnak? és akkor a két példa:

1.
balatoni büfés marketinges trükk a 80-as évekből: előző este felemeli az árait duplájára majd másnap reggel 50%-os kedvezménnyel hirdeti a sülthalat...
(erre konkrét példát is tudok mutatni az egyik belvárosi szépségszalonnak kiment a hírlevele, pofátlan módon ki is írták a honlapjukra, hogy a weboldal szolgáltatásait és árait karbantartják így ez pont most nem elérhető ;)

2. a másik sokkal durvább trükk amit tényleg csak ez a szakma ismer én is innen tudok róla: manapság a kozmetikai ipar értékes és drága hatóanyagokkal dolgozik (vitaminok és speciális készítmények, koktélok) Nah most sok cég a drága kozmetikai koktélok helyet mondjuk közönséges vizet használ fel az ilyen kuponos vendégeknél, durván rombolva az egész szépségszakma hírnevét (persze ha kiderül). Az biztos, h ezzel a módszerrel sosem lesz visszatérő ügyfele...

Sajnos a kuponláz manapság itt tart.

Én egyébként az adott cégnek az első módszer egy finomított verzióját javasoltam: csináljon egy új terméket, rakjon bele hókuszpókokat, generáljon ehhez olyan árat, ami nem ráfizetés 50% kedvezménnyel - jutalékkal sem. A cég végül nem ment bele a kuponmániába, mert más az üzletpolitikája persze neki is jó lett volna némi plusz vendég, de a ritka becsületes fajta kivételek egyike és szerintem hosszú távon igaza is lesz.

u.i:
Kedves Hölgyek!
Nincs ingyen autó, nem lehet meggazdagodni okosan a költekezésekből, nincs 50-60 pláne 70%-os kedvezmény komoly szolgáltatást nyújtó cégeknél, pláne akkor nincs ha sokan vásárolnak sokat, mert az rontja a szolgáltató profitrátáját, minőségét. Az ígéretek szépek, de a valóság más :(

Kolbert István 2011.06.12. 23:34:41

Elégge negatív hangvételű lett a cikk, pláne a hozzászólások. Azért hiba lenne azt állítani h ez a "Groupon-modell"-ként emlegetett közösségi vásárlás egyértelműen káros és rossz. Miként az is ugyanúgy hiba lenne, hogy univerzális csodaszer minden szolgáltatónak. Sok cégnek segíthet pl. induló szolgáltatások esetén.
Ugyanakkor nem kellene úgy okoskodni, hogy már az első kuponos vásárlókon is legyen haszon.
Azok a szolgáltatók akik "átverik" a kuponos vásárlókat, azok a saját márkájukat fogják rombolni, mert kiderül és elindulnak a hírek.. Ilyenkor a kuponos oldal visszautalja a pénzt, hogy a bizalom ne vesszen el felé, a szolgáltató pedig többet nem kerülhet be.
Nézzük más értelmezésben, állítok pár dolgot.
1. A legköltséghatékonyabb reklám -
Csak a reklámból jövő vásárlások után kell fizetni
2. A leghatékonyabb termékminta - a komoly cégek ugyanazt adják a kis kiszereléses termékmintában mint ami a kereskedelmi fogalomban levő termékeiknél, ez hosszabb távon itt sem lesz kérdés
3. Ha jó a kuponnal igénybevett termék/szolgáltatás és nem ügyetlen a szolgáltató a marketingben is, nagy valószínűséggel vissza fognak menni. De remélem senki nem akarja összehasonlítani egy étterem esetén a visszatérés időt egy fodrásszal, masszázsszalonnal stb...
Hányszor jár az átlag 22-45 férfi-nő pl. Budapesten étterme egy évben? Ebből hány különböző étterembe megy? (nyilván nem mindig ugyanoda jár) Ha már a kuponos étterembe eddig is járt és most a kupon hatására többször is megy társasággal, már megérte...
Egy fodrász, kozmetikus inkább bizalmi alapú, ott érezhetőbb, könnyebben mérhetőbb a új ügyfelek aránya.

Én személy szerint nem láttam még olyan hivatalos hazai statisztikát, amely szerint a kuponosok valóban sáskaként viselkednek...de nagyon várom.

