Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bezár a bazár

Címkék: onlinemarketing weboldal üzlet

2013.02.16. szombat 23:13 Konrad

ID-10080657.jpgAz interneten egyetlen dolog állandó: a változás. És erre fel kell készülnünk. Semmi nem biztos, semmi nem tart örökké. Talán csak a weboldalunk a miénk, de az se maradhat örökké ugyanolyan, ahhoz is időről időre hozzá kell nyúlnunk.

Fel kell arra készülnünk, hogy bezár a kedvenc szolgáltatásunk, hogy leáldozik egy másiknak a csillaga, vagy éppen olyan mértékben átalakítják azt, hogy már rá se ismerünk. Hiszen nincs már Turulcsirip, se Yamm, az iWiW egy egzotikus eszközzé vált, és a Facebook néha új oldalnak tűnik egy-egy változtatás után.

Cserébe indulnak újak, amiket kipróbálhatunk, aztán vagy beleszeretünk, vagy nem. Ilyen a változás, fölösleges tovább ragozni. De fel kell készülnünk erre. És ha helyzet van, akkor lépni is kell.

Most például bezár az egyik ismert (mikro)blog szolgáltatás, a Posterous. Sokan rajongtak érte, szerették az egyszerűségét, kezelhetőségét. Aztán most költözhetnek el onnan, bukva az eddigi cikkeket és azok Google helyezését. Igaz, lementhetünk mindent, de ez így akkor is kellemetlen. Nem beszélve arról, dolgoznunk kell vele, nem lesznek az adataink csak úgy lementődve.

Bezár a bazár. És még csak dühösek se lehetünk igazán, hiszen senki nem igérte, örökké fog működni.

Én pedig újabb oldalt húzhatok ki a közösségi médiás prezentációmból. Lassan alig maradnak...

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr815084304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2013.02.16. 23:21:08

Kedves Konrád, ez van :) Hogy egy klasszikust idézzek, tetszettek volna saját mikroblog szolgáltatást indítani..

Amúgy a recept egyre inkább letisztul, csinálj egy weboldalt, támogasd meg néhány Wordpress.com bloggal, add hozzá a Google Plus-hoz, lehetőleg a bejegyzéseket is oszdd meg ott, kis varázslás még a különféle Google szolgáltatásokkal és máris elértük a maximális hatásfok 80%-át.

Ennél többre elég ritkán van szükség, vagy legalább is, nem éri meg a maradék 20% azt a jelentős pénzt, időt.

Amúgy csúnya cím, azt hittem hirtelen, a blog zár be!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.02.16. 23:24:55

@Vittore.: szerencsére engem nem érint, sose értettem, miért használják mások...

PikPok_ 2013.02.17. 11:13:49

Milyen jó, hogy nem töltöttem az időmet a Posterous-szal!:))
Amúgy aki pár évet eltölt már a neten, rájön nagyjából ugyanarra, amit Vittore is írt: saját, folyamatosan fejlesztett weboldal, csipetnyi ez meg az, és kész.
És abban a csipetben részemről már nincs benne a blog (oda a 700-nál is több, viccesebbnél viccesebb blogbejegyzésem!!!!), nincs benne a Facebook, és így gyakorlatilag minden az én "fennhatóságom" alá kerül.
Persze úgy gondolom, ehhez azért jó, ha van egy kiindulási alap (egy jó forgalmú saját honlap).
A következő nagy lépés majd az lesz, amikor a nép rájön, hogy a Facebook marketing értéke messze alatta marad az oda befektetendő energiának.
Én nem lepődtem volna meg, ha azt írod, hogy bezárod ezt a blogot, és vagy eladod a tartalmat valamilyen portálnak (lásd Malackaraj recept - stílszerűen), vagy kiviszed saját domain alá, és felépítesz magadnak egy Berényi Konrád márkát.
Lehetne szortírozni is a tartalmaid között - pl. itt oldalt a tag-ek dobozban már a 10 bejegyzés feletti tag-re rá se kattintanék.
Én biztosan elgondolkoznék ezen, ki tudja, mikor fog rádőlni a blog.hu-ra a ház.:)) Mert előbb rájuk, aztán Zuckerbergre.:)))

spontan · http://erdekessegek.info 2013.02.17. 11:36:01

Nekem a turulmeme hiányzik , mert ott gyakran találtam érdekes dolgokat. Létezik manapság olyan oldal, ami folyamatosan listázza a magyar netes közösség által leginkább megosztott dolgokat?

