A sorozat első két részében (1. rész, 2. rész) már leírtam pár dolgot, mire kell figyelni, ha weboldalt készítünk. Most íme néhány újabb gondolat!
Mikor néztél rá utoljára az oldaladra? Minden nap? És mindig a saját gépedről nézed? Kipróbáltad már másmilyen böngészővel is?
A weboldalunk alapvetően ugye egy böngészőben jelenik. Egy valamilyen böngészőben. De vajon milyen böngészővel nézik pont a tiédet?
Emlékszel még az első írásra a KKV sorozatban? Ott kértem, legyen Google Analytics kód az oldaladban. Ha raktál föl, akkor most nézzünk bele (majd ezzel még később foglalkozunk, most csak egy dolog fog érdekelni). Tehát. Belépsz az Analyticsbe, azon belül a Jelentés megtekintésébe, majd bal oldalt Látogatók menü, Böngészők szolgáltatásai fül és végül Böngészők.
És itt is van előttünk a lista: ilyen böngészőket használnak. Ennél a blognál például ez látszik:
És akkor íme, itt van, mikre kell ellenőrizni. Minden olyan böngészőre, amit a látogatóink legalább 1%-a használ meg kell nézni, hogyan jelenik meg az oldalunk, és vajon tényleg azt látják-e, amit mi akarunk. De ez nem is annyira egyszerű feladat! Ugyanis a böngésző nevére kattintva bejön az a statisztika is, hogy az egyes böngészőkön belül a különböző változatokat hányan használják. Ennél a blognál például az Internet Explorer nevére kattintva ezt látjuk:
Még az olyan nagyon utált IE6-ot is kimutatható számúan... Vagyis nem elég megnézni azt, hogy jó-e az oldalunk Internet Explorerre, hanem azon belül meg kell nézni azt is, hogy a gyakran használt változatokkal működik-e rendesen.
De miért fontos ez? Ha kiderül, hogy sok potenciális vevőnknek nem jól jelenik meg az oldal, akkor az olyan élmény, mintha egy ragadós padlójú, szemetes, sötét és büdös üzletben szeretnénk eladni valamit. Ki kell takarítani!
Tegyük meg ezt a weben is.
U.i.: Akkor most más tollával ékeskedvén, az első kommentben kaptam ezt a linket: http://browsershots.org/ Használjuk! (És köszönöm.)
Utolsó kommentek