U.i: érintett vagyok az említett kuponos iparágban, de nem vagyok elvakult.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.12. 23:43:27

@Kolbert István: természetesen megvan a kuponos/közösségi vásárlásnak a helye, de egyre inkább az a meggyőződésem, hogy kifejezetten hiba azt mondani, hogy ez reklám.
Ez szerintem nem reklám, ez értékesítési megoldás, és pont emiatt akkor lesz fenntartható, ha hasznot termel.
Mint reklám nagyon korlátozottan használható és egyáltalán nem tuti eredményt hoz, így kockázatos, ergo veszélyes, vagyis nehezen fenntartható. Egyre több jel mutat erre.

Kolbert István 2011.06.13. 13:52:33

@Konrad: Vitatkoznék:)

Milyen jelek mutatnak arra, hogy kockázatos és veszélyes stb...?

A bannerkampány, az eDM stb... mindig hasznot termel? ...mégis fenntartható, nem?

A kuponos oldalra kerülés igen is reklámeszköznek tekinthető. Méghozzá olyannak, aminél nem a kiküldésért, a megjelenésért, CT-ért kell fizetni, hanem CSAK a valós vásárlások után (mégis kap olyan valós reklámértéket, mint amit egy eDM, bannerkampány vagy szórólap stb... ad).

Lehet ennél kevésbé kockázatosabb reklámeszköze egy kis szolgáltatónak, aki nem akar sokat anyagilag kockázatni?

Ma már itthon is nagyon komoly elérést lehet kapni a két legnagyobb kuponos oldalan. Komoly méretű eDM lista, komoly látogatottságú weboldal, fizetőképes látogatók. De mégsem azért kell fizetni mert bekerül a szolgáltató a hírlevélbe, vagy átkattintanak az ajánlatára és elolvassák az ajánlatot, továbbkattintanak a weboldalára stb... Csak azért ha valós vásárlás történik.

És igen, lehet új vásárlókat szerezni. De ha a kuponosokkal kifejezetten rosszabbul bánnak, vagy nem jó a szolgáltatás, akkor nem fognak visszamenni. De akkor se ha nem kuponnal jöttek.

Tehát már bement a kuponos vásárló, utána már a szolgáltatón múlik h visszatérő lesz-e. (kap-e esetleg törzsvásárló kártyát/névjegykártyát, megkérdezik a végén, h szeretne időpontot foglalni a legközelebbi alkalomra stb...) Ha pedig nem lesz, akkor nem kizárólag arra kell fogni, hogy a kuponosok olyanok mint a sáskák. Valljuk be, az első vásárlók megtartásában nem erősek a hazai kisvállalkozások.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.14. 01:10:44

@Kolbert István: vitatkozzunk :)
A jelek részben a linkelt második cikkben olvashatóak, részben egy-két kommentben is felmerül. Sok kis apró jel, jobbára még nem látványosak. De vannak.

Miért nem hirdetés? Több ok miatt. Elsősorban azért, mert nem az a szolgáltatások neve, hogy közösségi hirdetésnézegető oldal, hanem közösségi vásárlás oldal. Vagyis a felhasználó számára ez egy olcsó bolt, és mint ilyen, így is kezeli. Kérdezz meg 100 felhasználót, hogy hányan gondolják azt, hogy ez reklám, és hányan, hogy ez bolt?
És ez nagyon nem mindegy. Ha valakinek ajándékba adok egy könyvet, akkor annak örül. Ha féláron megvehet egyet, akkor már elvárásai vannak, pont úgy, mintha egész áron vette volna, éppen csak én válok kicsit értéktelenebbé. Hiszen ha egyszer valamit tőlem fél áron megkapott, akkor joggal vára újra és újra... Tehát a dolog filozófiája eladás és nem reklám központú.
Más reklámok esetében sokkal több dolgot tudok én eldönteni. Pl. azt, hogy hol hirdetek, kik mellett hirdetek, milyen tartalommal hirdetek. Folytassam? Ha pedig ezen után úgy akarok hirdetni, hogy az eladás után kelljen fizetni, hát hajrá, megyek valamelyik affiliate oldalra. Még azokon is több beleszólásom van abban, mit mutatok meg.
Minden más tapasztalat. És a tapasztalatok vegyesek, nem mondanám, hogy egyértelműen jók.

nagymegmondo 2011.06.14. 04:25:29

én is vitatkoznék:
1. "A legköltséghatékonyabb reklám" nem igaz, tények nem támasztják alá, a kereskedő itt is - ha becsületesen csinálja - nem keveset fizet a reklámért, hiszen az is költség ha veszteséggel adja termékét vagy szolgáltatását.

