Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alapfogalmak

Címkék: onlinemarketing index üzlet

2011.12.05. hétfő 22:36 Konrad

Amikor írtam az iWiW-ről, és leírtam, hogy napi 500 ezer és heti 1,2 millió aktív felhasználója van, akkor elég sokan megkérdezték, hogy jön ez ki, hogyan lesz az 500 ezerből 7 nap alatt 1,2 millió?

Akik naponta foglalkozunk online kampányokkal, erre a válasz triviális, kb. a számtan 3x4 szorzásával egyenértékű, bonyolultságú kérdés. Hiszen mindössze arról van szó, hogy heti szinten az egy hét alatti egyedi látogatókat adjuk össze, és egy ember akkor is egy fő, ha minden nap belépett. Így minden nap egyszer szerepel a napi statisztikában, de a hetiben is csak egyszer. De ugye ezt tudjuk, nem igaz?

De elgondolkoztam ezen a számunkra triviális kérdésfelvetésen: az ilyen kérdések szoktak visszarángatni a magunk épített elefántcsonttoronyból, az ilyen kérdések gondolkoztatnak el azon, mennyire egy zárt és különleges kis világban élünk mi. És ha az ilyen információk, tudás morzsák sem jutnak át, akkor vajon az ennél szofisztikáltabb dolgok kijutnak-e innen?

És például tisztában vannak-e a felhasználók azzal, hogy a hazai tartalomszolgáltatás kurva nagy bajban van? Hogy a bevételeket szinte alig lehet alultervezni? A mai napig olvasok olyan kommenteket, hogy bezzeg könnyű az Indexnek meg az Origónak, mert azoknak van jó sok pénzük... Tényleg? Ugyanmár... A válság önmagában elég nagy pofon lenne, de ráadásul jelentősen átcsoportosulnak a hirdetési pénzek, olyan módon változik a piac, ami bár nagyon jó a Google-nek és a Facebook-nak, de aztán senki másnak nem.

Hirdetői oldalról ez egy ideig még egy jó pozíciónak néz ki, de ahogy csökken a tartalomszolgáltatók bevétele, úgy fog a tartalom minősége romlani, és ennek nem az lesz a következménye, hogy minőségi oldalakon lehet hirdetni.

Tehát, tudja ezt valaki a "körön kívül"?

Végiggondolva azt, ami a látogatottsággal kapcsolatos kérdés mögött van, szerintem kevesen. Ez pedig, azt gondolom, nem annyira jó. Az Index.hu most például előre menekül: új, nagy méretű hirdetéseket vezet be január 1-től a cikkoldalakon (640x360 pixel, valamikor ennyit láttunk az egész böngészőben), ezzel is hatékonyabbá és eladhatóbbá téve a hirdetéseket - kérdés, mennyi ideig jön ez be, vissza tud-e jönni annyira a hirdetői kedv, ami elég a túléléshez, és majd később a fejlesztésekhez?

De egy-egy ilyen változást nem ártana elmagyarázni az olvasóknak. Jó lenne megértetni velük, hogy ez a lépés valójában azért történik, hogy továbbra is legyen tartalom. El tudjuk ezt vajon mondani? Sőt. El akarjuk ezt vajon mondani?

Szerintem nem ártana. Bár nem vagyok abban biztos, hogy ezt annyira megértenék. Mert végülis nekik az Index csak egy oldal a néhány olvasott közül. És hát végső soron mehetnek máshova is...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr873441327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.12.06. 01:49:24

szerintem rosszul gondolod, ha azt hiszed hogy a google, facebook szivja el a penzt a hazai tartalomszolgaltatok elol, persze ez is jatszik, de a nagyobb problema a cegek szegenyedese es bedolese, es emiatt hiaba vezetnek be uj hirdetesi formakat, a bevetel nem fog noni

yuppirichy 2011.12.06. 15:58:32

sztem inkább ár - érték arány hiba van
15000ből már el lehet indulni fb-n és google-ben is
és nem utolsó,h mindkettőben követhető a kampány

nagymegmondo 2011.12.07. 02:16:48

a Fb-ot lehet elfelejteni, mint hatékony hirdetési felület, mert ló***füttyet sem ér, majd ha az okoskodó "szosiál" média 'guruk' kihalnak, kikopnak és reálisan értékelik a hypeot, akkor töredék értéke lesz az adwords-höz képest, mert az adwords valóban jó és hatékony (jelenleg).

