Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Számolni kell

Címkék: onlinemarketing közösség üzlet facebook

2011.07.31. vasárnap 20:21 Konrad

Kétségtelenül a hétvége mémje Jakab Andor írása arról, miért nem ad munkát senkinek. Az írás több szempontból is tanulságos, íme ezek közül kettő.

A tartalomhoz

Nekem nincs 12 alkalmazottam, van viszont négy. Igaz, nem egyszerre vettem fel őket, és nem adtam el a lakásomat a vállalkozás beindításához - egyedül kezdtem és a munkámat fektettem bele, plusz bő egy éves fizetésemet (egy évig kerestem sokkal kevesebbet a vállalkozásból, mint amennyi kellett a megélhetéshez). Volt viszont kitartásom és hitem abban, hogy amit csinálok, az jó, és sikeres lesz. Ezért nem hagytam abba fél év vagy egy év után, hanem csináltam tovább - és megérte. Mert később tudtunk bővülni, terjeszkedni is, és mára a négy embernek és nekem (plusz a családunknak) a megélhetése múlik részben vagy egészben a cég működésén.

Van irodánk, de nem ott dolgozunk, a "home office" kényelmes és megfelelő háttérrel hatékony is. Ez azt jelenti, nem költünk se 1 milliót, se annak a negyedét irodára. Sokkal kevesebbet - 100e Ft alatti összeget. Persze ez nem csilli-villi belvárosi iroda, de nincs is rá szükségünk.

A fentiek után talán hiteles lesz a véleményem. Egyrészt az írásban van néhány tévedés (más az adószint, például), de ez az alapfelvetést nem változtatja meg: kutya nehéz dolog ma idehaza vállalkozni. Másrészt ami az írásból hiányzik, az pont a vállalkozói gondolkodás.

Az ember nem azért lesz vállalkozó, hogy munkát adjon vagy legyen munkája, hanem szeret(ne) valamit csinálni, el akar valamit érni, és ezért mer kockáztatni - vagyis vállalkozni. Az írásból pont ez hiányzik. Ugyanis egy 12 (vagy 5, vagy 20, tök mindegy) fős céget az ember nem megtervez, hanem felépít. Ez a fajta analitikus gondolkodás, amiről Jakab Andor ír, sokkal nagyobb volumenbe működik, amikor valaki befektetni akar - de abban az esetben nem 12 fős céget épít. És olyan volumenben a számok máshogy alakulnak, gondoljunk csak a lehetséges állami támogatásokra vagy a cégméretből adódó egyéb előnyökre. Más kérdés a kockázati tőke, de itt nem arról van szó...

Embert akkor veszek fel, ha megéri. Vagy keresünk már annyit, hogy fel tudjuk venni, vagy tudom, hogy az új ember többet fog hozni, mint a "költsége". Vagyis nem patikamérlegen számolom ki, hogy mennyi ember mennyi munkát csinál, hanem ahogy fejlődik a cég, úgy van igény újabb emberekre. Ki az, aki ezt máshogy csinálja kisvállalkozói szinten?

Mindent összerakva: igaz, amit Jakab Andor ír, csak a világ nem pont így működik. Ettől még ez nem jó és nem helyes, sőt, sokkal könnyebb lenne, ha mindaz teljesülne, amit Andor kér. Mert ki kell mondani: a jelenlegi hazai környezet egyáltalán nem vállalkozó barát, bárki bármit állítson. De ez így van kb. 1946 óta ebben az országban...

Az írás hatása és terjedése

A tartalmon túl nem mehetünk el egy fontos tény mellett: Jakab Andor írásának a berobbanása eddig példa nélküli a hazai blogszférában.

Ismerjük a számokat, tudjuk, hogy van közel 3,5 millió hazai Facebook felhasználó, és vannak egészen népes rajongói oldalak, de ennek a hatását - hát, eddig nem láttuk. Most viszont igen.