Egyáltalán nem olcsóbb és hatékonyabb, mint egy jól SEO-zott oldal, vagy egy jól leszűkített adwords kampány. A saját tapasztalatom alapján ezek a mai napig vernek mindenféle közösségi hirdetési modellt. A legjobb vevő a mai napig a Google-ból jön! Mert tájékozott, értelmesebb az átlagnál és tudja vagy sejti mit akar, nem hirtelen fellángolásból kattint.

"3. Ha jó a kuponnal igénybevett termék/szolgáltatás és nem ügyetlen a szolgáltató a marketingben is, nagy valószínűséggel vissza fognak menni."

A sáska effektust a gyakorlatban sajnos meg tudom erősíteni. A szolgáltatás jó, a meglévő ügyfelek visszajárnak a kuponosok viszont sáskák.

Az a kuponmánia egy olyan kör, amelyben a vevő ritkán, a kereskedő meg még ritkábban jár jól. És mindkettő csak rövid távon. Hosszú távon egyszerűen csak az eDM adatbázis, azaz a kuponos bandák nyernek rajta.

Ráadásul a sok különböző kuponos banda egyre jobban ráerősít és egyre pofátlanabb ajánlatokat hirdetnek, amelyre elsősorban a bajban lévő KKV-k harapnak rá...

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2011.06.14. 09:44:31

@Kolbert István: Az teljes mértékben biztos, hogy ez nem a 'legköltséghatékonyabb reklám' és azzal is egyetértek, hogy ez nem reklám!

Alkalmi vásárlószerzésre tökéletes sales eszköz! ...de egyáltalán nem reklám, mert nem hinném hogy brand építő szerepe van!

Aki mondjuk tisztességes vállalkozó, gyártó, üzletember biztos, hogy nem bír ki 50-70%-os kedvezményt! Így őket a kuponos oldalak megfolytják. Pl. egyik ügyfelem is gondolkodott a kuponozáson, de neki abszolút nem éri meg ekkora kedvezményt adni (fitness terem) mert, így is kb 20-30%-os haszonkulcsot tud elérni. Nah most ő ha a saját weboldalán, vagy szórólapon adna 10-20% kedvezményt az emberek kiröhögik, hiszen a kuponos oldalakon kapnak 50%-ot...

Ez a negatív hatása pedig szerintem nagyon sok vállalkozásra meg van, az online hype-olt, kuponozásnak.

Az üzleti spammer modellje meg szinte mindegyik weboldalnak undorító: ...layerben e-mail címért kuncsorognak, a layer-t pedig kb lehetetlen bezárni! Rendkívül bosszantó!

Plusz, ha mondjuk én nem akarok hírlevelet kapni, viszont lehet, hogy még akarok vmikor vásárolni... azt nem lehet, mert kivesznek örökre az adatbázisból!

Ami pedig már csak hab a tortán, hogy még így vannak olyan cégek akiknek megéri még 50-70%-al olcsóbban is értékesíteni a maguk szolgáltatását/termékét.

