Mennyi, de mennyi energiát és pénzt felemészthet az, hogy egy-egy számunkra fontos szóra elől lehessünk a Google keresőben! A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO, bár kicsit misztikusnak tűnik a nem hozzáértőknek, valójában egy időt és tudást igénylő feladat. Nem bűvészkedés, hanem szabályok megfelelő módon történő felhasználása. Komplex feladat, és természetesen pontosan úgy szaktudást igényel, mint akár a programozás, akár a kampánytervezés. És mivel az idő pénz - és ilyenkor nemcsak a konkrét időt, hanem a tudás megszerzésének az idejét is ki kell fizetni - az bizony nem olcsó mulatság, hogy elől legyünk.
De tudod mi az, amiért még többet hajlandóak kifizetni az emberek?
Eltűnni a keresésekből!
Vagy ami még sűrűbben előfordul: azt elérni, hogy bizonyos tartalmak ne kerüljenek be az első tízbe. És most amúgy nem a konkurenciánkra kell gondolni! Ha valaki ügyesen használja a keresőt, akkor nagy sok információt ki tud deríteni egyes emberekről. Cikkek, hivatkozások, érettségi képek, sporteredmények - számos olyan információ érhető el, amit nem is az illető személy rakott fel a netre, hanem máshonnan kerültek oda. És van, aki nem akarja, ha ezek megtalálhatóak lennének róla.
A másik eset, amikor megjelenik valamilyen negatív hír egy cégről, egy márkáról - és ha valaki beírja a cég nevét, akkor az első tíz találat közt az bizony megjelenik. Ilyenkor sem ártana valamit tenni, nem igaz?
Azt szokták mondani, az idő mindent megold - és valóban, egy-egy cikk el tud tűnni a sűlyesztőben, lecsúszik és vége. De ha a botrány nagyobb, akkor bizony továbbra is elől maradhat!
Megoldás? Ilyenkor is van, természetesen. Az internetes folklór feljegyzi, hogy van annyi pénz, amennyiért egy-egy cikk szinte bármelyik portálról lekerül. Vannak jólértesültek, akik szerint léteznek olyanok, akiknek vannak kapcsolataik... na, szóval van ilyen alvilág is, ha igaz. De a megoldás nem ez, pontosabban nem biztos, hogy ez valóban működik.
A megoldás az első esetben, amikor valaki el akar tűnni, nem igazán egyszerű. Ha nem különleges neve van, akkor megpróbálhat egy ál személyiséget felépíteni, és ezzel összezavarni az adatokat keresőket. Ehhez blogok, közösségi oldalak, képmegosztók kellenek, és jó történetek, amik persze kitaláltak.
Ha a neve ritka, akkor tényleg elsősorban a sötét út marad... vagy használja ő is azt, amit cégek esetében lehet. Ez pedig a jó hírek elterjesztése. És ez vezet vissza a bejegyzés elejéhez: megint egy "hagyományos" SEO munka következik, készítünk olyan valós vagy kitalált tartalmakat, amiket aztán hagyományos megoldásokkal szépen előre hozunk a szükséges kulcsszavakra, és ezek jó esetben "lenyomják" a kellemetlen cikkeket.
Ez az a terület egyébként, ami már egy kicsit a PR-t is érinti. vagyis ilyen esetekben a SEO már nem is marketinges hatáskör.
Utolsó kommentek