Egy alapvetően jól megírt, hatásos írásról van szó, ami valamiért elszállt. Nem kicsit. Az első napon úgy lett több tízezer! Like a Facebook-on (vagyis lefordítva: több tízezren osztották meg a falukon), hogy sehol nem kapott semmilyen "lökést". Persze, ezek után kikerült több nagyobb forgalmú portál címlapjára is, de ez már inkább reagálás volt, semmiképpen nem hatás kiváltása. Most, amikor ezt a bejegyzést írom, már 50 ezer fölött van a Like-ok száma.

Jakab Andor ír is erről, ezt is érdemes elolvasni.

A jelenségre felfigyelt a sajtó is. Szombaton először Mandiner, aztán HVG majd Index címlapra is került a dolog. Ezzel kapcsolatban azt tartom piszkosul érdekesnek, hogy a forgalomban alig volt érezhető. Az olvasók elsöprő többsége a Facebookról jött előtte is, addig is, amíg címlapon voltam, és azóta is, hogy már nincs címlapon.

Vagyis a Facebook ma, Magyarországon, képes olyan elérést produkálni, amilyet eddig csak a tömegmédia tudott. Úgy ért el egy írás több százezer embert (péntek óta 200 ezernél több olvasó!), hogy az nem a tömegmédiában jelent meg.

Ha más nem is, de ezek a számok nagyon pontosan mutatják a közösségi média erejét. És beszélhettünk itt tavasszal a Facebook meg Twitter forradalmakról Egyiptom, Tunézia vagy Líbia kapcsán, de ennyire egyik sem volt nekünk, itt kézzelfogható. 

Lefordítom: ha valaki érdekes, hatásos, az a közösségi média segítségével nagyon sok embert el fog érni. Olyan üzenettel, amit senki, sehol nem fog tudni megállítani, nem fog tudni sem cenzúrázni, sem betiltani.

Jegyezzük ezt meg. És esetleg súgjuk egyes cégvezetők és politikusok fülébe is: ez egy olyan ellensúly, amit nem lehet kétharmaddal megszüntetni.

Ahogy például a gravitációt sem.

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr223115063

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyit kereshet egy fotós? 2011.08.13. 11:52:15

Sokszor látom, hogy egy ajánlat után csóválják a fejüket az opcionális ügyfelek, hogy ennyit akar keresni ez a  fotós? Segítségül: Szeretne annyit keresni a fotós, de nem annyit keres. Egy árajánlat/ár ugyanúgy mint például a kenyérnél is sok egyé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.07.31. 20:37:14

és még nem is fektettél be eszközbe. pár számitogép nem érték pl egy egyártócég eszközeihez képest...

Illyés Edith 2011.07.31. 21:28:29

A 200 ezerből kb. 150 ezer volt nő, aki jól felidegesítette magát azon, hogy az szerepelt a cikkben, hogy a munkaadónak kell fizetnie a gyest. Gyorsan továbbküldte a barátnőinek, hogy nézd már ezt az idiótát... :)

Azóta javította a cikket a szerző, de nem a neten szokásos <del>áthúzással</del>, csak úgy szépen fű alatt.

Egyébként sok igazság van a cikkben, és a fenti kritikai észrevételekben is. A kettő együtt adja a valóságot.

algi 2011.07.31. 21:57:01

Az emberek szeretnek a rinyálókkal egyetérteni. Nekem amúgy nem lenne pofán milliókról rinyálni, meg amiatt panaszkodni, hogy nem kereshetek háromszor annyit mint az amúgy is jól fizetett alkalmazottaim, amiért nincsen saját lakásom, de simán van pénzem, hogy béreljek.

Tényleg sok igazság van az eredeti cikkben: konkrétan igaz, hogy az írója szarul érzi magát ebben az országban. De elképzelhetetlen magas ívben teszek arra, hogy valaki miért meg hogyan nem tud mit kezdeni a millióival.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.07.31. 23:02:52

nehez lesz folyamatosan ilyen cikkeket szallitani :)

Jakab Andor 2011.08.01. 00:10:58

Kedves Konrád!

