Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fel! Támadás?

Címkék: kereső ajánló góliát

2012.04.03. kedd 23:36 Konrad

Pár éve nagyon pörögtem azon, hogy legyen egy magyar kereső megoldás. Egész egyszerűen egészségesebbnek tartom az olyan piacot, ahol szolgáltatások versenyeznek egymással, és nem egy monopol helyzetű cég mondja meg, mi van. Aztán kaptam egy iszonyat nagy pofont azzal, hogy beszoptam a Szörcs.hu-t - energiát, munkát és egy kicsit az arcomat raktam bele, majd kiderült, nem azt kaptam - és nem azt kapta a piac - ami az ígéret volt. El is ment a kedvem az egésztől, bevallom.

Közben a Google teljesen felzabálta a piacot, és ebbe úgy tűnik, mindenki bele is törődött. Így aztán nem volt ok, amiért foglalkoznom kellett volna a magyar keresővel. Sajnos. Mert a véleményem nem változott: jót tenne a hazai piacnak "egy kis hazai".

Pár napja írt egy régi ismerős: lehet, mégis lesz valami itt, az álló vízben. Egészen pontosan: volt itt valami, amit előszedtek a fagyasztóból, és mint Stallonét a Pusztítóban, megpróbálnak újraéleszteni. Ez a valami a Góliát kereső.

Ismerős a név? Akkor biztos régi internetező vagy! A Góliát ugyanis nem egy új kereső, hanem egy nagyon régi kereső! Eredetileg 2000-ben indult, és használtuk is elég sokat, sőt, néhány portálnak ez volt a beépített keresője. Pl. az Indexnek és az Origónak...

A fejlesztő fiúknak van tehát némi tapasztalatuk erről a piacról, igaz, kb. annyi köze van a mai keresőnek egy 7-8 évvel ezelőtti keresőhöz, mint Hérón gőzmeghajtású labdájának egy gőzmozdonyhoz...

De ma jött az e-mail, hogy újraindulnak. 

Hódi Imre, a goliat egyik alapítója szerint  „A 2012-es év három fő célt adott számunkra. Első, hogy újra hasznos és ténylegesen értékes linkgyűjteménnyel szolgálhassunk. Ez a linkgyűjtemény ad egy olyan stabil alapot, amire a következő fejlesztések – spider, engine - épülhetnek. A másik, hasonlóan fontos cél, hogy visszajelzéseket kapjunk, mit hiányolnak ma a magyar felhasználók az internetes/webes szabadszavas keresőkben. A harmadik, előre elhatározott célunk, hogy magyar innovációval, a korábbi, közel 12 éves kereső-technológiai tapasztalatunkat kamatoztatva megvalósítsunk új, a mai internetes keretekre – technológia/felhasználók/tartalom szolgáltatók/média szempontokra – épített szolgáltatásokat.”

Első körben nagyon drukkolok nekik. Lássuk, mit tudnak elérni a tapasztalatukkal és fontolva haladással.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr474362359

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fel! Támadás? 2012.04.04. 09:42:02

Pár éve nagyon pörögtem azon, hogy legyen egy magyar kereső megoldás. Egész egyszerűen egészségesebbnek tartom az olyan piacot, ahol szolgáltatások versenyeznek egymással, és nem egy monopol helyzetű cég mondja meg, mi van.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alx 2012.04.04. 10:01:37

Mikor fog elindulni?
Mert jelenleg ők is a Google-t használják kereséshez.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.04. 10:12:02

@alx: jó kérdés, talán ősz? Sokkal többet én se tudok.

matermuter 2012.04.04. 13:59:54

Ez egy roppant ambiciózus terv, de véleményem szerint teljes mértékben esélytelen lenyomni a guglit vagy akár csak kis szeletett is kihasítani a keresőpiacból. Aztán hamarosan jön az FB keresője is... Azért, hajrá!

Longhand · http://longhand.hu 2012.04.04. 14:56:00

Vannak olyan "szeletei" a kereső piacnak, ahonnan nagyobb eséllyel lehetne csípni, hosszú távon építkezve, sok energiát bele fektetve.

Ilyen a lokális keresés, ami kb. az egyötöde a kereséseknek.

Kíváncsi vagyok a Goliat végül merre moccan.

escargot 2012.04.04. 15:03:57

A szemantikus keresésben lehet potenciál, kérdés, hol tart ehhez a tudomány és a technika, illetve hogy egy kis nyelvi piacon (ahol a helyi fejlesztéseknek lehet létjogosultsága) van-e elegendő bevételi forrás a szolgáltatás felépítéséhez és életben tartásához...

djimi_goliat 2012.04.06. 13:02:19

Tiszteletem,

Itt és most is köszönöm, köszönjük a véleményeket, kritikát, javaslatokat, gondolatokat, vagy csak a szimpla köszönéseket :-)

Válaszolok, szűkszavúan:
- az újraindulás azt jelenti, valami történik az oldalon
- ez az év arról szól, mi is az irány - szemantikus, nyelvi, lokális, vertikális, stb.. - milyen fejlesztésbe kezdjünk
- nem akarunk "lenyomni" senkit, szolgáltatni szeretnénk

Az egész "újraindulás" lényege az, hogy picit összehozzuk az ötleteket.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2012.04.08. 14:22:08

Idejétmúlt és kiábrándító ez az egyediszöveges-viszontlinkes linkgyűjtemény-koncepció...

Szerintem nem lehetetlen egy magyar keresőt felfuttatni. A legtöbb internetező nem ragaszkodik görcsösen a Google keresőjéhez, beírják amit keresnek az első mezőbe ami eléjük kerül. Ha a Góliát keresője lenne az alapértelmezett és megfelelő eredményeket adna sokan sokáig nem állítanák át. Én biztosan nem használnám de a tömegeknek mindegy...


süti beállítások módosítása