Azért a nyár valójában egy permanens pihenés, még akkor is, ha közben dolgozik az ember. Kevesebb a munka, kisebb a hajtás, mások az elvárások. De jó magyar szokás szerint a nyárnak üzletileg valamikor pár nappal augusztus 20-a után vége van, lassan a legtöbben hazaérnek, elkezdik a visszarázódást, hogy szeptember elejével a munka is belendüljön.
Most kell lendületet venni, és egy hatalmas sprinttel végignyomni kb. december 20-ig az évet. Most jön az a négy hónap, ami sokaknak a megváltást, a bevételt fogja hozni. A könyvek, a játékok, és a jóég tudja még mennyi különböző jószág a karácsony előtti időszakban csinálja éves forgalmának nagyobb részét (50-80! százalékát), így ilyenkor mindenki fel van pörögve. Az igazi kiskereskedelmi forgalom persze majd október végén fog elindulni, az igazi roham akkor kezdődik.
Ez pedig azt jelenti, van még olyan 8-10 hetünk, hogy felkészüljünk erre. Ebbe már nem nagyon fér bele egy új weboldal, vagy egy webáruház nulláról való "felhúzása", de arra van idő, hogy a meglévő weboldalt rendberakjuk, sőt, az év végi kampányokat okosan meg is tervezzük. Mert ha csak egy "egyszerű" AdWords kampányt akarunk, akkor is ki kell találni az üzleti hátteret (mit akarunk eladni), ki kell találnunk, mit rakjunk fel a weblapunkra, csinálunk-e mellé Facebook aktivitást, és így tovább.
Apropó, egy Facebook alkalmazás fejlesztése is bőven belefér ebbe az időszakba, és ne feledjük, tavaly pont az év végére esett az inidiánneves alkalmazás is, ami alapjaiban kérdőjelezett meg néhány dolgot a Facebook marketingben.
A marketingben tehát az ősz nem az elmúlás, hanem a kaszálás ideje lehet. Fel kell rá készülni, és az elkövetkező napokban bemelegíteni, hogy aztán hétfőtől kezdődhessen a sprint.
Utolsó kommentek