A Telenor jóvoltából egy hete telefont cseréltem (ezúton is köszönöm), és a Sony-Ericsson Xperia Arc-om helyett egy SONY Xperia Z-t kezdtem elhasználni. Még mindig megdöbbent, mennyire egyszerű a váltás, ha Androidos készüléket cserélek - lényegében egy telefonkönyv lementés és memóriakártya áthelyezés után már csak be kell állítanom az új eszközön a fiókokat, és felraknom a programokat, amik majd kellenek. A fizetős programok is jönnek, nem kell újra megvenni azokat.
Ez persze csak azon egyre kevesebb ember számára újdonság, akik nem használnak okostelefont, hiszen ez direkt így lett kitalálva. Tény, nagyon jót tett a piaccal az Apple, amikor ezt a mostani új világot felépítette, és kvázi függetlenítette a készülékgyártóktól a szoftvereket. Ezzel és a gyors mobil internettel nyílt meg az az új világ, amin elindult az online marketing is. Hiszen a kézi eszközök, a smartmobilok és a tabletek világa jelentősen kiterjesztette az internet használat lehetőségeit és megszüntette a helyhez kötöttséget, miközben a tartózkodási információk is beépülhetnek a kommunikációs folyamatokba.
A SONY Xperia Z telefonja a legújabb kategóriához tartozik: 4 magos processzor, 2 giga belső RAM, full HD kijelző. Nagy, tepsi telefon, ezzel már lazán lehet pingpongozni is, ugyanakkor nem tűnik nehezebbnek, mint egy iPhone. Cserébe vékonyabb. Ez a készülék most azt tudja, ami a következő két évre biztosan elég lesz. És ez kell is ahhoz a fajta életvitelhez, amit folytatok. Folyamatosan szeretem látni a leveleimet, olvasom az rss-eket és így tovább. Plusz ki kell próbálnom az új programokat is. És ez az igazi apropója annak, amiért írok.
Ahogy fejlődnek a készülékek, úgy lesznek egyre gyorsabbak és ügyesebbek. Ez a harmadik Xperia telefonom, és össze nem lehet hasonlítani az elsővel, az X10-el. Pedig van olyan ismerősöm, aki még olyat használ. Vagy olyan tudásút, de újabbat - ami persze sokkal olcsóbb is. Az Android esetében nagyon sok lassú, nem túl erős hardverű telefon van forgalomban. És amikor programot fejlesztünk, nagyon oda kell figyelni, hogy azokon is fusson az, amit csinálunk!
Mert egy ilyen csúcsgépen, mint az Xperia Z, persze minden elfut akadás nélkül. Nagyon gyors. De nem ez az átlag gép, hanem a lassabbak, és azokon is menni kell! Nem szabad abba a fejlesztési hibába esni, hogy a saját, gyors gépünk az etalon.
Triviális ez? Annak tűnik. Mégis, nem ritkán szaladok bele ilyen problémába. És ez marketing szempontból sem örömteli: a lassú telefon lassú élménye inkább bosszúságot okoz, nem éri el azt a célt, amit eredetileg akartunk, amire költöttünk. Figyeljünk erre oda!
Utolsó kommentek