Nem gondolom, hogy vége lenne a magyar internetnek, de Uj Péter távozása után az [origo] főszerkesztői is felálltak. És bár vélhetően teljesen más okok mozgatták őket, a tény tény marad: a két vezető hazai hírportál élén éles változások történtek.
Nagyon jól összefoglalja ennek az egyik vetületét Doransky, így ezzel annyira nem is foglalkoznék, hiszen igaza van: a változás mindenképpen azt mutatja, hogy a piac nincs jól, bajok vannak kéremszépen.
Ezekről a bajokról persze már elég régóta lehet tudni, nem véletlen az a sok nyavalygás sem, amit az utóbbi években leírtam: a hirdetési pénzek egyre nagyobb része megy külföldre, a display piac áresése, az árazás megváltozása nem jó jelek. Ráadásul idén már a piac eddigi szerkezete is elkezdett megváltozni, nem lehet már olyan jó, stabil és betonkemény szerződéseket kötniük a tartalomszolgáltatóknak, mint a korábbi években.
És a nagyok megingása azonnal arra késztet mindenkit, hogy lépjen. Érdekes dolog ez, hiszen első közelítésben pont a bevételek elmaradása a baj, miért akarna valaki itt piacot szerezni? De a valóság az, hogy átrendeződés történik. Átrendeződik a bevétel szerkezet, ki kell végre találni a jövőt - ahogy Doransky is írja -, és ebben az új hazai internetben talán majd mások lesznek a vezető szereplők. Vagy másik is.
Szóval igen, mégis azt kell mondjam, vége a magyar internetnek - annak az internetnek, amit eddig ismertünk. Azt hiszem, tavaszra valami egészen máshogy fog kinézni a piac. Nincs más dolgunk, mint nagyon figyelni.
Utolsó kommentek