Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hát kellek én?

Címkék: onlinemarketing tanácsadás

2013.01.06. vasárnap 14:42 Konrad

ID-10082036.jpg

A féltudás talán rosszabb is annál, mintha semmit nem tudnánk. Amikor szembesülök azzal, hogy félismereteket akarnak nekem eladni, mindig rá kell döbbennem, hogy mennyivel nehezebb lesz ebből valami jót kihozni, mintha a másik valójában egyáltalán nem értene a dolgokhoz.

Hogy konkretizáljuk: ha valaki számára az online marketing csak a Google hirdetéseket a Facebook oldalt és az email marketinget jelenti, annak nehéz lesz elmagyarázni, hogy valójában hol hibázik. Hiszen ezeket az eszközöket jól használja, és be is váltak sok esetben - csak aztán szembesül olyan esetekkel, amikor nem ez kell. Amikor a megtanult eszköztár kevés. Mert a fenti eszközöknek vannak nagyon kemény korlátai, ráadásul mind használható komolyabb tervezés nélkül is.

Amikor pedig tervezni kellene, amikor más eszközökre is szükség van, amikor például ismerni kellene a hazai tartalomszolgáltatási piacot és például kellene tudni display kampányt tervezni (és esetleg futtatni), na akkor kiderülnek a hiányosságok. Amikor a mérési rendszerek megállnak a Google Analytics szintjén, amikor a SEO kulcsszavakról szól csak, és amikor a webfejlesztés kiinduló pontja a designer, akkor érzem azt, hogy ebbe nehéz lesz beleszólni.

Nem egy olyan ügyfelem volt, amelyik az online jelenlét egy bizonyos szakaszában kért segítséget, amikor már készen volt pl. a weboldal, készen voltak kreatívok - és nem nagyon volt kedve ezekre még költeni. Kidobni meg főleg nem. Mert alapvetően ezek szépek voltak, jók voltak, csak éppen a célt nem támogatták, mert a készítők nem igazán kérdezték meg, mi is a cél.

Amikor tanácsadóként ezzel kell szembesülni, akkor kell igazán ügyesnek lenni. Hiszen nem ideális a környezet, vannak kvázi megváltoztathatatlan dolgok - és ilyenkor a meglévőből kell kihozni a legjobbat. És ez nem látványos, nem túl felemelő néha. De akkor is kell vele foglalkozni, hiszen lehet mit csinálni, csak kisebb lépésekkel haladunk.

De igazából, ha az ügyfél elkötelezett, és hajlandó az idejéből erre áldozni, akkor lehet fejlődni. Az igazi nagy gondok akkor kezdődnek, ha egyszercsak kiderül, van olyan a cégnél, aki amúgy nagyon okos, és ért mindenhez... ilyen esetekben néha nincs más, mint széttárni a kezünket: ennyi volt, köszönjük, oldjátok meg!

Az online marketing egyes eszközeinek az ismerete ugyanis nem alkot önmagában rendszert, és ha elmarad a tervezés, elmarad az a lépés, amikor kicsit felülről és távolról nézzük a feladatot, akkor sajnos a fókusz elcsúszik, és a részletek elrabolják a kiemelkedés lehetőségét. Hiszen gondoljuk meg: egy újabb versenytársként belépni a Google-be, ahol már a konkurencia hirdet, nem jelenthet nyerő pozíciót. De kitalálni, mi az a pár eszköz, ahol mi lehetünk az elsők, vagy mi lehetünk a legjobbak - na, ez már lehetőség. Ehhez kell néha elszakadni a napi tűzoltástól.

És néha ebben tud segíteni egy tanácsadó.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr975001327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2013.01.06. 15:02:10

Megj:

Az orwelli 1984-ben tiltva volt az információ.
A Huxley féle Szép új világban pedig túlcsordultig ömlött az emberekre.

Az online marketingben 2000 után pár évig még "orwelli" állapotok uralkodtak, minden infó kincs volt.

Most Szép új világ van, és a féligazságok ömlenek mindenhonnan.

Ma a nagy kérdés már nem az, hogy hogyan szerzek információt, hanem hogy hogyan szűrjem.

Tanácsadóként a felelősség egy nagy része az, hogy segíteni tájékozódni: a sok infót hogy tudják, mire tudják használni a cégek. És ami még fontosabb: hogyan tudják a rendszerükbe illeszteni.