A cikk tartalmát illetően: én sem vagyok hülyébb, élhetetlenebb vállalkozó, mint sokan, akik emiatt kritizálnak. Nem is azt írtam, hogy ne lennék képes otthonról dolgozva, állati költséghatékonyan, nem is 4, de 0 alkalmazottal is komolyan vállalkozni. Azt írtam, miért nem fektetek 30 milliót olyan cégbe, ami rajtam kívül egy tucat embernek ad komoly fizetésért rendes munkát. A te szakmádban például: miért nem nyitok egy komoly reklámügynökséget, exkluzív irodával, ahogy kell.

A social media vonatkozás még érdekesebb kérdés. Az már biztosan kiderül, hogy ebben akkora erő rejlik (itt, Magyarországon is), amiről tudtam, de most tapasztaltam is. 0 forintba került.

Innentől a következő érdekes - marketing szakmai - kérdés az lehet, mi lehetett a szövegben (kommunikációs szempontból) az az erő, ami mémmé varázsolta? (Függetlenül attól, hogy egyes tartalmi elemei neked rokonszenvesek vagy sem).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.08.01. 00:18:14

@Jakab Andor: szia, értem, és megértem, hogy nem vagy kevésbé vállalkozó, de én nem is téged, hanem az írásod olvastam, azt ismerem, arra reagáltam. És ahogy le is írtam: nagy része igaz, sajnos. De azt akartam magyarázni, hogy ha mindez igaz, akkor mégis, miért vannak vállalkozások?

A dolog második fele, hogy miért lett az írás ilyen erős mém - ezt viszont nem lehet egyértelműen megmondani. Azért nem írtam bele a bejegyzésbe, hogy mit gondolok erről, mert az inkább találgatás lenne.

Persze van ötletem. Elsősorban talán az lehet az ok, hogy nagyon igaznak érezzük, amit írtál, és nagyon pontosan megfogalmaztál olyan dolgokat, amik másokban is motoszkálnak, csak nem akarták/tudták azt megfogalmazni.

És persze jó az írás stílusa, közérthető, követhető, nincsenek benne különösen unalmas részek. Vagyis a tartalom és a forma is könnyen emészthető.

Berta_Zsolt 2011.08.01. 00:58:28

Kedves Konrád!
Az FB erejét és vírusmarketing eszközként való használatát a saját példámon is jól be lehet mutatni. A "választ" 4 FB posztba tettem bele, amiből hamar több ezer olvasó lett és csak ezután került ki az index címlapra (nem sokkal Andor után). Egy ideig az index hozta a látogatókat, aztán az FB újra átvette a vezetést, majd 4:1 arányban nyert:-)
Hozzá teszem, hogy az én szakmámban kétes értékkel bír ez, mivel hm... enyhén szólva nem célcsoport az olvasók nagy része. (Ezzel együtt épp a JA és saját blogom FB sikere mutatja meg, hogy egy kreatív vállalkozó akár néhány forintból micsoda kampányt tud majd a jövőben összehozni!)

Andor,
Az írásod szerintem jó példa lehet a jövőben a politikai kommunikációs tanácsadók számára. Nagyon jó eltaláltad a számok, és a szöveg "arányát", a stílus úgy lehengerlő, hogy nem arrogáns, a logika pedig kikezdhetetlennek tűnik.
Persze attól még sok mindenben nincs igazad, a tárgyi tévedések egy részét javítottad is (bár jobb lett volna jelezni a javítást!).

Üdvözlettel és mindenkinek sikeres vállalkozást:
Berta Zsolt

Berta_Zsolt 2011.08.01. 01:11:55

Konrád,

Szakmai kérdésem: vajon az is hozzájárult Andor sikeréhez, hogy nem lehet kommentelni az oldalt? Emiatt talán többen az FB-n tették hozzá, amit gondoltak?
(Eddig mindig azt mondtam az ügyfeleimnek, hogy használják a weboldalukon, a blogukon a kommentelést, mert az elősegíti a kommunikációt.)
A hétvége után -elolvasva a sok értelmetlen és gyalázkodó hozzászólást - azon gondolkodtam, hogy a saját oldalamon a wp commentjét lecserélem FB commentre. Talán a saját FB profillal való megjelenés kiszűr valamennyit.

