Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mit kér a nép?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2012.01.25. szerda 21:51 Konrad

Ha valaki idén növekedni akar reklámbevételekből, akkor egyértelműen nem a nagy cégek felé kell fordulnia, onnan már sokkal több bőrt nem lehet lehúzni. Ahol van pénz, az a kis- és közepes vállalkozások, vagyis a kkv piac.

A kkv piac internetes költés szempontjából két nagy csoportra bontható. Az első csoport a - hazai viszonyok között - kis-közepesnek nevezhető és az annál nagyobb cégek, olyan évi 100 millió forint feletti bevétellel, 8-10 vagy több alkalmazottal. A másik csoport a mikro és kis vállalkozások: 100 millió alatti éves forgalom, néhány fős - vagy akár egyszemélyes - cégek, vállalkozások.

Az első csoport, a nagyobbak, jellemzően könnyebben találnak az interneten lehetőséget, ha hirdetni szeretnének. A ma is meglévő hirdetési csomagok, célzással, egyedi ajánlatokkal, alkalmanként minimum 150-200 ezer forintos költésekkel már olyan megoldások, amelyeket szívesen kipróbálnak, bele mernek áldozni ennyit.

Ezzel szemben a második csoport számára ennyi pénz már soknak számít. Egészen mást várnak az internetes hirdetésekről. Hogy mit? Íme, mi az a három dolog, amitől a mikro és kisvállalkozások számára jó lehet egy online hirdetési megoldás:

1. Azonnali konverzió. Nincs idő arra, hogy egy kampány "beérjen", nincs idő arra, hogy majd hetek vagy hónapok múlva hozza meg gyümölcsét. Azonnali eredmény kell, ha elindul a hirdetés, szinte már aznap éreztetnie kell a hatását. A kicsi vállalkozásoknak nagyon kevés az olyan pénzük, amit hirdetésbe fektethetnek be. Néhány ezer!, tízezer forint. Már ennyiből is eredményt kell látniuk, és azonnal.

2. Rugalmas költségkezelés. Nagyon fontos, hogy pici összegről tudjanak indulni a hirdetések, pár ezer forintról. Majd ezt követően lehetőség legyen a fokozatos növelésre, miközben a konverzió is megmarad. Ha ez működik, akkor a hirdetés által termelt bevétel visszaforgatható, ami több hirdetést jelent, és így, fokozatosan építkezve, egészen sok pénzt is elkölthetnek. Volt olyan ügyfelünk, aki a kis lépésekkel eljutott a havi milliós költésig is - mert megérte.

3. Legyen egyszerű, könnyen érthető a hirdetés. Nem szakemberek hirdetnek, hanem tulajdonosok, cégvezetők, akik a saját szakmájukat ismerik. Nem is akarnak beletanulni az internetes reklámban, nekik az eredmények kellenek. Akkor fogják használni az eszközt, ha egyszerűen, gyorsan megértik, egyszerűen, gyorsan el tudják kezdeni használni. Ez persze nem jelenti azt, hogy automatizált rendszer lehet csak a nyerő, működhet ez személyes értékesítésben is. De mindenképpen fontos az egyszerű, világos működés.

Ha a fenti három pontot képes teljesíteni egy hirdetési rendszer, akkor van esélye, hogy a kkv-k elkezdik használni azt. És ez bevételt, sok bevételt jelenthet minden tartalomszolgáltatónak.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr523784417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snr 2012.01.25. 22:46:54

Aki a néhány fős - vagy akár egyszemélyes - cégek piacán akar növekedni, annak meg kell találni ezeket a cégeket. Ezeknél a cégeknél nincs ember, idő, energia arra, hogy valaki az online hirdetéssel foglalkozzon. Nagyon sokan még azt se tudják mi az.