A turulmemében az volt a jó, hogy a google reader-en alapult, ami eleve leszűkítette a kört az értőbb közönségre, és kiszűrte a nagyik és a tinik tömegét, ezért a megosztott dolgok is érdekesebbek voltak, mint a tömegek által megosztott cicás képek és hasonlók.

Van valamilyen hasonló elitebb közösségi tartalomszűrő oldal magyar tartalmakra?

BélaBácsiTudja 2013.02.17. 11:50:55

What happens to my Space? Will Posterous eventually shut down?
You can use your Space(s) exactly as you have in the past. We’ll give you ample notice before any changes or disruptions to the service and we’ll provide specific instructions for exporting your content to another service.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2013.02.17. 13:07:38

Tisztul a piac, ez így van rendjén.

Bambano 2013.02.17. 14:34:33

saját cucc mindenre és akkor nincsenek ilyen problémák.

cadix · http://www.blog.hu 2013.02.18. 13:16:49

@PikPok_: Attól nagyon-nagyon messze van a bloghu, hogy bármi is rádőljön, köszönjük, jól vagyunk :)

A posterousról új helyet kereső bloggereket pedig szeretettel várjuk! Készül az importer ;)

PikPok_ 2013.02.18. 13:48:11

@cadix: örömmel hallom, főleg azok után, hogy a saját blogomra nem tudok bejutni a saját eredeti nevemmel, e-mail cím váltás miatt. A "Lépj be Indapass-szal!" című történettől a hideg ráz.
(E-mail címet váltottam, kijavítottam az eredeti nick-hez tartozó mailcímet. De a rendszer továbbra is csak a régi mailcímmel engedett be, ami nem is lett volna baj, ha nem váltok lovat, és nem felejtem el a jelszavamat. Az elfelejtett jelszó a régi, már nem létező mailcímre fut, soha többé, amíg világ a világ, nem fogok visszajutni a saját blogomra az eredeti nickemmel. Apró probléma.)
Ezt azért jó, ha tudják a posterous-os bloggerek. Jelszó: csak indapassot soha!

cadix · http://www.blog.hu 2013.02.18. 13:50:04

@PikPok_: valószínűleg átírtad a bloghus nickedhez tartozó értesítési címet a bloghus adatlapodon. Ettől még az indapass azonositód nyilván nem fog megváltozni. Az indapass.hu/profil oldalon tudod megtenni.

A supportunk pedig segít jelszó ügyileg is...

pollner · http://soreo.biz 2013.02.18. 14:25:39

Rám is a frászt hoztad a címmel, azt hittem abbahagyod a blogolást (aminek az oka csak valamilyen súlyos betegség, vak szakmaváltás lehet). Szerencsére nem így van. A Posterous jó szolgáltatás volt, én is használgattam. Egyszerű felület, normális mailben is lehet rá tartalmat feltölteni stb.. Őszintén szólva azt sem értem, miért vette meg a Twitter, és azt sem, miért zárta most be.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2013.02.19. 08:12:54

Hát igen... külső szolgáltatásokat csak kiegészítőknek, mellékes dolgoknak jó fenntartani, erősítve velük a saját pozíciódat. Ami fontos, azt saját tárhelyen, folyamatosan archiválva célszerű tartani.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2013.02.19. 08:13:46

@PikPok_: Na... most már legalább tudom, hogy miért nem vagy aktív mostanában

PikPok_ 2013.02.19. 08:43:37

@Háta Más: szerdán lesz másfél éves a fő ok.:))
Amit írok, azt a saját honlapunkra írom, és ez nem lesz másként a jövőben sem, mert nagyságrendekkel nagyobb a látogatottsága, mint a blognak.
Ezen kívül én a bloggal kapcsolatban pár éve meghoztam egy döntést: nem fogok elmenni bulvár irányba azért, hogy címlapos legyek. Nem is lettem, soha többé, tök mindegy, hogy miről írtam. Utoljára a Csillagtök tócsni című receptem volt Index címlapos - erre roppant büszke is vagyok. Úgyhogy itt akkor húztam egy vonalat.
Az elmúlt 1 évben több mint 20 minőségi írásom került fel a honlapra, a kis szösszenetek meg mennek a Facebook-ra.

