Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alvállalkozók

Címkék: onlinemarketing üzlet

2012.05.25. péntek 00:24 Konrad

epiramis.png

Aki ebben az online fejlesztgetős, marketinges iparágban dolgozik, annak egészen biztos, hogy előbb-utóbb dolga lesz valamilyen alvállalkozóval. Legyen az egy webes fejlesztés, vagy akár egy kampány valamelyik eleme, biztos, hogy lesz olyan, amikor nem talál "házon belül" embert. Ráadásul simán lehet úgy üzletet építeni, hogy alvállalkozókra alapozva lesz gyártó kapacitás, és a feladatok, amik nálunk maradnak, inkább a kitalálással és menedzseléssel - no meg a sales-el kapcsolatosak.

Az alvállalkozókkal való munkának persze számos kockázati tényezője van. Az egyik legfontosabb az, hogy a felelősség akkor is a nálunk marad, ha amúgy tényleg minden munkafázist más csinál. Vagyis ha a mi alvállalkozónk valamit nem kellő pontossággal csinál meg, elcseszi a munkát, akkor mi nem mutogathatunk rá, hiszen az ügyfelünk tőlünk rendelt, nem mástól.

Ha ezen túl tudjuk tenni magunkat, akkor érdemes így felépíteni az üzletünket. Persze van több lehetőségünk is. Ha teheti az ember, akkor fix alvállalkozókkal dolgoztat. Nálunk például megvan az a néhány partner, akit a különféle feladatokhoz keresünk, és csak akkor változtatunk, ha arra nyomós okunk van. Ilyen nyomós ok, ha a partner nem ügyes, vagy ha a partner éppen aktuálisan nem tudja a munkát elvállalni.

No és itt a második kockázat: mi van akkor, ha éppen nem találunk egy alvállalkozót sem a feladatra? Vagy akit találunk végül, az drágább, mint, amire mi gondoltunk? Ilyenkor segít az, ha a különféle területeken több alvállalkozónk is van. Ez jellemzően segít, de így is lehetnek kellemetlen helyzetek.

Megtehetjük azt is, hogy projektenként más partnert keresünk. Ilyenkor szigorúan úgy megy a munka előkészítése, hogy a beérkező ajánlat kérést elküldjük a potenciális alvállalkozónak, ő mond árat, azt mi megszorozzuk annyival, mint szoktuk, majd ezt ajánljuk tovább. És ha jön a megrendelés, akkor már mehet is a feladat az alvállalkozóhoz.

Mindez elég egyszerűnek tűnik, de vannak azért buktatók. Ha a partnereink megbízhatóak, akkor sem tehetjük meg minden esetben, hogy ott vannak velük az ügyfélnél, és így első kézből kapják meg az instrukciókat. Az eseti partner választásakor pedig ez az opció véletlenül sem merül fel...

És ez a harmadik kockázat: amikor a folyamatban elvesznek az információk. Nem jól adjuk tovább az igényt, sok a javítani való és így sokat kell közvetíteni stb.

Az alvállalkozókkal való együttműködés tehát nem egyszerű. Én egyébként, ha tehetem, nem "rejtem el" az alvállalkozót, általában elmondom a megrendelőmnek, hogy ki fogja a részterületeket csinálni. Igaz, van, amikor a megrendelő erre nem kíváncsi. De mindegy, melyiket választom, a felelősség végül úgy is az enyém lesz.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr544544752

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2012.05.25. 08:57:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W0M1TT 2012.05.25. 00:33:15

Élő probléma.
Én azért hagytam ott az előző helyemet, mert az új (multitól igazolt) ügyvezető nem bízott, az amúgy már bejáratott alvállalkozóban és ezért nem vállaltunk be egy munkát (amit 4 hónapig szerveztem és ami egyébként szerintem jól fizetett volna) és buktam a jutalékom ... Cest la vie

Rwindx 2012.05.25. 12:04:50

Sajna sokszor szívás van velük, főleg a kipróbálatlanokkal. Flashes munkákra mi alvállakozókat szoktunk igénybevenni, régebben volt egy srác aki profi módon és olcsón dolgozott, soha nem volt gond vele. Aztán ő eltűnt, így elkezdtünk keresgélni.

Egy volt évfolyamtársam "olyan jól" csinálta, hogy egy egyébként max 1-2 hetes melóval 5 hónapot csúszott és akkor sem lett kész, persze mi voltunk a "bunkók" mikor pedzegettük hogy ebből anyagi kár származik és ő ebben neki is részt kellebe vállalnia. A munka végül elég ráfizetéses lett nekünk, mert tényleg miénk volt a felelősség. A megrendelő a csúszás miatt komoly kedvezményt kért, és kellett valakit találnunk aki teljesen mindegy milyen áron, megcsinálja záros határidőn belül.
Egy másik munkánál olyan bődületes árajánlatokat kaptunk, egy kicsit bővített funkciójú videólejátszóra, hogy inkább fogtam én leültem és megtanultam hogyan kell és lefejlesztettem. Mondanom sem kell hogy összeadva a tanulásra + fejlesztésre számolt idő alapján a költségeket, kevesebbre jött ki mint a legmagasabb ajánlatok.