Lehet, hogy ideje lenne egy kicsit visszamenni az alapokhoz, nem? Egy halom taktika nem egyenlő stratégiával :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.06. 15:24:51

@Wolf Gabor: Igen, az alapok a legfontosabbak. Ha azok nincsenek meg, akkor nem tudsz mire építkezni...

Fábián Levente 2013.01.06. 15:59:30

Nagyon egyetértek veled @Konrad. Nem kell messzire menni, csak ugyan azzal a feladattal valamelyik szomszéd országba és máris kiderül, hogy az itthon jól bevált eszközök nem működnek, vagy túl drágák. Aztán lehet fejet vakarászni, ha nincs stratégia meg tudás, csak pár eszköz ismerete.

nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2013.01.06. 21:19:24

Konrad: a médiatervezést oktathatnád, vagy csak nem tudok róla?

2013.01.06. 21:33:09

"már készen volt pl. a weboldal, készen voltak kreatívok - és nem nagyon volt kedve ezekre még költeni. Kidobni meg főleg nem."

ilyenkor mi a helyes? kikérem valaki véleményét, még fizetek is érte, majd más mást mond. Annak is fizettem. kinek van igaza? kire hallgassak? akár ebben a témában, akár más témában...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.06. 21:47:34

@nagyteve: ritkán oktatom, de szoktam csinálni. Ha olyan a képzés, Rabbitot szoktam ajánlani :)

@cadmagician: igen, ez nem egyszerű. De ez jellemzően úgy van, hogy "kell egy weblap", keresnek egy designert vagy weblapost, aki nem igazán foglalkozik üzleti ésvagy marketing tervezéssel, csinálnak valamit, ami persze nem rossz, de mivel célok nem lettek meghatározva, üzletileg lóg a levegőben.

nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2013.01.07. 09:25:29

@Konrad: magaslabda az, hogy szakmabelieket (webes tervezéssel foglalkozókat) oktasson végre valaki. Mert ugye nekünk sincs időnk folyton minden témában elmélyedni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.07. 09:32:50

@nagyteve: van ilyen oktatás, emlékeim szerint a Kreatív szervezett hasonlót. Én nem ezen a területen vagyok erős, de szerencsére mások igen :)

Debreczeni László 2013.01.08. 22:46:51

"Mert alapvetően ezek szépek voltak, jók voltak, csak éppen a célt nem támogatták, mert a készítők nem igazán kérdezték meg, mi is a cél." Azért, hogy ne legyünk igazságtalanok
1. A jobb készítők általában megkérdezik, de sokszor nem kapnak rá használható választ. Többnyire nem is értik a megrendelők a kérdést, miért kellene egy kivitelezővel ilyesmiről diskurálni.

2. A készítőket sokszor akkor kérik fel, amikor már kész van a "koncepció" és nekik nem kitalálni hanem kivitelezni kell azt a "valamit".
("Várjuk ajánlatukat az alábbiakra....")

A többivel nagy vonalakban egyet értek de ez legalább olyan méltánytalan, mint a készítők részéről a leginkább vakításban jártas online marketinges szakértő gyakori sztereotípiája.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.08. 23:06:20

@Debreczeni László: most azokról az esetekről beszéltem, amikor gáz van. De hogy ne nagy ködöket írjak:
1. Az ügyfélből a célt kihúzni nem ritkán művészet, ez tény. De cél nélkül meg nehéz jót csinálni... vagyis ilyenkor azért érdemes valahogy ezt mégis kiszedni.
2. Ilyenkor természetes, hogy nem a kivitelezővel van baj.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.11. 12:15:07

Ezzel egyetértek. A marketingtervezés fontos és szakembert kíván, na de mi a helyzet a meglévő marketing terv ellenőrzésével, a más tanácsadók által félresiklott irány visszafordítása. Sokszor úgy érzem a marketingtervezésen egy valami fontosabb: annak felülvizsgálata és ellenőrzése. Gondolom, tudod miért ilyen szempontból vizsgáltam meg az amúgy ötletindító bejegyzésedet.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.11. 12:17:37

Ezzel egyetértek. A marketingtervezés fontos és szakembert kíván, na de mi a helyzet a meglévő marketing terv ellenőrzésével, a más tanácsadók téves tanácsainak "köszönhető" félresiklott irány visszafordításával?

Sokszor úgy érzem, a marketingtervezésen felül egy valami fontosabb csak: annak felülvizsgálata és ellenőrzése.

Gondolom, tudod miért ilyen szempontból vizsgáltam meg az amúgy ötletindító bejegyzésedet.


süti beállítások módosítása