Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tűnj el!

Címkék: pr seo keresőoptimalizálás

2013.01.22. kedd 21:42 Konrad

ID-10099519.jpgMennyi, de mennyi energiát és pénzt felemészthet az, hogy egy-egy számunkra fontos szóra elől lehessünk a Google keresőben! A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO, bár kicsit misztikusnak tűnik a nem hozzáértőknek, valójában egy időt és tudást igénylő feladat. Nem bűvészkedés, hanem szabályok megfelelő módon történő felhasználása. Komplex feladat, és természetesen pontosan úgy szaktudást igényel, mint akár a programozás, akár a kampánytervezés. És mivel az idő pénz - és ilyenkor nemcsak a konkrét időt, hanem a tudás megszerzésének az idejét is ki kell fizetni - az bizony nem olcsó mulatság, hogy elől legyünk.

De tudod mi az, amiért még többet hajlandóak kifizetni az emberek?

Eltűnni a keresésekből!

Vagy ami még sűrűbben előfordul: azt elérni, hogy bizonyos tartalmak ne kerüljenek be az első tízbe. És most amúgy nem a konkurenciánkra kell gondolni! Ha valaki ügyesen használja a keresőt, akkor nagy sok információt ki tud deríteni egyes emberekről. Cikkek, hivatkozások, érettségi képek, sporteredmények - számos olyan információ érhető el, amit nem is az illető személy rakott fel a netre, hanem máshonnan kerültek oda. És van, aki nem akarja, ha ezek megtalálhatóak lennének róla.

A másik eset, amikor megjelenik valamilyen negatív hír egy cégről, egy márkáról - és ha valaki beírja a cég nevét, akkor az első tíz találat közt az bizony megjelenik. Ilyenkor sem ártana valamit tenni, nem igaz?

Azt szokták mondani, az idő mindent megold - és valóban, egy-egy cikk el tud tűnni a sűlyesztőben, lecsúszik és vége. De ha a botrány nagyobb, akkor bizony továbbra is elől maradhat!

Megoldás? Ilyenkor is van, természetesen. Az internetes folklór feljegyzi, hogy van annyi pénz, amennyiért egy-egy cikk szinte bármelyik portálról lekerül. Vannak jólértesültek, akik szerint léteznek olyanok, akiknek vannak kapcsolataik... na, szóval van ilyen alvilág is, ha igaz. De a megoldás nem ez, pontosabban nem biztos, hogy ez valóban működik.

A megoldás az első esetben, amikor valaki el akar tűnni, nem igazán egyszerű. Ha nem különleges neve van, akkor megpróbálhat egy ál személyiséget felépíteni, és ezzel összezavarni az adatokat keresőket. Ehhez blogok, közösségi oldalak, képmegosztók kellenek, és jó történetek, amik persze kitaláltak.

Ha a neve ritka, akkor tényleg elsősorban a sötét út marad... vagy használja ő is azt, amit cégek esetében lehet. Ez pedig a jó hírek elterjesztése. És ez vezet vissza a bejegyzés elejéhez: megint egy "hagyományos" SEO munka következik, készítünk olyan valós vagy kitalált tartalmakat, amiket aztán hagyományos megoldásokkal szépen előre hozunk a szükséges kulcsszavakra, és ezek jó esetben "lenyomják" a kellemetlen cikkeket.

Ez az a terület egyébként, ami már egy kicsit a PR-t is érinti. vagyis ilyen esetekben a SEO már nem is marketinges hatáskör.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr85036595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.22. 21:52:36

Én több cikket levetettem a Google-vel, sőt van erre ügynökség, aki pont ezt vállalja, hogy eltüntetik a keresőkből. Persze minden nem sikerül, vannak kivételek.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2013.01.23. 04:37:26

Konrád, mi a helyzet nagy cégeknél? Mert érdekes, de nem sokszor merül fel ez a téma kisvállalatoknál. Igaz, aki igényelte, azzal eddig mindig visszautasítottuk az együttműködést.