Zsolt

Jakab Andor 2011.08.01. 01:13:45

@Konrad:

Azt hiszem, ezen a robbanásszerű terjedésen még fogunk gondolkodni egy darabig. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.08.01. 01:15:52

@Berta_Zsolt: nem tudom, mennyire számított. Érzésre igen, de nem azért, mert nem lehetett hozzászólni és ezért inkább megosztotta, hanem azért, mert így ellenvélemény nélkül, vagy barát-ismerős véleményén keresztül látta a postot. Így talán könnyebb azonosulni. De ez is csak egy plusz elem lehet.

@Jakab Andor: egészen biztosan :) De azt hiszem, tökéletes recept nem létezik ;)

Jakab Andor 2011.08.01. 01:26:18

@Berta_Zsolt:

Köszönöm! Igazad van, ez feltétlenül tanulmányozandó téma azoknak, akik közéleti kérdések tálalásával foglalkoznak.

Abban csaknem biztos vagyok, hogy nem 1 "titok" volt itt, hanem sok tényező együttállása.

Szerintem, igen, lehetett tényező, hogy NEM lehet nálam blog.hu kommentelni.

Szerintem a kisebbik előny, hogy esetleg így kicsit nagyobb a Facebook aktivitás.

A nagyobbik, hogy a bejegyzést nem "rondítja össze" gyalázkodás, az egyes ismeretségi körök maguk között, normálisan vitatják meg a dolgot.

Szerintem rengeteg internetezőt egyszerűen frusztrál sok blog.hu kommentnek már messziről a látványa is. Olyan szavaktól hemzsegnek, amitől jóérzésű embernek rossz kedve lesz.

Mondom ezt úgy, hogy egy-egy erősebb jelzőt magam is szívesen elsütök.

---

Örülök, hogy tudtál mutatni egy pozitív példát is, és további sok sikert kívánok az üzleti életben!

Jakab Andor 2011.08.01. 01:27:04

@Konrad:

Csak olyan, mint a "hogyan írjunk világslágert" titkos receptje. :)

Heni a BeBuról · http://bebu.hu/ 2011.08.01. 07:22:43

@Illyés Edith: A javításig nem jutottam el, de én is tényleg jól felhúztam magam, hogy ilyen ferdítés van benne - innentől kezdve már a többi is megkérdőjeleződött. Én nem lájkoltam és nem osztottam meg, és nem is értettem azt a csomó kismamát, aki viszont minden komment nélkül megtette. Örülök, hogy végre valaki az ellenvéleményt is leírta.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2011.08.01. 11:34:53

Itthon valahogy divatnak érzem azt hogyha nincs munka akkor vállalkozz. Ebben hittek a rendszerváltás után is. Agyonprivatizáljuk az országot? Nem baj majd az újonnan alakuló vállalkozói réteg felszívja a munkanélkülieket. (véleményem: bwahahahaha...sajnálom én csak bwahahahahaha)

Mindenkinek a körében vannak vállalkozók és (ahogy az enyémben is) de még soha egyetlen egyszer egy embertől nem hallottam azt, hogy "megéri vállalkozni".

Most ugyan az megy. Nincs pénzed mert nem tudod kivenni a részeg a mutyirendszerből? Nem baj vállalkozz és vegyél fel két raklap hitelt. A jelenlegi helyzetben (ez okolható a fizetésekkel, ami a vásárlóerőt képviseli és az adóterhekkel) baromira nincs kedvem vállalkozni. Az már csak a tejszínhab a szaron, hogy annyira kicsi a piac, hogy 3-4 jól működő vállalat képes lefedni egy egész piacot, betörni meg nehezebb meg kitörni a nyomorból.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.08.01. 15:21:55

@Berta_Zsolt: Kaptad az ívet rendesen. Biztos fájt, hogy képbe kerül a Törökbálinti Tópark, a 25-ből (amiben benne voltál) csak 7 működő cég, az egy darab EVA-s alkalmazottad, a szcientológus Pálinkás Robival való üzleti kapcsolatod, a bullshit marketing commandód, vagy a számok nélküli vagdalkozásod.