És sokadjára kérdezem mi a baj a Google hirdetési rendszerével?
Jahkéremszépen, h meg tudja szólítani a KKV-ékat, kis összegű költésekkel.
Igen, ez így van (pont). Miért nem léptek a nagy médiák ebbe az irányba korábban? Miért nem hatékonyak a vérszívó OM ügynökségek, mert aludtak, nem voltak kreatívak, megéltek 2-3 nagy ügyfélből.

A másik oldalról pedig: a tarta-lom, pedig nem csak az index/origo és a halott iwiw-nél van, hanem sok ici-pici magyar site-ból egy-öt emberes cégekkel, amelyek hatékonyan működnek. Ők már ott tartanak, h szóba sem állnak az ilyen-olyan sales house-okkal mert rugalmatlanok, macerásak és foglalkozni kell velük.

Marad a Google automata rendszere, ami kiszámíthatatlansága ellenére, biztos bevételt hoz (most) macera nélkül. (itt jegyzem meg, hogy az origo-adverticum (adhouse.origo vagy ki tudja, h hívják most) nagyjából leszarta ezen kicsi tartalomszolgáltatókat, pedig ha a Google jól kaszál rajtuk, akkor ők is tudtak volna akasztani)...
Erre mondják, h hibát hibára halmoztak.

És akkor mégegyszer a Google védelmében:
"68% a megjelenítő bevételrészesedése", a magyar ügynökségeknél ez 50%, akkor miről is beszélünk??

Azaz amit írsz:
"...módon változik a piac, ami bár nagyon jó a Google-nek és a Facebook-nak, de aztán senki másnak nem."

Kijelentésed abból ered, h neked sincs információd róla (nagyon finoman írtam le, de lényegében butaságot írtál)

Igenis a többségnek baromi jó ez az irány, mert a KKV-k folyamatosan hirdetnek és kicsiknek sok kicsinek "óccón" a 0 bevétellel szemben 68%-os bevételt jelent, ami itt marad Magyarországon és itt költenek el anélkül, hogy a IAB-nek halvány lila fingja is lenne ennek akár a mértékéről is.

Szóval nem kéne olyanon siránkozni, ami nincs, inkább örülni kell annak, hogy van élet az origo-index-sanoma-ringier-én túl is.

nagymegmondo 2011.12.07. 02:30:26

ez utóbbi négy siránkozó szereplőre pedig ezeket a jelzőket kihagytam:
- az alamuszi, mamut, mozgáskorlátozott origo
- a hatalomnak befeküdt index
- a tartalmakat másoló Sanoma
- és a Sanomát másoló Ringier

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2011.12.08. 11:16:44

Google adsenseből jó esetben eléred a nullszaldót 100 000 - 200 000 monthly unique esetén (persze témafüggő).

Ráadásul minél többet időzik a user az oldalon annál rosszabb a CTR.

Jelenleg van a 6Ft-os kattintás és a 800Ft-os kattintás. Nincs nagyon átmenet: vagy a sok kicsit célzod meg vagy az 1-2 "nagyot".

Magyarország ilyen piac, nem lesz jobb a helyzet amíg nem érjük el a 70 millió aktív netezőt :)

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.12.08. 15:36:27

Az egyszerű hirdetési megoldásotok (pl. kereső alapú CT hirdetések) látszólag a kis cégeknek kedveznek, de szerintem inkább a nagyoknak. Ennek oka, hogy nagy szereplők ugyanúgy meg tudnak ott jelenni és nem is kell most nagyon figyelniük e tekintetben másfelé. A nagy szereplők pedig sok egyéb hirdetési formát is használnak ezek mellett.

Talán a munkás, nehezen másolható, testre szabott megjelenéssel több fantázia van a kis cégek esetében.


süti beállítások módosítása