Két személyes tapasztalat:
- gr: pizzakupon, 2 pizza plusz 1 óra biliárd, üccsi: undorító volt a hely, ukrán maffiózók, pincért kb a kutya szájából rángatták ki
- bb: hamburger kupon, közepesen gáz hely, mikrózott hambi, irreális árak, közepes kiszolgálás, mikroszkópnyi hely

kuponworld 2011.06.15. 01:30:22

A jelenlegi kupon oldalak a piacon 50 mostanában sokszor inkább 30% haszonkulccsal dolgoznak, nem ritka már a 20% sem nemzetközileg főként. Nemsokára indulunk és nálunk csak 1 - 2% -os kezelési költséget kell fizetni a hirdetőknek és ráadásul maguk tölthetik fel majd a hirdetéseiket. Ehhez egy 200.000 -es vásárlói adatbázis kap értesítést a hirdetésről (nevezzük mégiscsak valódi hirdetésnek, mert az) akciójukról és naponta 500.000 egyedi user látja a hirdetésüket (és ez garantált megjelenést és elérést jelent szerződésben) vagyis napi kb. 8 millió Ft értékű hirdetési megjelenést biztosítunk minden hirdetőnk számára. Sokat dolgoztunk a rendszeren, hogy elindíthassuk végre. 6 hónap programozás és nemzetközi piacelemzés stb. után jutottunk el az indulási fázishoz, de nem sietünk megvárjuk míg letisztul kicsit a piac. A szolgáltatók részére nem lesz majd kérdés, hogy mit válasszanak és általánosan 60 - 70 - 80% % kedvezményt is tudnak akár majd nyújtani az akciókból az eddigi kb. 50% körüli helyett, ha akarnak (csak rajtuk múlik innentől) így a userek sem fognak sokat gondolkodni a választásban. Indulás előtt állunk, egy nemzetközi befektetői csoport a tulajdonosunk és ezért még nem tudjuk mikor indulunk pontosan (lehet, hogy megvárjuk míg a jelenlegi „nagyok” kiköltekezik magukat – de ez csak feltételezés). A konstrukció hazai, amire büszkék vagyunk és arra is, hogy ehhez egy jelentős nemzetközi befektetőt sikerült meggyőznünk, hogy szálljon be több éves távlatban. Jelenleg 150 körüli a szerződéseink száma (előkészítve -országos), ami az induláshoz elég. A piac elvileg zárni fog egyébként, mert jelenleg mindenki 1 – 2 éves kizárólagosságot irat alá a szolgáltatókkal, azonban egy komolyabb nemzetközi pert indítunk majd (tulajdonosunkkal együtt) a jelenlegi szolgáltatók ellen, mert ez sok törvényi szabályozásnak (több országban is) ellentmond (pl: versenyjogi kérdések stb.), ahogy most az ezen típusú szolgáltatók működnek. Nemzetközileg 32 országban egyszerre indulunk, ezért várat magára az indulás, mert össze hangolni mindent nem egyszerű feladat. További részletekről nem írhatok, mert a tulajdonosi szerződésünk kötelez minket (az eddig leírtakra kaptunk csak engedélyt). Főleg amiatt írtam le ezeket a sorokat, hogy tisztázzuk, hogy vannak még ebben a műfajban lehetőségek és garantált megjelenésekkel a szolgáltatóknak igencsak megéri (kontra – Konrád felvetései). Arról nem is beszélve, hogy nálunk a kedvezményes időpontok lejárta után is kötelező 20 – 30% kedvezményt biztosítani majd adott időszakon keresztül (fél – egy év). Továbbiakkal kapcsolatban kérlek személyesen keressetek a kuponworld@freemail.hu címen, mert ennél többet hivatalosan nem közölhetek a tulajdonosi szabályaink miatt.

azabaj 2011.06.15. 13:27:21

Nos, ebben az esetben talán a kuponworld.hu domain regisztrációjával kellene kezdeni, amely még szabad és várólistán sincs:)

Egy gyors keresést lefuttatva jelen pillanatban 33 oylan domain van meghirdetve, amelyben szerepel a "kupon" szó.
www.domain.hu/domain/varolista/abc.html

Vicces....

concierge · http://tufi.blog.hu 2011.06.15. 15:14:02

Kivonat egy levelezésemből:

1. Ők:

