Van ez a régi poénosnak szánt mondás, miszerint cégünk gyorsan, pontosan és olcsón dolgozik - ebből bármely kettőt választhatja! Nagyon jól hangzik, és alapvetően igaznak is tűnik ez. Az ügyfelek rendszerint persze úgy gondolják, hogy mindhármat kérik egyszerre, de azért el szokták fogadni, ha egyik-másik "sérül".
A valóság viszont az, hogy a tipikus munkáknak tipikus erőforrás igényük van. Az fps osztott meg egy képet Facebookon, ami azt mutatja, nincs olyan munka, hogy pár perces: ha profi vagy, vannak kötelező lépések. Pont ettől vagy profi.
A bennem felmerülő kérdés az, hogy vajon ha kkv-nak dolgozunk, akkor mennyire szükségszerű, hogy ne profi módon dolgozzunk? Mert a fenti elvárások (olcsót, gyorsat és pontosan) elsősorban náluk jelentkeznek. Egészen pontosan: minél kisebb egy cég, annál inkább ezek az elvárások.
A döntés persze nálunk van: nem vállalunk el ár alatt munkát, vagy megpróbálunk csodát tenni. Mi egyre inkább az előbbit választjuk. De azért néha meglepődök, másnak hogyan éri meg annyiért a feladat...
A napokban tervezgettünk egy eseménysorozatot, ahol ez felmerült kérdésként: adjuk ingyen, vagy adjuk pénzért? Mi a fontosabb: a sok résztvevő vagy az, hogy azok vegyenek rajta részt, akiket tényleg érdekel? Az eseménysorozat egyértelmű célja az értékesítés, vagyis új ügyfelek szerzése - és persz az edukálás is. A kettő együtt, hasonló súllyal. És bár lehet, eladás szempontból elsőre jó ötletnek tűnik az ingyenesség, de valóban kell nekünk olyan ügyfél, akinek számít pár ezer forintos jegyár? Valóban a tömeg a cél, és nem az olyan ügyfelek, akik megfizetik a pontosságot (minőséget)?
Az interneten pillanatok alatt lehet olcsóbb ajánlatot találni. Mindenre. Ha csak az ár számít, akkor nem sok esélyünk lenne. De valamiért mégis fent lehet maradni, egyelőre. Csak meg kell tudni találni az igényes ügyfeleket.
Utolsó kommentek