Amikor elkezdünk megtervezni egy webáruházat, akkor az első lépés nem a szoftver kiválasztása, vagy mondjuk a layout tervezése. Az első lépés minden esetben a célok meghatározása - majd amikor belevágunk, akkor az adatbázist tervezzük meg. Azt az adatbázist, amire az egész áruház épül, amire majd minden és mindenki hivatkozni fog.
Egy olyan adatbázist, amiben a termékek részletes leírása szerepel, a vevők és beszállítók adatai szerepelnek, amely képes az akciókat, az árváltozásokat kezelni - és persze még sok más dolgot is, a megrendelő elképzeléseitől függően.
Hogy miért mondom ezt el? Hiszen ez elég triviális dolog, nem?
Az a tapasztalatom, hogy bár maga az adatbázis megtervezése triviálisan szükséges, de annak stratégiai szerepe kevésbé. Tudom én, hogy lehetőség van menet közben is belenyúlni, változtatni, de egy nagyobb, összetettebb projektben az adatbázis lehet az az összekötő kapocs, ami egyben tart egy komolyabb webes értékesítést. Amikor már nemcsak egy webáruházról beszélünk, hanem ügyfélkezelésről, számlázásról, logisztikáról, raktárkészletről, akkor bizony az adatbázis kiemelt szerephez jut.
Ezért is fontos erre időt szánni, akár hosszabb időt is.
Utolsó kommentek