Kedves ....!
Együttműködés ügyében keresen Önt, kérem szenteljen figyelmet ajánlatomnak: Pár héten belül indulunk az …… oldallal, melynek lényege, hogy az oda ellátogatók jelentős engedménnyel, általában 50% kedvezménnyel vásárolhatnak. Az együttműködésnek az a legfőbb célja - a jelentős reklámértékén felül-, hogy új vendégeket szerezzenek akik remélhetőleg visszatérnek Önökhöz a jövőben. (Független statisztikák szerint a vásárlók 20%-a visszatérő lesz, 53-55% pedig fontolgatja.) Ezen szisztémára épült oldalak hihetetlen népszerűségnek örvendenek, nem lesz ez másként esetünkben sem. Az indulásig víruskampányt folytatunk, és Facebook és Google és tévék - marketingbullshit stb.
Fontos, hogy nincs előre semmilyen fizetendő költség, az elszámolás utólag történik, a beváltott kuponok alapján. A jutalékunk mértéke: a kedvezményes összeg 30%-a.

elköszönés stb.

2. Erre én:

Kedves .....,
csak hogy jól értem-e. Egy tízezer forintos szobát adjunk ötezerért, és abból adunk 30% jutalékot? Tehát nekünk a tízezerből 3500 marad?
Köszönöm stb.

3. Erre ők:

Igen így van, de meggyőződésem, hogy lehet úgy csomagokat összeállítani, hogy az legalább ne forduljon mínuszosba, mert ugye ez az együttmükődés Önöknek marketingköltség, sajnos nem arról szól, hogy kimondottan ezen az akció keretein belül nyereséghez jutnak. Kimondottan a visszatérő vendégekre számítunk, mert így alkalma nyílik a vásárlónak megismerni a szállodát stb. stb. marketingbullshit.

4. Erre én:

értem. Nekünk van egy komoly és nagy méretű vendégkörünk. Nekik mit mondhatunk, ha oda tudjuk adni 5000-ért, ők miért fizessenek 10000-et? Még valami: többszáz milliós forgalmat hozó partnereinknek 10-15% jutalékot fizetünk. Ők mit szólnak majd? Nyilván ismerni fogják az Önök üzleti modelljét. Mindegy is, számos hasonló projekt keresett meg bennünket már, eleddig sikertelenül, attól tartok, ez egyelőre így is marad. Megértését köszönöm.

nagymegmondo 2011.06.15. 17:52:56

Látva az újabb futottak még versenyzőket (kuponworld, aki freemailes e-mail címről jogi pereket és nemzetközi hálózatot sejtet :D ) no comment...

+ látva azt, hogy ez a kuponos mánia nem csak az én idegrendszeremet borzolja:

Lenne egy javaslatom és felajánlásom készíteni kellene egy olyan oldalt, ahol minőségi szolgáltatók kifejeznék, hogy nem vesznek részt a kuponőrületben, ehhez felajánlok szervert (webtárhelyet), a weblap készítést is felvállalom + 50.000 Ft kezdeti hirdetési összeget, amit az adwords-re lehetne költeni.

Az oldal lényege: a nyitólap bal oldalon egy panaszfal lenne, ahol gyűjtenénk a visszaéléseket és visszásságokat, másik pl. jobb oldalon azok a cégek, amelyek nem kívánnak részt venni a kuponőrületben. + a logo kattintható lenne, amely egy aloldalra mutatna, ahol bemutatkozhatnának a cégek részletes leírással mivel foglalkoznak.

Az oldal lényege, pedig a tájékoztatás lenne elsősorban a vásárlók részére: miért nem lehet 60-70 stb%-kal és -30%-os stb jutalékkal olcsón vásárolni.

Akkor mennék bele, ha lenne egy olyan független személy vagy vállalkozás, aki a felajánlásokat kezelné, ezt a részt szándékosan nem vállalnám, mert el szeretném annak a látszat is kerülni, h ez egy ismételt lehúzás legyen...

nagymegmondo 2011.06.15. 18:08:03

@nagymegmondo: akit érdekel a dolog ide írjon: mondjnemetakuponokra@gmail.com

kuponworld 2011.06.16. 00:59:00

@azabaj: Nemzetközi cégeknél előfordul, hogy egy több, mint féléves stratégiai előkészítés után nem adják ki a részletes információkat + domaint, csak ha elindulnak. Egyébként nemzetközi cégek azért mégsem teljesen kezdőkkel szoktak dolgozni és most úgy érzem aként kezelsz minket. Nem esett rosszul. Ááá dehogy.