Ráadásul a Google Pingvin óta számomra meglehetősen kérdésessé vált, hogy hosszú távon jót tesz-e a blogról a rámutató link... Nem vagyok benne biztos, így nem kockáztatok.

A honlapunk egyébként nagy átalakítás előtt áll, és ebben már a blog egészen más szerepet fog kapni. Úgy tervezem, hogy saját honlapra kerül...

Konrád, ne haragudj, hogy ennyit offoltam.:) De egyébként meg vicces módon így eljut az info a blog.hu szerkesztőknek... Kitartó, szorgos bloggereknek tessenek helyet adni mondjuk néha a Blogsalátában, mert aztán fejlődnek, és viszik máshova a tartalmat. Igaz, a bulvár és a káromkodások tömege a címben pont elég jó a trolloknak... aláírás: egy blog.hu-ban csalódott blogger

b. á. 2013.02.20. 12:06:29

@Vittore.: @cadix: Legalább 100 közösségi webszolgáltatást ismerek, ezek közül 20-30-at nagyon jól. A Posterous az első, ami bezárt és nagyon sajnálom, mert igenis nagyon jó volt, valamiért normálisabb, mint a Tumblr, mert ők felvették a kesztyűt a spammerekkel.

A mostani körkép: Plebsbook: 100 ismerős fölött egy kibaszott kupleráj, ha pedig nyilvános lenne a tényleges adatkezelési policy, nem csak a debil jogvédők jajveszékelnének; Twitter: él, élt és élni is fog, aki meg nem tudja, hogy hogyan használja, az ő baja, legalább nem szemeteli vele a webet; Tumblr: kisblog, nagyblog, mindenre beidomítható; Blogspot: az átlag felhasználó nem fog bíbelődni a közösségi integrációs eszközökkel; blog.hu: a magyar blogpalettán a legjobb, különösen SEO-szempontból, ugyan az Indanet megszűnése óta nehezebb felfuttatni egy zsír új blogot; ezen kívül a custom domain-beállítást is hiányolom, de ha kicsi rá az igény, miattam nem fogják bevezeti, pedig az tenné profivá. Meg a teljes sessionnek nagyon illene SSL fölött rohangálnia. WiW: lehet rajta röhögni, de talán még lehet belőle valami.

„Saját weboldal WP-motorral”: na, ez az, amiről mindenkit lebeszélek, hacsak nem nagyon-nagyon indokolt valami miatt. Többek közt azért, mert egy saját webhelynek sosem lesz olyan SEO-rankje ráfordítás nélkül, mint egy nagy blogparkolóba elhelyezett ÉS blog.sajatdomain.tld egyéni domainnel beállított blognak <!—vegyük észre, hogy így a szolgáltatás megszűnése esetén a cím elvesztése miatti sokk elkerülhető -->

Végül: én a social web jövőjét és a potenciális vásárlóerőt nem olyan szolgáltatásokba látom, ahol egy véglény kiposztolja, hogy 20 dekát szart, betesz 2-3 9GAG-képet, amit 10 másik véglény lájkol, hanem olyan szolgáltatásokban, ahol értéket kell teremteni ahhoz, hogy shareljék, csillagozzák, lájkolják, kommenteljék a többiek a tartalmat, azaz a tartalom előállítójának agyában kattanjon a reward-mechanizmus, viszont csak értékes tartalom esetén. Ettől áll még rohadt messze a social web, ami nem is baj, a kis, egzotikus szigeteken, mint az asw.com pedig sajnos nem érdekes azoknak, akik elsősorban magyar nyelven írnának. Talán a Mashable hozta nemrégen, hogy milyen webszolgáltatásoknál sikerült igazolni agyturkászoknak, hogy élesíti az elmét, megint másoknál, hogy egyszerűen lefaszul tőle agyilag a júzer.

Vittore. 2013.02.20. 12:15:26

@b. á.: A Wordpress.com blogokat csak arra használom, hogy linkeljenek az eredeti oldalamra. Persze nem úgy, hogy a hülye is lássa a kapcsolatot a kettő között, de ez már legyen annak a dolga, aki ezzel foglalkozik. A blog saját domain alatt nagyon jó dolog, főleg ha releváns és nem arról szól, hogy mit főztünk ma és mit csinált a gyerek :)


süti beállítások módosítása