Ezt a Facebookon sem fogod elkerülni. :)

Berta_Zsolt 2011.08.01. 18:14:24

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: Dehogy fájt. A fele sem igaz. "Kiaza" Pálinkás Róbert???
A FB-on elkerülnek az ilyenek, ott ui. a "zember" profilja megjelenik, míg a blogomon a kommentelők 90%-a kamu mail címet adott meg. Az értelmes kérdéseket mailben megválaszoltam/om.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.08.02. 16:32:19

Én valahol az érzéseknél, közérzetnél keresném a megoldást. Ha sokar érzik igaznak egy cikk tartalmát, lényegét, az már elég lehet a boomhoz. Na meg ugye az a bizonyos érzés negatív!

Vittore. 2011.08.02. 16:58:12

Eléggé érdekes, de az én egyik bejegyzésem, a Világ legjobb panaszlevele hasonló utat járt be. Most nem tudom mi lett a Facebook-kal, de volt már 20000 körüli a like-ok száma, most valamiért ez 132. (megintallunkvazze.blog.hu/2011/07/25/a_vilag_legjobb_panaszlevele)

A Google Analytics szerint ez a cikk 73515 PI-t generált múlt héten, ráadásul Facebook-függő látogatókat. Az Új MÁV Blog majdnem minden nap az Index címlapján van, de egy egész napos főoldal max. 5-10 új lájkolót jelentett magának a blog Facebook oldalának. Nos, múlt héten kérdeztem, meglesz -e a 400 lájk, erre az említett cikknek köszönhetően a blogot kedvelők száma 1 hét alatt felment 1168-ra.

Az Analytics statja szerint a cikk 73515 PI-jéből 34867 a Facebook, 17828 a bloghu és ami vicces, az az, hogy 1036 még a Facebook mobil felületéről is érkezett.

Szóval én azt szűrtem le ebből, hogy hülye az a cég, blog, aki ma nem használja ki a Facebook előnyeit. Ha én lennék cégtulaj, akkor irdatlan nagy pénzt beleölnék abba, hogy elérjem a cégem 10000 lájkolóját, akiknek csak beposztolva egy-egy hírt- állandó forgalmat generálnék vele.

CsiriLili 2011.08.02. 18:04:03

egy y generációs vélemény, a technológia megváltozása következtében a társadalom, és az üzleti modellek is megváltoztak: www.mohaonline.hu/eszme/mi_a_baj_jakab_andor_uzleti_modelljevel

Oregon (TM) 2011.08.02. 23:05:05

A vállalkozás elemzést és az ezzel kapcsolatos javaslataidat kihagytad volna, akkor most kapnál tőlem egy csillagos ötöst. :)

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2011.08.03. 07:50:16

Több tucat országot lehetne mondani ahol nehezebb a vállalkozók sorsa mint Magyarországon de egy hasonló írás nem lenne ilyen népszerű. Kell hozzá a senkineknemolyanrosszmintnekem és a szeretekpanaszkodni általánossá vált életérzés.