kuponworld 2011.06.16. 01:18:04

@nagymegmondo: szintén hasonló érzelmekbe tapos a komment, mint "azabaj" kommentje. Általában érthetetlen, hogy miért alkot valaki arról véleményt, amit nem ismer, hiszen leírtam, hogy egyenlőre nem mondhatunk részleteket, de szívesen válaszolok e-mailben, amire válaszolhatok.

kuponworld 2011.06.16. 01:40:03

Egyetértek nagymegmondónak azzal az észrevételével, hogy nagyon nagy százalékot vesznek le a szolgáltatók jelenleg, mi éppen ezt fogjuk ellensúlyozni a modellünk szerint. Effektíve, az a szolgáltató, aki nálunk lesz szabadon gazdálkodhat a százalékokkal, nem sápoljuk le. Éppen ez a modell lényege, hogy csak annyi százalékot kérünk el (csak minimális pár százalék), ami a kötelező kiadások egy részét fedezi. A profit nem itt, nem így és nem rövid távon fog jelentkezni. Ez nem cél ebben a rendszerben az első pár évben. Szerintem nem árulok el azzal sem nagy üzleti titkot ha azt leírom, hogy ez a rendszer nem arra szeretne rámenni, hogy kihasználja a szolgáltatók jelenlegi nem túl jó helyzetét (ingyenes hirdetési kecsegtetéssel stb.), mint a jelenlegi rendszerek, hanem a konkurenseket "a jelenlegi nagyokat" szeretné üzletileg megszorítani, akik köztudottan eddigi több száz milliós költséggel várnak a piac élén arra, hogy megfelelő profitjuk legyen a jövőben (vagy éppen befektetőket várnak a modelljük szerint, aki jó sok pénzt ad nekik). A célunk az, hogy ezt megállítsuk egy jobb modellel, a nemzetközi indítás és a befektető pedig ahhoz szükséges, hogy sok éves távlatban lehessen gondolkodni, (ilyet ugye itthon nem nagyon lehet mostanában találni). Szándékosan nem beszélhetek arról, hogy ki ez a "befektető" és miért éri meg üzletileg ez a történet. A tegnapi bejegyzésemmel csak két dolgot szerettem volna jelezni. Egyik a jelenlegi piacnak szólt - ebből ők értik tisztán - úgy gondolom amit kell. A másik, hogy lássuk tisztán, hogy egy erős új piaci trendről beszélünk, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy átalakul a netes költések sorsa, és ezek a modellek még csak most indultak el és rengeteget alakulnak majd. Nem leírhatóak, nem lehet ellenük semmit tenni, ez tény.

nagymegmondo 2011.06.16. 02:19:52

@kuponworld: az a baj, h hozzánk Kelet-Európa ezen elveszett sarkába akkor jut el minden, amikor máshol már leáldozóban vannak a dolgok. Most tökmind1, h te, mint kuponworld, az n+1. klónja mennyit nyúzol le a résztvevő balekoktól. Az alapelv továbbra is az, hogy nem létezik 40-50-60%-os kedvezmény csak ilyen átverésekkel:

Amikor a 25.000 Ft-os szolgáltatást 40.000 Ft-ért rakja ki valaki a kuponmániára, majd ad 50% kedvezményt és máris hipp-hopp 20.000 lesz:

img560.imageshack.us/img560/1029/kuponmaniaatveres11.png

a szolgáltató aktuális ára:

img819.imageshack.us/img819/1139/kuponmaniaatveres12.png

még arra is lusta volt, hogy amíg kint van az ajánlatok között, addig átírja vagy levegye a saját honlapjáról ;)
----------------
Bár még mindig egyre többen adják meg ezeknek az átverős bandáknak, az e-mail címüket, ennyi átverés mellett (most végignéztem a Kuponmánia oldalát és nem ez az egyetlen átverős ajánlat, a "Toszkán" 3 éjszaka pl. nem tudom milyen Ft/euro árfolyamon van számolva (azt is lementettem)).

