Nos, a cím nem egy új guru, hanem valami annál sokkal jobb. A kkv természetesen a kis- és középvállalkozásokat rövidíti, ami a hazai terminológiában magába foglalja a mikrovállalkozásokat is. A MaCso pedig a Marketing Csoport rövidítése. A megfejtés tehát: kis- és középvállalkozás marketing csoport - a Facebookon.
Hogy mi ez? Egy új marketing csoport, aminek a leírásához ezt adtam meg:
Ez egy csoport azoknak, akiknek az életében a marketing fontos szerepet tölt be. Nincs más elvárás, csak az, a marketingről beszélgessünk.
De ez a csoport nem előzmény nélküli, és ez az ok, amiért most bejegyzést írok. 2011-ben Miklovicz Norbert indított egy klubot a Facebookon, MAMASZ néven. Tagja voltam, ami az én számomra elsősorban a MAMASZ Facebook csoportjában való részvételt jelentette. Szerettem, mert jó volt a társaság, és mert a kkv téma tipikusan olyan terület, ahol a tapasztalati tudás számít - és itt bizony nagyon sok tapasztalati tudás jött össze.
Érdekes klub volt, sok furcsa, okos, tevékeny taggal - és nagy tervekkel. Aztán ezek a tervek nem mindig jöttek össze, de ezt jól ismerjük: nehéz úgy összetartani valamit, ha nincsenek közös érdekek, márpedig itt úgy tűnik nem voltak. De a társaság működött, a klub vezetői csináltak találkozókat, oktatásokat - egyszóval nem halt meg a dolog, sőt.
Aztán történt néhány esemény, nem is igazán érdekes, micsoda, de úgy tűnik, a klub atyja beleunt a működtetésbe - nem érezte azt a támogatottságot, amit fontosnak gondolt. Ezért végül úgy döntött, hogy tegnap este bezárja a klubot és a Facebook csoportot is.
Mint írtam, jó volt a társaság, kár lett volna, ha meghal a közösség, ezért - Norbi tudtával - indítottam egy másik csoportot, a KKV Marketing Csoportot a Facebookon. E mögött nincs egyesület, és nem is hiszem, hogy lesz. Ez a csoport nem több, mint amit írtam- marketinggel foglalkozók beszélgető helye. A klub indulásakor gyorsan jött Petényi Márk is, majd Gáspár Katalin, a Harmonet tulajdonosa - és mi hárman lettünk így az adminisztrátorok.
Nagyon gyorsan 200 fölötti tagot adtunk közvetlenül, illetve az új tagok által közvetve a csoporthoz, és most majd kiderül lassan, hányan is maradunk. De ez a klub más, mint a MAMASZ volt - reményeink szerint nyitottabb kicsit, és kötetlenebb is.
Egy egyszerű hely, ahol lehet marketingről beszélgetni. Téged is várunk, ha a marketing az életed!
Utolsó kommentek