KissGecihuszár 2011.08.03. 10:21:12

@CsiriLili: Lehet, hogy én a 40 évemmel már nem vagyok "Y"-os,de azért azt hadd fűzzem már hozzá, hogy 3D-ben megjelenő ú.n. termékekre, gyártmányokra és az azokat legyártani képes masinákra, a masináknak üzemcsarnokra, kábelekre, kapcsolóberendezésekre, egyéb "kütyökre", a dolgozókat a munkába szállító járművekre, a járműveknek utakra, vágányokra, sőt mitöbb az ezen cuccokat előállító EMBEREKNEK pedig kajára azért van szükségük, tudod?! Tehát -ha kérhetem- ne gyere már itt ezzel a hülye liberálisok által belétek, jó nagy Y-oba plántált "be yourself" ideológiával, mely arról szól, hogy nem kell szakma, mert milyen ciki a szakmunkásképző, meg a technikum, sőt a mérnöki meló, ezért legyünk jogász-marketing-kommunikációs-közgazdász-társadalomkutató "okosok", aztán hogy ki a f@szom fogja legyártani a háztartási gépeinket, a kocsinkat, az ipadunkat, a "trendy" cuccocskáinkat, stb, na az már minket de ku.vára nem izgat. Úristen, ez a generáció fogja a nyugdíjunkat megtermelni? Na, akkor inkább kemény fizikai- mert nekem nem esik le az aranygyürű a kiskezemről tőle- melót fogok még 66 évesen is végezni, illetve befektetek minden,esetleg "feleslegessé" váló pénzemet.

KissGecihuszár 2011.08.03. 10:22:35

azaz "kütyü"-kre. Bocsi,de kissé ideges lettem a süketeléstől ezért a félreütés,sorry...

CsiriLili 2011.08.03. 12:03:15

@KissGecihuszár Jakab Andor és a mohás cikk is a szolgáltató szektorra vonatkozik, nem a termelésre. Mert igen termelni tőke nélkül nem lehet, de jogi, tervezői, egészségügyi, marketing, üzleti, kereskedelmi, informatikai, oktatási szolgáltatásokat adni igen.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.08.03. 19:14:34

A lényeg, hogy amíg ti itt és máshol jól kidumáljátok a dolgot, addig nekem sokkal többször jelenik meg a hirdetésem és sokkal több lesz a kattintóm, és sokkal többen fognak feliratkozni, mint ilyen cikkek nélkül :) Köszi fiúk, csak így tovább! :D

Jakab Andor 2011.08.04. 19:11:28

Hajrá hős nők, éljen a lájk!

Jakab Andor 2011.08.04. 19:14:07

@Vittore.:

Klikkeltem és semmi. Eltűnt a világ legjobb panaszlevele?

Veg_ 2011.08.08. 10:41:06

@Berta_Zsolt: Imélben??? Hát ha nekiállnál teliszorni a postaládámat egy komment kapcsán, akkor nem csak a gerillamarketing izéd miatt lettem volna rosszul. Mert ha kommentelek egy felületen, ott várom a választ. Pl. mert vitázni ugy lehet, ha a többiek nem csak az egyik oldalt látják, hanem a másikat is. Különben értelmetlen. azzal levelezek, aki emberileg érdekel, de ha egy posztra reagálok, akkor nem a posztoló lelki élete érdekel (más, ha a külföldi rokon blogját követem), hanem a téma. És ha lehet posztolni, akkor pláne nem csak a poszt, iró függetlenül, hanem a posztolók is.
Ahogy most is rád reagáltam, nem Konrádra vagy a posztra, holott te itt csak kommentelő vagy.

Azért ennyire nem ártana ismerni az interaktiv netelés gondolkodásmódját.
Persze az aktivokról beszélek, aki nem mozog benne, csak valami miatt regelt, lehet, hogy másként viszonyul, de azt felismered. Akkor igy kezdtem volna:
"Kedves Berta Zsolt!
Elgondolkodtatott az irása, tehát ennek kapcsán megkérdezném Önt, stb."
Szóval aki ennyire blog és netidegenül reagál, annál tényleg müködhet az emil :D

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.08.09. 15:17:43

@Veg_: Kedves Veg!

Tökéletesen egyező állásponton vagyok önnel.

Kmft.
Tisztelettel. ... stb, stb...