Szóval ma már késő, az egész modell le van járatva, pláne ha olyan résztvevők, mint pl. hódmezővásárhelyi gyenge klónbázis (generalmedia) is ennyire szarik bele (hemzsegnek az aktuális ajánlatok között a fentihez hasonló "bakik") akkor mit várjunk a többiektől?

kuponworld 2011.06.16. 03:20:13

@nagymegmondo: Maximálisan egyetértünk. Mi minden hazai és több ország oldalainak ajánlatait folyamatosan elemezzük (nagy stáb dolgozik ezen, a kutatási részlegen). Sok szolgáltatót (Aki szerepelt náluk) személyesen felkeresünk és teszteljük, hogy az aktuális oldalak ajánlatai miként működnek, hogy váltak be számukra stb. (komoly szakmai vizsgálatok alapján)(csak zárójelben jelzem, hogy amit mi jelenleg elmondhatunk nekik a mi modellünkkel kapcsolatban az szinte 100% -ban megnyerő számukra is. A felmérések adatai azt mutatják, hogy (főként magyar specialitásként) sok a visszaélés a szolgáltatók részéről is (sajnos a gazdasági helyzetben ez racionálisan érthető). Igen, sok az oldalak által kért százalék is és ezen kívül rengeteg olyan adatunk van, ami azt bizonyítja, hogy a jelenlegi kupon struktúra nem jó a szolgáltatók számára. Mégis ez pont a gazdasági körülmények miatt nem megállítható folyamat most (még erős ellenkommunikációval sem). Mi nagyjából azt jósoltuk meg (kutatásaink alapján a hazai piacra nézve), hogy a jelenlegi modell még két év lehetőséget tartogat magában. Örülök és fontosnak tartom szintén, hogy elkezdjünk egy ellen mozgalmat (mi is ezen fogunk dolgozni például hatalmas sajtó és PR tevékenységgel - kampányokkal stb.) Azonban még várni kell ránk egy kicsit, mert az anyacégünk azt vallja, hogy ne kapkodjuk el, ráérünk.

nagymegmondo 2011.06.16. 04:13:31

@kuponworld: már ne haragudj ezt a "hudenagy" egyetértést én nem látom az eddigiek alapján. Konrád csak finoman utalt arra, hogy bizony a felszín alatt van némi hiányosság e modell tekintetében. A többi hozzászólásban pedig ott a csupa negatív kritika észrevétel, konkrét példák.
Igaz, hogy kis zárt kör aki olvassa ezt a blogot (ez a poszt pedig sosem lesz címlapon az index kismértékű érintettsége okán (BB), de a "zinterneten" nincsenek titkok, a trükkök előbb utóbb kiderülnek a bizalom elveszik és ha a bizalom elveszett, hiába jön egy n+1. cég, h bizony mi jó fiúk vagyunk, senki nem fog hinni nekik.

"sajnos a gazdasági helyzetben ez racionálisan érthető"

Nem, nem érthető pont itt van a kutya elásva, ismétlem magam, ha egy kapcsolatban a bizalom egyszer elveszett, az már nem igen fog helyreállni. Most kb. 10.000 emberből egy nézi meg mi van egy ajánlat mögött én vettem a fáradságot és mindjárt egy oldalon az aktuális ajánlatok közül csak 4-et néztem meg, ebből egy nagyon necces, a másik full átverés...

Ezt így nem lehet csinálni, az egyes oldalak azon versengenek, hogy minél több szolgáltatót begyűjtsenek és minél nagyobb %okkal kamuzzanak.

