Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A reklámpiacról

Címkék: onlinemarketing üzlet

2013.06.22. szombat 23:52 Konrad

ID-10050137_minden.jpgSzépen, csendben, de az elmúlt hónapokban tovább erősítette hazai helyzetét a Google és a Facebook. Igaz, mindkettő kicsit más úton.

A Google az elmúlt hónapokban ügyesen bővítgette a Display Hálózat megjelenési helyeit. A leglátványosabb lépés talán az Origo, ahol az ETARGET helyett már jó ideje AdWords jelenik meg, de még az egyébként ETARGET-tel közös tulajdonosú Index.hu is beengedte az amúgy emiatt konkurens szolgáltatót. Az Index.hu fórumaiban pl. felül van az AdWords hirdetés, és alatta az ETARGET.

Ezek az új helyek persze nemcsak azért érdekesek, mert így több megjelenési lehetősége van az AdWords hirdetéseknek, hanem presztízs és nem utolsó sorban tervezési okokból is fontos lépések: egyre kevésbé van egy médiatervező rászorulva az AdWords-ön kívül másra, még display esetében is.

Igaz, sok dolgot nem tud még az AdWords, pl. erősen korlátozott a kreatív mérete, és csak a hagyományos megjelenési módok érhetőek el. Másrészt viszont sok hirdetőnek ez is elég, főleg annyiért, amennyiért így megkapja. Véleményem szerint egyébként a hazai tartalomszolgáltatók hosszú távon rossz irányba léptek ezzel, de sajnos nem csak ez az egy lépés az, ami hosszú távon nem tűnik helyesnek...

A Facebook pedig eközben stabilan viszi a felhasználók idejét. Egyre komolyabb kampányokra lehet használni, egészen jó célzási lehetőségekkel, és akár hihetetlenül nagy elérésekkel is. És bár van azért egy tisztességes méretű réteg, aki nincs a Facebookon, de a kereskedelmileg fontos korcsoport jelentős része elérhető. És az jól látszik, hogy használják is a hirdetők: a Facebook neve és helyzete egyelőre erősödik.

Nem jó hírek ezek a hazai tartalomszolgáltatóknak és sales house-oknak, főleg azért, mert a Google és a Facebook relatíve olcsó. Igaz, egyre több helyen lehet nagyon olcsón display hirdetésekhez jutni - nagyméretű helyeket is lehet venni 1 Ft-os megjelenési díjakért, és még ebből lehet alkudni is. Egészen biztos, hogy ki kell találni még jobban azt, hogy miben lehet mást és főleg többet adni, mint a Google AdWords egyszerű bannerei vagy a Facebook szupercélzási lehetőségei. Akinek ez bejön, az növekedni fog. A többiek pedig kiszorulhatnak.

Érdekes mozgások történnek az idei piacon. Egészen biztos vagyok benne, hogy 2014-re már egy átalakult - és még alakuló - online reklámpiac lesz a második legjelentősebb piaci szegmens a hazai hirdetési piacon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr865373913

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A reklámpiacról 2013.06.25. 10:53:32

Egészen biztos, hogy ki kell találni még jobban azt, hogy miben lehet mást és főleg többet adni, mint a Google AdWords egyszerű bannerei vagy a Facebook szupercélzási lehetőségei.

Trackback: Reklámokról – a fogyasztó szemével 2013.06.23. 08:12:14

Kis visszatekintés az elejére: amikor internetet kezdtem használni, egyetlenként még a modem volt a legkorszerűbb hozzáférési eszköz; 36,6 – 56 kbps sebességet sikerült kicsikarni belőle. Az internet-hozzáférés ára a mostanihoz képest viszonylago...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása