Az elmúlt egy évben mintha lazult volna a szorítás: miközben a gazdaságunk unortodox módon fejlődött, a reklámipar ezt vaskosan visszaigazolta, de valahogy az online iparnak könnyebb lett. Könnyebb lett, mert egyre többen akarják hatékonyan elkölteni a pénzüket, és egyre többen hiszik el, hogy az a hatékony, ami az interneten történik. Jó a pr-unk, na!
És most itt vannak a számok, és jól látszik, hogy tényleg ez történik.
Az adatok alapján a hirdetők összesen net 35,65 milliárd Ft-ot költöttek digitálisra, így 14%- kal bővült az online reklámpiac. Az online reklámköltés arányát előzetesen 22%-ra becsülte az IAB.
Mivel Ingrid a blogjában részletesen leírta az adatokat, én ezt most nem teszem meg. De megerősítem azt, amit a számok is mutatnak: fejlődünk. Egyre több kkv nézi jó megoldásnak az internetet, egyre többen akarnak profi módon jelen lenni. Ettől itt van munka, vannak feladatok, van hova fejlődni. Azt nem tudom, jobb gazdasági környezetben mennyi lenne a fejlődés, és mennyire a körülmények szorítják erre a kkv-kat, de feltételezem, hogy a fejlődés inkább természetes, mint kényszer szülte.
Ez pedig azt jelenti, jövőre is növekedni fogunk.
Utolsó kommentek