A tavalyi év egyik nagyon fontos hazai könyve volt Lévai Richárd Közösségi kalandozások című munkája. A könyv a Facebookról szól, 20 hazai sikertörténet van benne - vagyis nem nagy ködöket olvashatunk, nem a lehetőségek bemutatását tartalmazza, hanem esettanulmányokat. Megvalósult dolgokat, azt, amit lehet (illetve lehetett) csinálni a Facebookon - idehaza.
Aki közösségi médiával foglalkozik, annak kötelező olvasmánnyá tenném. Nem azért, hogy másoljon, hanem azért, hogy okuljon, mások mit csináltak, hogyan csinálják. Mondjuk jó kiegészítő lenne egy olyan könyv is, amiben 20 hazai bukás van, de elégedjünk meg most a pozitív példákkal.
A könyv igazi erénye a készítője. Nem titok, Richárdot elsősorban konferenciákról ismerek - sokszor van az, ahol én előadok, ott ő is előad. Valahol konkurenciák is vagyunk, hiszen nekünk is vannak Facebookos ügyfeleink, Facebookos feladataink és neki is. Lévai Richárd tehát szakmabeli, és éppen ez a jó a könyvben: látni, ahogy egy szakmailag felkészült, a témát jó ismerő ember kérdez, utánajár, megpróbálja megragadni a lényeget.
És a könyv jó lett. Annyira jó, hogy aki nem kapta meg Karácsonyra, az mindenképpen szerezze be még most. Megéri!
Utolsó kommentek