Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A nem látható bannerek

Címkék: onlinemarketing üzlet

2013.10.21. hétfő 00:07 Konrad

ID-10051324.jpgAz mindig is érdekes kérdés volt, hogyan is kell mérni az online hirdetéseket. Mert azt tudjuk, hogy lehet mérni, és sok dolgot lehet mérni, de végül a számlázásnál csak kevés adatot kapunk, és nem mindegy, mik ezek.

A bannerek árazásának "őskorában" a megjelenés számított. Ahány alkalommal kirakunk egy bannert, annyi után kell fizetnünk. A mai napig létezik ez a fajta árazás, és találkozunk a CPM díjakkal, ami ezer megjelenés ára. A válság persze jól megtépázta ezeket a költségeket, még a vezető hírportálok esetében is bő 5 év alatt a felére estek az árak.

De persze sokkal nagyobb változás volt az, amikor hirtelen elkezdték a bannereket eladni kattintás, vagyis CT alapon. Ez szinte minden esetben radikális árcsökkenéshez vezetett, ha visszafordítottuk megjelenési árakra. Ment is az ügyeskedés: az ügyfél az ügynökségtől CPM-es árat kapott, de az ügynökség már CT-t vett. Nem beszélt róla senki, de lehetett tudni, hogy "így megy ez".

Persze az ügyfelek nagyon gyorsan tanultak, és már kérték a CT árazást... De végül csak lépett a piac, és egyes prémium felületeken eltűntek a kattintás alapú árak. Viszont nem a CPM jött vissza, hanem az idő. Ami alapvetően megintcsak másért rossz. Mert ugye mi is a baj?

A CT esetében az a baj, hogy a tartalomszolgáltatónak nem éri meg. Eleve kevés a kattintás, ráadásul lehet olyan a kreatív (a banner tartalma), hogy arra ne is nagyon akarjanak kattintani. A hirdetőnek elvileg jó, de a CT nem valódi teljesítmény, így aztán rossz következtetéseket vonhatott le: egy meztelen segg több CT-t hoz, mint egy alacsony ár, ugye. 

Az idő alapú ár elsősorban a hirdetőnek nem jó: nem lehet előre tudni, valójában mennyi embert is érünk el, mennyi CT és mennyi megjelenés lesz. Csak azt tudjuk, egy napig ott vagyunk. Oké, ezt könnyebb elmagyarázni, eladni, de azért őszintén: ez nem annyira gyönyörű tervezés, hogy "majd lesz valamennyi". Van, amikor a hirdető jól jár (mert nagyobb forgalmat kap), máskor megszívja...

És ezek még mindig olyan árazások voltak, ahol legalább valami valódi dologért fizettünk: olyanért, ami megtörténik. De a megjelenés alapú ár már könnyen becsaphat. Hogy miért?

Mert a banner sokszor nem is jelenik meg, csak mérődik. Pontosabban a weboldal persze betölti, de nem látszik, mert a felhasználó nem görgetett le addig a helyig, ahol az megjelent. Pont ezért is olcsóbbak az alsó banner helyek... De ez mégis azt jelenti, hogy sok kifizetett hirdetés nem is látszik! Hogy mennyi ez? Ez a cikk alapján akár 30%. Az már nem kevés, igaz?

De akkor melyik a jó árazás? Szerintem egyik sem. De ezek vannak. Én pl. sokkal szívesebben vásárolnék elérést és frekvenciát. Lehet ilyet amúgy, de nem mindenhol. Vagy örülnék, ha a statisztikában az adserver megmutatná, mennyi is a valóban látott banner (ezt is meg lehet ugye oldani technikailag). De egyelőre még CT vagy idő alapon futtatjuk a kampányokat. Kíváncsi leszek, meddig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr715590109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása