Pár éve nagyon pörögtem azon, hogy legyen egy magyar kereső megoldás. Egész egyszerűen egészségesebbnek tartom az olyan piacot, ahol szolgáltatások versenyeznek egymással, és nem egy monopol helyzetű cég mondja meg, mi van. Aztán kaptam egy iszonyat nagy pofont azzal, hogy beszoptam a Szörcs.hu-t - energiát, munkát és egy kicsit az arcomat raktam bele, majd kiderült, nem azt kaptam - és nem azt kapta a piac - ami az ígéret volt. El is ment a kedvem az egésztől, bevallom.
Közben a Google teljesen felzabálta a piacot, és ebbe úgy tűnik, mindenki bele is törődött. Így aztán nem volt ok, amiért foglalkoznom kellett volna a magyar keresővel. Sajnos. Mert a véleményem nem változott: jót tenne a hazai piacnak "egy kis hazai".
Pár napja írt egy régi ismerős: lehet, mégis lesz valami itt, az álló vízben. Egészen pontosan: volt itt valami, amit előszedtek a fagyasztóból, és mint Stallonét a Pusztítóban, megpróbálnak újraéleszteni. Ez a valami a Góliát kereső.
Ismerős a név? Akkor biztos régi internetező vagy! A Góliát ugyanis nem egy új kereső, hanem egy nagyon régi kereső! Eredetileg 2000-ben indult, és használtuk is elég sokat, sőt, néhány portálnak ez volt a beépített keresője. Pl. az Indexnek és az Origónak...
A fejlesztő fiúknak van tehát némi tapasztalatuk erről a piacról, igaz, kb. annyi köze van a mai keresőnek egy 7-8 évvel ezelőtti keresőhöz, mint Hérón gőzmeghajtású labdájának egy gőzmozdonyhoz...
De ma jött az e-mail, hogy újraindulnak.
Hódi Imre, a goliat egyik alapítója szerint „A 2012-es év három fő célt adott számunkra. Első, hogy újra hasznos és ténylegesen értékes linkgyűjteménnyel szolgálhassunk. Ez a linkgyűjtemény ad egy olyan stabil alapot, amire a következő fejlesztések – spider, engine - épülhetnek. A másik, hasonlóan fontos cél, hogy visszajelzéseket kapjunk, mit hiányolnak ma a magyar felhasználók az internetes/webes szabadszavas keresőkben. A harmadik, előre elhatározott célunk, hogy magyar innovációval, a korábbi, közel 12 éves kereső-technológiai tapasztalatunkat kamatoztatva megvalósítsunk új, a mai internetes keretekre – technológia/felhasználók/tartalom szolgáltatók/média szempontokra – épített szolgáltatásokat.”
Első körben nagyon drukkolok nekik. Lássuk, mit tudnak elérni a tapasztalatukkal és fontolva haladással.
Utolsó kommentek