Mi akkor hozzuk össze a megrendelőt az alvállalkozóval, ha az segíti a gyorsabb egyeztetést egy komplexebb feladatnál, egyszerűbb esetekben erre nincs szükség.

tra lala 2012.05.25. 12:26:52

@Rwindx: "Mondanom sem kell hogy összeadva a tanulásra + fejlesztésre számolt idő alapján a költségeket, kevesebbre jött ki mint a legmagasabb ajánlatok."

Mindenki annyiról ad ajánlatot, amennyit megér neki az adott munka. Nem azért került annyiba, mert olyan nehéz megcsinálni, hanem mert annyiért érte meg foglalkoznia vele. Nyílván, ha épp munkanélküli lenne vagy annyira unná magát a szabadidejében, akkor olcsóbban elvállalták volna. Neked volt rá időd, így megcsináltad.

Schis 2012.05.25. 12:30:29

Mi a Schönherz Informatikai Stúdiónál a másik oldalról látjuk a dolgot, rendszeresen szoktunk alvállalkozóként informatikus hallgatókat közvetíteni webes fejlesztési munkákra. Több partnerünkkel is egy ilyen alakalmi megbízás után alakult ki tartósabb kapcsolatunk. Sokan elsőre ódzkodnak a diákmunkaerőtől, de ha napi munkakapcsolatba kerülnek velük gyorsan megváltozik a véleményük. A diákok motiváltsága és kreativitása sokat számít a weboldalkészítésnél, legtöbben nyitottak az újdonságokra. Ráadásul jóval alacsonyabb bérért dolgoznak, ami viszont nem jelent feltétlenül minőségbeli romlást.

fikanick 2012.05.25. 12:46:24

Nagyon sokmindenbe belebeszelhetsz, leszarom. Maximum egy altudomany almuvelt emberetol szereznek informaciot, ami annyira pontos, amennyire, ez sem erdekel.

Az viszont, hogy ezt a poffeszkedo semmitbeszelest osszemosod a fejlesztessel, kikerem magamnak. Eddig 12 evet toltottem azzal, hogy ne lehessen osszekeverni egy semmittevo internetbolcsesszel, hogy ne keverjem a TCP-t az UDP-vel es hogy meg tudjam itelni, hogy mi nagyotmondas es mi konkretum.

Nagyon kerlek, ne irj a nagyok dolgarol, maradj a hagymazas hulyesegeidnel. Koszi.

Rwindx 2012.05.25. 12:47:20

@f renc:
Akkor sem tűntek reálisnak az ajánlatok a korábbi tapasztalataink alapján. Nyilván ha valaki irreális ajánlatokkal támad, azt a későbbiekben nem fogjuk többé megkeresni, mivel az jön le hogy vagy hülyének néznek minket, vagy nem képesek megfelelően értelmezni egy feladatleírást. Esetleg ha arra gondolsz hogy ha kap egy jobb ajánlatot mint a többi, akkor a határidők ellenére hátrasorolja őket, akkor a munka elkezdése után vajon a miénket is hátra fogja sorolni ha jön egy még jobb ajánlat?
Egyik sem jó nekünk.

Ha azonban azt mondja nem tudja vállalni mert le van terhelve, akkor azt tudomásul vesszük és valószínűleg a jövőben is keresni fogjuk.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.25. 12:58:51

"Az alvállalkozókkal való munkának persze számos kockázati tényezője van."

Én a TV-ben olyan szoktam hallani, hogy az alvállalkozó elvégzi a munkát és a projekt vezető vég nem fizeti ki, pedig ő megkapja a pénzt. Szóval az alvállalkozónak is nagyok a rizikói. Ilyen mutyista társadalomban meg pláne!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.05.25. 13:55:34

Az sem árt, ha vagy ismered a területet, vagy tudsz olyat aki ismeri a területet mielőtt felveszel egy alvállalkozót.

Sokan ugyanis tapasztalat nélkül bármit bevállalnak (hiszen nem övék a felelősség) amolyan Moszkva-téri stílusban (webfejlesztő, designer, dba, crm specialista, BI rendszerintegrátor, unix root, hálózati szaki egyben és SAP abapokkal álmodik) aztán szívhatsz, ha legfeljebb álláshirdetésben olvasta ezeket.

Nem árt, ha nagyobb munkáknál megfelelő jogászi háttérrel támogatott szerződést köttök.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.26. 20:48:01

@fikanick: Egy sörözés? Esetleg egy nyilvános vita? Szívesen meghallgatom ugyanezt a stílust face2face is ;)

fikanick 2012.05.26. 20:57:30

@Konrad: Eloszor is: 3 kulonbozo modoroskodast szamoltam ossze ket bovitett es egy tomondatban, ez talan vilagrekord.

Masodszor: Minden egyes alkalommal, amikor olyan internetbolcsesszel hoz ossze a sors, aki nem ugy tudja, hogy o praktikusan masok penzenek ellopasabol el (hasonloan egy kuruzslohoz, mert volt koztuk olyan, aki tudta, hogy szelhamos, az legalabb tiszta sor) ugyanezt kapja, az egyetlen kivetel, ha no vagy, valahogy veluk elnezobb vagyok.

