Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csak egy mondat...

Címkék: onlinemarketing üzlet

2012.01.30. hétfő 22:05 Konrad

Megy most a polémia a Google új adatkezelési szabályzata miatt. Egyik oldalról felháborodott hangok, másik oldalról értetlenkedők. Egyik oldalnak sem adok igazat, de nem is vitatkozom velük - az interneten átéltem már jó sok változást, és ezek rendre megtörténnek, majd elcsitulnak. Kezdődött még 16-17 éve azzal, hogy szabad-e az interneten bármi üzleti dolgot csinálni, majd folytatódott azzal, mennyire szabad a felhasználók adatait felhasználni, sőt, mára ugyanilyen hitvita, hogy szabad-e pénzt kérni egy tartalomért, szolgáltatásért.

Iszonyú sokat lehetne erről írni, és még többet szoktam ezekben a témákban olvasni, de most találtam egy mondatot, ami szerintem tűélesen rámutat a lényegre. Én ezt nem is kommentálnám ennél jobban, íme:

Ha valamiért nem kell fizetned, akkor te vagy az áru!

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr73978311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszem 2012.01.30. 22:10:26

Ez baromi jól hangzik bár szerintem nincs sok értelme.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.30. 22:14:11

@Asszem: Miért? Az ingyenes szolgáltatások ára az, hogy eladnak valamit, ami azért van, mert te ott vagy. Ha látogató vagy egy portálon, akkor a reklám miattad érték. Ha profilod van a Facebookon, akkor az miattad érték. És így tovább.

Asszem 2012.01.30. 22:17:20

@Konrad: kivéve, ha soha életemben nem veszek semmit hirdetésre kattintva, mégis ingyenesen használom elégedetten a szolgáltatást.

Az ezzel az egésszel a bajom, hogy valami átverést, burkoltságot, úri umbuldát sugall, mintha tudtomon kívül válnék áruvá mert ingyenes dolgokat használok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.30. 22:19:08

@Asszem: jól látod. A felhasználók nagy részében ez így nem tudatosul. Azért tetszik ez a mondat: mindenféle magyarázat nélkül rávilágít a lényegre.

Balagee 2012.01.30. 22:28:51

"soha életemben nem veszek semmit hirdetésre kattintva"

Ezt mondja a lakosság nagyobb része. Aztán kiderül, hogy a tv reklám szerint választ még is csak mosóport, meg autóból is az a jobb amit látott, ami bemutatott valami újdonságot. ;)

Asszem 2012.01.30. 23:42:49

@Balagee: nem azt mondtam, hogy soha életemben nem befolyásol banner, hanem azt, hogy nem veszek hirdetésre kattintva.

Balagee 2012.01.30. 23:46:05

@Asszem: Akkor hat rád a banner/reklám, ergo te voltál a termék :)
Régi gondolkodás már, hogy a banner csak kattintva lehet hatásos.

Asszem 2012.01.30. 23:50:45

@Balagee: azért azt még fejtsd ki, hogy miért is én voltam a termék? én adtam el magam? engem adtak el? ha az utcán elmegyek egy óriásplakát előtt és az hat rám, akkor én vagyok a termék?

na, röviden, nekem az nem tetszik, hogy úgy akarjátok beállítani az ingyenes szolgáltatásokat, hogy ott a reklámot fizetem ki, kvázi a tudati befolyásolás az ingyenes használat ára.

Persze ez jól hangzik, de azért nekem elég ködös

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.30. 23:56:09

@Asszem: Pedig gyakorlatilag erről van szó. A hirdető azért fizet, mert azt várja, hogy az olvasók, ha látják a hirdetését, inkább az ő termékét, szolgáltatását választják. Egyébként minek hirdetne?
Nos, ez azt jelenti, hogy csak akkor éri meg neki a hirdetés, ha azzal befolyásol. Tehát a portál gyakorlatilag eladja a te befolyásolhatóságodat, a te figyelmedet.