Ugyanakkor ezek a cégek rendkívül bizalmatlanok. Naponta kapnak telefonhívást Google első helyet ígérő üzletkötőktől, és hetente díjbekérő számlákat ismeretlen céginformációs oldalaktól.

ormotlan 2012.01.26. 11:38:55

Pont amire szükségünk lesz - úgy kb. nyárra, amikor elindul egyik szolgáltatásunk (kereskedelmi oldal).

zm 2012.01.26. 18:25:08

Véleményem szerint ennek a postnak az első bekezdése úgy ahogy van tévedés. De örülnék ha nem így lenne. Mindenestre gyötör a kíváncsiság, hogy vajon milyen adatok alapján jutott arra a következtetésre Konrád, hogy 1, A kkv szektorban lesz pénz. 2, Hogy a nagyvállalati szektorban nem lesz

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.26. 19:44:06

@zm:
"2, Hogy a nagyvállalati szektorban nem lesz" - nem azt írtam. Azt írtam, hogy ez a szektor nem fog növekedni. Ami növekedése lesz, az elmegy a Google és a Facebook felé, és még az eddigi display költés egy része is átcsoportosul ugyanoda.

"1, A kkv szektorban lesz pénz." A kkv szektorban VAN pénz, csak sok olyan helyen költik el, ami nem online. Pl. helyi lapok. Nos, ezek egy része mindenféle hatékonysági okok miatt jön át az onlineba, ez történik már pár éve (2-3). Ez az, ami folyamatosan növekszik. Nem kevés pénzről beszélünk összességében, de ez cégekre lebontva havi 50-100-150e Ft-os költést jelent.

zm 2012.01.26. 21:11:22

biztos félreérthetően fogalmaztam.. A kérdésem leginkább arra vonatkozott, hogy "honnan veszed ezt?"
Mutass már valami grafikont, statisztikát, vagy adatokon alapuló elemzést ami arra utal, hogy a kkv-k a szektorban várható recesszió ellenére vagy éppen azért pont a display hirdetések felé fognak fordulni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.26. 23:12:23

@zm: hol írtam én display-ről? Pont az a lényeg, hogy új hirdetési megoldások kellenek, amik a fenti három dolgot tudják.
Nem tudok kutatást mutatni, ami pont erről szól. Folyamatokat látok, láttam tavalyi kkv kutatást (ami nem publikus, de kutatócég csinálta megbízásból) , látom, hogy milyen igényekkel találnak meg stb.

zm 2012.01.26. 23:41:15

@Konrad: "Ha valaki idén növekedni akar reklámbevételekből..."
akkor vegyünk egy konkrét példát. Ha mondjuk Te növelni szeretnéd a reklámbevételeidet ezen a blogon milyen hirdetési formát ajánlanál az egyre nehezebben boldoguló kkv harcosnak, hogy ne szórólapot dobáljon a postaládákba, hanem ezen a blogon hirdessen és megfelel azoknak az ajánlásoknak amiket a postban leírtál?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.27. 00:25:28

@zm: ez a blog több ok miatt sem alkalmas erre. Ilyen megoldás, mint a fenti, például a Google AdWords, az ETARGET, az AdFlan (bár ott az 1. pont határeset), az Affiliate.hu (de az kicsit magasabb egyszeri díjjal indul), a CT Network. Volt hasonló akciós megoldása az Origónak ősszel, és várhatóan idén fog még indulni néhány.

Amiket írtam fent, azok nem megoldások, azok olyan feltételek, amik szükségesek - bár nem elégségesek, ha a teljes hirdetési rendszert nézed. És fontos, hogy ez elsősorban a mikor és kisvállalkozásokra igaz.

zm 2012.01.27. 13:54:45

Ezekszerint ez a post arról szól, hogyha valaki növelni akarja a reklámbevételeit, rakjon ki adwords vagy etarget hirdetéseket. Köszönjük az értékes információt! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.27. 14:29:15

@zm: Ha neked ennyi jött le, akkor ennyi. Valójában arról szól, hogy aki nem ETARGET-et vagy AdWords-öt akar kirakni, de mégis meg szeretné szólítani ezeket a csoportokat, akkor mire kell odafigyelnie. Van pár ilyen szolgáltató idehaza a nagyobbak közt is.


süti beállítások módosítása