Sorozni nem ulok le az iparagunk sarlatanjaival, leven nem haverkodok tolvajokkal. Nyilvanos vitanak sem sok ertelmet latom, leven nem hallottam meg olyat ilyen teren, hogy az illeto ne csinalt volna azonnal hulyet magabol, de ha ragaszkodsz hozza, legyen igy:

Milyen testnyilasodbol huztad elo azt az okfejtest itt fent, amibol ilyen messzemeno kovetkezteteseket vonsz le informatikarol ugy altalaban? Csak mert az altalam ismert ertekelesi szempontok (es azert ne felejtsuk el, hogy kettonk kozul te vagy, aki mindenfajta talaj nelkul allitja magarol, hogy szakember, nalam ez nem vitas) egyike sem merult fel a fenti okoskodasban.

Mashogy mondva: Egy tudatlan eloskodo vagy, akit ha kiiktatnank a rendszerbol mindenki jobban jarna, az egyetlen oka, hogy benne lehet az az, hogy megdumalt egy csomo hozza nem ertot.

Megis, mirol kene nekem veled vitatkoznom? A szakmamrol? Ne nevettess.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.26. 22:04:46

@fikanick: vegyem komolyan? Oké.

"Eloszor is: 3 kulonbozo modoroskodast szamoltam ossze ket bovitett es egy tomondatban, ez talan vilagrekord."
Örülök. Valamiben ki kell tűnni, nem?

"amikor olyan internetbolcsesszel hoz ossze a sors," - nem vagyok bölcsész, bár tény, jártam bölcsészkarra, ott adnak újságíró diplomát, de amúgy közgazdász vagyok.

"aki nem ugy tudja, hogy o praktikusan masok penzenek ellopasabol el " - értem. Mesélj, miért lopás az, ha egy munkafázis bizonyos részét én végzem el? Amikor például lefordítom a fejlesztő és a megrendelő között a párbeszédet úgy, hogy mindkét fél megértse, és a projekt sikeres legyen? Mert ráteszem a munkám díját? Az a lopás?

"Sorozni nem ulok le az iparagunk sarlatanjaival, leven nem haverkodok tolvajokkal. " - mi az iparágad? Te is közgazdász vagy?

"Milyen testnyilasodbol huztad elo azt az okfejtest itt fent, amibol ilyen messzemeno kovetkezteteseket vonsz le informatikarol ugy altalaban? " - néhány év tapasztalat, amikor fejlesztésekben vettem részt, hol az egyik, hol a másik oldalon.

"azert ne felejtsuk el, hogy kettonk kozul te vagy, aki mindenfajta talaj nelkul allitja magarol, hogy szakember, nalam ez nem vitas" - ismersz? Tudod azt, hogy miket tanultam, milyen projekteken dolgoztam? Dolgoztunk együtt?

"Egy tudatlan eloskodo vagy, akit ha kiiktatnank a rendszerbol mindenki jobban jarna, az egyetlen oka, hogy benne lehet az az, hogy megdumalt egy csomo hozza nem ertot." - Na látod, itt a lényeg. A csomó hozzá nem értőnél van a pénz, nálad a szakértelem. Én meg tudok abban segíteni, hogy a csomó hozzá nem értő akarja a te munkádat, és segítek neked abban, hogy a csomó hozzá nem értő valóban szakembert, és ne sarlatánt válasszon. Nem hiszed el? Továbbra is inkább sértegetsz? Oké, a te dolgod, ha úgy könnyebb...

Nagyobb fejlesztési projektek esetében a megrendelő nem szükségszerűen felkészült. Ilyenkor van szerepe eg tanácsadónak, vagy pl. ilyenkor van szerepe egy ügynökségnek. És ha valaki dolgozik egy melón, akkor azért pénzt akar. Persze, nincs minden esetben szükség erre, tudom. Értelemszerűen nem is minden projekt készül alvállalkozásban.

Látod, lenne miről beszélgetni. Talán személyesen kicsit kevésbé foglalkoznál azzal, hogy sértegess. Bár ha neked az a kényelmesebb, hajrá. Nem engem minősít.

pollner · http://soreo.biz 2012.05.29. 16:37:32

@Konrad: Miért vitatkozol ezzel a kockával? Bejön a lakásodba, be sem mutatkozik, lehányja a szőnyeget és még Te magyarázkodsz? Az ilyenek, aki szerint mindenki élősködő, akik nem kódol nem képesek felfogni semmiféle észérvet. Sörözés? Ugyan má'!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.29. 20:30:31

@pollner: igyekszem mindenkit megérteni. Biztos van egy nagy adag frusztráltság benne, amit itt akar kiadni, hát hajrá. A sörözést is azért javasoltam, dühöngje ki magát, de úgy tűnik, csak nick mögött bátor, amúgy kicsit beszari. Ez van, mi adjuk az arcunkat, ő meg seggét.

2012.05.31. 10:50:10

@Konrad: "mi adjuk az arcunkat, ő meg seggét. " ez így azé félreérthető :D


süti beállítások módosítása