Néhányszor leírtam már itt a blogon is, hogy a LinkedIn-t gondolom az egyik régi-újdonságnak a hazai közösségi média piacon. Régi, hiszen 10 éves szolgáltatásról beszélünk, de mégis új, hiszen jelenleg kb. 285 ezer magyar "van fönt" rajta, vagyis elég jelentős növekedési potenciálja van.
Ha az a kérdés, mi a LinkedIn, akkor röviden ez a céges Facabook, egy a Facebookhoz sokban hasonlító felület, ami viszont elsősorban az üzleti megoldásokra vannak kihegyezve. Ennek megfelelően van jópár fizetős megoldás is rajta, de ingyen is meg tudunk csinálni majdnem mindent (legfeljebb kicsit trükközni kell, vagy plusz időt kell rászánni). Bánki Tamás, a hazai LinkedIn szakértő szerint a fizetős megoldásokkal lustaságot vásárolhatunk.
A LinkedIn-en is van üzenőfal, vannak csoportok, vannak céges oldalak. Ami nincs: játékfelkérések, kiscicák, adománykérések... vagyis sok zavaró dolog. És ahogy nézem, mivel a felület üzletre predesztrinált, politika sincs sok rajta. Igaz, nem is annyira aktív felület, mint a Facebook, de ez meg elsősorban rajtunk múlik.
Így aztán egy ideje mi is elindítottuk LinkedIn céges oldalunkat, hiszen e nélkül nem is tudnánk meglovagolni a következő időszakot - ha tényleg igazam van, és folytatódik a lassú, de biztos növekedés. Hogy miben fogunk itt mást kommunikálni? Vélhetőleg nem sokban, olyan lesz kb., mint a Facebook oldalunk - de bízom abban, itt kisebb lesz a zaj. És ha lesz rá igény, akár még más tartalmat is majd készítünk, direkt erre a felületre.
Hiszek abban, hogy már a közeli jövőben is hasznossá válhat üzletépítési szempontból a LinkedIn. Ma, amikor a hirdetéseknél az ajánlás sokkal fontosabb a mi szakterületünkön, egy olyan felületet, ahol az ajánlásokat meg lehet kapni és másoknak meg lehet adni, nem szabad kihagyni. Ezért biztatok mindenkit arra, hogy regisztráljon, ha már megtette, rakja rendbe a profilját, csinálja meg itt is a rövid URL-jét, készítsen céges oldalt - és csatlakozzon a miénkhez is!
Utolsó kommentek