Ami itt a kommentekben való facebook előtti hasra esést illeti: én nem vagyok a facebook generáció tagja, a kommentdobozok között ismertem meg a tágabb internetet, talán ezért az a véleményem, hogy igen, marketing célra tényleg jó, mert mindenki elküld mindenkinek minden hülyeséget (néha jót is, lásd poszt), ezt már többször bebizonyították. Azonban a kommentlehetőség facebookra vitele tapasztalatom szerint nem hogy javítana (trollok), hanem még inkább ront is a színvonalon (több személyeskedés, követhetetlen hozzászólássorrend).
Hogy nem csak a levegőbe beszélek, álljon itt egy korábban általam (részben a hozzászólások miatt) követett "politikai elemző"-blog, amely a blog.hus kommentstratégiáról átváltott a face.bookos kommentekre
(de bári megnézheti a régi és az új kommenteket)
2011.07.04
"a Véleményvezéren egy hónapja vezették be a név szerinti kommentelést, a fészbukon keresztül (így most én és még gondolom sokan mások, akik indáznak, de a fészbukra nem akarnak feljelentkezni, ki is szorultak a hozzászólás lehetőségéből = szűkítették a szólásszabadságot?). Azzal érveltek, hogy majd így a trollokat, meg a színvonaltalan kommenteket kiszűrik (aki ismeri, előtte sem volt a moderatúrája valami észveszejtően jó - tkp. eltűntek kommentek, több nappal később jeletek meg stb...) Szóval nem javult a helyzet, mert troll jellegű beszólások most is vannak, viszont a jó hangulatú kommentsoroknak lőttek, unalmas szájtépés, követhetetlen hozzászólásrend, s ráadásul mindenki névvel fényképpel, lakhellyel, esetleg munkahellyel jelenik meg. Ez aztán csodálatos...
Összefoglalva: a véleményvezér kommentárjai ugyan olyan szárazak és unalmasak lettek, mint a posztjai. Ny.B.
Köszönöm, hogy ezt leírhattam."

Berta_Zsolt 2011.09.03. 13:42:33

@Veg_: A saját szempontodból teljesen igazad van, de az én blogomon én hozom a szabályokat. Én pedig így döntöttem. Sok kommentelővel leveleztem, nagyon értelmes leveleket, válaszokat kaptam, össze sem hasonlítható a névtelen kommentelők sokszor primitív alpári stílusával és tartalmával. Egy szakmai weboldal blogrészén alpári stílusban trollkodni -nos köszönöm, nekem ez az "interaktív netelés gondolkodásmódjaként" egyszerűen nem felel meg.

Veg_ 2011.09.05. 05:57:21

@Berta_Zsolt: Persze, nem kételkedek benne, hogy azok a nethülyék, akiknek bejön a faces kommentelés (majd jól meglepődnek, ha nem kapnak meg egy állást, mert három éve azt mondták a cégre, hogy a sógort kidobták ok nélkül), és még azt is megosztják, hogy milyen alsógatyát huznak a pecázáshoz, azok boldogan (és talán még céges vagy szolgáltatóhoz kötött sajátneves emilen át is) értékelik, hogy egy ismeretlen idegen telinyomja szeméttel a ládájukat, csupán azt mondom, hogy igy nem a barmokat, hanem a neten kommunikáló értelmes egyedeket is kiszüröd. Bár igaz, hogy azokat a gerillamarketing gondolata is ki fogja szórni, max a hajukat tépik tőle, mert gyülölik, mint én.

Veg_ 2011.09.05. 06:02:04

@vadász2: Én azoknak a tagja vagyok, aki neten pont ugy kommunikál, mint az életben, viszont vagyok olyan paranoid, hogy ha fent is vagyok a facen, de max 5-6 dolgot "osztottam meg" (mittomén, valaki megkért, hogy szavazzak az állatára, sütijére, mert lemaradt, vagy hasonló, ott is ha lehet, letiltom, hogy közzétegyék a facen), csak az az ismerősöm, aki megkeresett engem, valóban kedvelem és ismerem irl, és még egy arcképet se tettem fel.
A net lehet hogy szabadságot ad megismerni a világ oly részeit, ahova nem juthatnál el, de néminemü paranoia határozottan nem árt.


süti beállítások módosítása