Balagee 2012.01.30. 23:56:20

Ha egy oldalt 100-an látnak az x Ft reklám bevételt hoz, mert 100 főt elér. Ha 1000 embert ér el, akkor több pénzt ér az ott elhelyezett reklám.

Innentől a látogató egy szám, egy demográfiai mutatókkal rendelkező "termék", amit eladnak hirdetőknek. Ugyan ez megy a tv-ben, rádióban, közterületi plakáton is.

Olcsóbb az építés, mert eladják az állványzat felületét reklámnak. Itt is az ott járó emberek figyelmét adják el.

Ha van egy weboldal, aki azt mondja fizetned kell a tartalomért, azért cserébe joggal várják el a felhasználók, hogy ne zavarják őket meg reklámokkal és más ajánlatokkal. Ekkor ergo kifizeti azt, hogy fogyasszon, nem is tudják eladni őt.

Persze erről a témáról kb 2 órát lehetne alsó hangon beszélgetni :)

szines 2012.01.31. 00:03:40

Konrad, ez nagyon tetszik, es mennyire igaz! Koszi! Foleg, hogy 10 evnyi mediazas utan mar 2 eve a masik oldalon vagyok, es en veszem az arut. :) (Mar annyit koltok pl. a Google Adworsre, hogy meg is hivtak ebedelni ide a dublini Googleplex-be szerdara, ahol biztos elokerul ez az aktualis tema. Majd elmondom a sracoknak, hogy mennyire talalot olvastam a blogodon.)

Asszem 2012.01.31. 00:09:09

@Balagee: jobban belegondolva igaz, ez tényleg így van, csak bennem valahogy erősebb az a talán pszichológiai határ, ami elválasztja a tényleges fizetés kötelezettséget (ami valósnak tűnik) a befolyásolási lehetőségnek való önkéntes önkitételtől (ami nagyon esetleges).

Az egyik esetben egy konkrét összeget fizetek egy konkrét szolgáltatásért, amit igénybe veszek, a másik esetben pedig tudatos és nem tudatos oksági láncolatok egész során végigmenő döntési mechanizmusok során fogom kiválasztani x terméket, amiben a ki tudja mennyivel korábban és hol látott banner tudatosan vagy alatta befolyásolt, ha egyáltalán

Én ez utóbbi hatást hajlamos vagyok szubjektíven valódi ingyenességnek megélni.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2012.01.31. 09:03:36

Azt hiszem a Murphy törvénykönyvében van ez még tömörebben megfogalmazva (pedig akkor még a gugli alapítója még egy kéjes gondolat sem volt), hogyaszongya:
„Ingyen ebéd nincs.”

pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2012.01.31. 09:27:18

A mondat frappáns és igaz is. De! Csak a weboldalak és szolgáltatások egy részére. A marketingesek egyik alapvető tévedése, hogy mindig minden az eladásról szól. Ez nem igaz. A webnél maradva: nagyon sok blogon, a Wikipédián, és még ezer helyen nem vagy áru. Azaz maga az oldal nem kereskedelmi célú. És ezt illik tiszteletben tartani, azaz lehetőség szerint nem kihasználni kereskedelmi célra (például wiki spam).

jamstein 2012.01.31. 11:33:25

Azért ennek a mondatnak van képi változata is, nyilván sok helyen idézve, nekem a gugli ezen a helyen dobta elsőként: webdev-il.blogspot.com/2011/10/data-mining-and-social-media.html

A hitetlenkedőknek: igen, két disznó beszélget, nekik sincs árutudatuk.

Joe80 2012.01.31. 13:40:34

Amúgy mi a probléma az új adatkezelési szabályzattal?

szines 2012.02.01. 23:44:56

Egyebkent azt mondta nekem ma gugli, hogy mar a keresesek 20%-a mobilrol tortenik... es az okos telefonok aranya 50% folott van...


süti beállítások módosítása