kuponworld 2011.06.16. 18:26:34

@nagymegmondo: Nem igazán lettem jól értelmezve, de lehet, hogy nem érthetően fogalmaztam meg a mondanivalómat.
Szóval mondanivalóm lényege egyszerűsítve. Nem megy jól a szolgáltatóknak (nincs pénzük hirdetni), ez a modell működik - működni is fog számukra. Azonban elindulnak a visszaélések a szolgáltatók részéről - mert alapvetően nem éri meg nekik a nagy kedvezmény és nem nagyon vannak visszatérő vendégek, ami megérné nekik, ezért gyors haszon kell nekik. Ez az egész oda vezet, hogy ha találnak egy jobb megoldást, ahol valóban elég akár 50% -os kedvezményt adniuk (mert az oldal nem viszi el a hasznukat), az tényleg win - win helyzetet kezd teremteni szolgáltató és vásárlói szempontból is. Ezek a megoldások fognak érkezni a piacra. A szolgáltatói csalás nem zárható ki. Mindig volt (a való életben is), van és lesz. Ez szerintem nem kérdés. A jelenlegi oldalak (nekünk) nagyon nagy szívességet tesznek azzal, hogy sok száz milliós költségvetéssel felépítik az átjárható vásárlói közösségeket és hozzászoktatják a tömeget ehhez a típusú online vásárláshoz. A modellünk nélkülük nem lenne elindítható, ezért várunk még és nem sietünk annyira, mert még nem érték el tevékenységükkel a számunkra megfelelő kritikus tömeget.

nagymegmondo 2011.06.16. 22:29:52

Végül, hogy egy kis humorral oldjuk ezt a témakört idézet az egyik utolsó bejegyzéssel ezúttal a Kupon Világ oldalról, a neveket töröltem, de megtekinthető a bejegyzés a Kupon Világ oldalán:

"A.D
Tisztelt Kupon Világ!
A Kupon Világon vásároltam 4.440 forintért egy elvileg 14.800 forint értékű Jasmin arctisztító kezelést étkezési és életmód tanácsadással egybekötve, a Jasmin Skincare szépségszalontól. A kupont ma felhasználtam, de a szolgáltatással teljes mértékben elégedetlen voltam!
Délután egy órára kaptam időpontot. Időben oda is értem, de még jó ideig várnom kellett. Mikor a kozmetikus hölgy megérkezett, kérdezte, hogy én érkeztem-e két órára... Erre mondtam, hogy egy óra lett megbeszélve. Ez volt az első furcsaság. Ezután adtak egy kis ruhát és egy papucsot, hogy vegyem fel, de mindkettőt már láthatóan sokan használták előttem (mosás nélkül), a papucs például koszos is volt. Emellett a személyzet stílusa is hagyott kívánnivalót maga után: sok kozmetikában jártam már (kuponnal is!), de mindenhol kedvesebben, udvariasabban bántak velem. Ezután elkezdődött a kezelés, mely sajnos messze alulmúlta várakozásaimat, s az akcióban meghirdetett leírásnak sem felelt meg. A kozmetikus hölgy a kezelés során egyszer sem jelezte, hogy mit csinál éppen, vagy mit fog csinálni, holott ezt mindenhol folyamatosan közölni szokták a vendéggel. Így például az arctisztítás után, szó nélkül kiment, az égő lámpát pedig nemtörődöm módon otthagyta az arcomtól tíz centiméterre. Tapasztalataim alapján mondhatom, hogy „szakértelme” is erősen megkérdőjelezhető, az arctisztítás felettébb fájdalmas volt, ráadásul a kezelés végeztével az egész arcom lángvörös volt, sok helyen feldagadt. Ilyet még soha nem tapasztaltam, egy kozmetikában sem! Az már csak hab a tortán, hogy a leírásban szereplő harminc perces életmód tanácsadás egy az egyben elmaradt... Maga a kezelés is kevesebb ideig tartott, mint nyolcvan perc, de ezt így utólag nem is bánom.
Erősen kétlem, hogy ezért a színvonaltalan szolgáltatásért bárki is kifizetné az eredetinek feltüntetett 14.800 forintos árat, mert az általam kifizetett 4.440 forintot is kidobott pénznek érzem, s ezek után ebbe a kozmetikába ingyen sem mennék el! Már több alkalommal vásároltam különböző kuponos oldalakon – így a Kupon Világon is –, és eddig mindig meg is voltam elégedve, viszont sajnos most nagyon kiábrándultam.
Tisztelettel:
D.A.
2011. június 11."

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.28. 09:58:58

@Konrad: én sem reklámnak tekinteném: reklámba nem ölünk plusz munkaidőt, anyagköltséget, rezsit, stb-t.
Ez eladás, értékesítés, szolgáltatás nyújtás. Ez nem reklám.

Itt jegyezném meg, hogy megagigalájk a posztért és az összes kommentért :)))


süti beállítások módosítása