Miért?

Ha belegondolsz, ma már nincs olyan, akiről a neten ne lenne hideg is, meleg is, és egyszerűen HITELTELEN, ha valakiről csak pozitív infó van fent. Az olyan "bölcs vezérünk" gyanus.

Akiről pedig túlnyomóan csak kompromittáló infó van fent - az talán nem véletlen.

Persze ezeknek a kiszolgálására is kialakul egy szubkultúra...

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2013.01.23. 07:26:48

A problémafelvetés jó, de maga a kérdés messze nem új. De ha már felszínre hoztad, kicsit több elemzés is belefért volna a posztba.

Szövegelő · http://www.honlapszovegiras.hu 2013.01.23. 11:08:58

Jól megtaláltad a SEO és a PR közötti részt. Azt hiszem a megoldás mindkét esetben hasonló: jó tartalmat, sok és érdekes cikket, posztot, anyagot kell feltenni az elfedéshez is, meg a keresőben való előrejutáshoz is. Amennyiben nem csak a fényezés a feladat, a content marketing eszközeit érdemes bevetni és következetesen alkalmazni.

dr poljakov 2013.01.23. 16:00:13

@Szövegelő: Puszta véletlenség, hogy ilyen honlappal pont content marketinget javasolsz egy címlapos posztban, úgy-e? :/

PR és marketing · http://prcikk.com/pr-cikkek/pr-cikk-megjelenes-hirdetesi-lehetoseg/ 2013.01.23. 17:45:26

Már több ilyen ügyfelem is volt aki olyan célból rendelt PR cikkeket (reklám helye: prcikk.com/pr-cikkek/pr-cikk-megjelenes-hirdetesi-lehetoseg/) hogy a cikk címében szereplő kifejezésre lenyomjon régi, problémás tartalmat megjelenítő cikkeket. És ez kiválóan működött.

Igen, a SEOban van egy kis PR és fordítva.

Egyébként a Google is kiadott egy online reputation toolt erre a célra:
support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=en&answer=1228138
- meglep hogy erről Konrád nem írt.

_ng_ 2013.01.23. 18:00:38

"Mennyi, de mennyi energiát és pénzt felemészthet az, hogy egy-egy számunkra fontos szóra elől lehessünk a Google keresőben!"
 
Elöl. (Csak hogy a lényeghez is hozzászóljak.)

oldalgazda · http://www.oldalgazda.hu/ 2013.01.23. 20:42:09

Kimaradt még egy fontos opció: Black Hat SEO technikákkal is el lehet ásni egy adott, kompromittáló weblapot a találati rangsorok mélyére…

Egyébként akik a Google valamilyen elérhetőségét keresik, elég jó arányban rámtalálnak, és elég nagy arányban diszlexiásak ahhoz, hogy azt gondolják, én vagyok a Google, így elmondhatom, hogy úgy érzésből az emberek 90%-a két dolog miatt akarná felvenni a kapcsolatot a Google-lel: vagy elfelejtette Gmail jelszavát (visszahozna egy letörölt levelet, stb.), vagy pedig szeretne eltüntetni valamilyen számára kínos tartalmat a Google keresőből.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2013.01.23. 21:54:59

Bocs, hogy link, de ide illik, van ami a a kugli szerint nem létezhet:)
szkaresz.blog.hu/2012/12/02/nagyapa_foz_nagyapa_konyhaja

Dinkainka 2013.02.03. 01:27:33

Ezt én is elásnám. Csak egy szó: sűlyesztőben.
Rövid ü, kettős ly.
Süllyesztőben. De már lopják.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.02.03. 01:40:33

@Dinkainka: igen, tele van a blogom hülye helyesírási hibákkal. amiket ott és akkor nem vettem észre, aztán úgymaradt. Tudom, ez ilyen, de amúgy a műfaj sajátja - és az én figyelmetlenségem.


süti beállítások módosítása