Mi a fontosabb? A tudás, vagy az ügyfélkiszolgálás? Az a fontos, hogy mindig, mindenben penge legyél, vagy az a fontos, hogy az ügyfeleid elégedettek legyenek? Oké, persze, mindkettő fontos, de hova helyezd a hangsúlyt? Tanulj, ismerj meg mindent, amit a marketing ad, vagy tanulj meg bánni az emberekkel, és el tudd azt, amid van?
Egyre több olyan ügyféllel beszélgetünk, aki nem kezdő a piacon. Évek óta sok pénzt költ reklámra, de elégedetlen. Nem is mindig az eredményekkel, hanem azzal, amit ügyfélkiszolgálásban kap. És itt nem arra gondolok, hogy kap-e statisztikát vagy sem. Hanem arra, hogy ezt a statisztikát vajon elmagyarázza-e valaki, hogy mit jelent? Nem, nem felolvassa, hanem elmondja, hogy üzletileg mi is az értelme.
Vagy például megismerkedik egy céggel, annak senior ügyfelesével, esetleg vezetőjével, megköti a szerződést - majd legközelebb már egy "nyikhaj kis senki" megy el hozzá (nem én mondtam így). Ilyenkor mit érez?
Ha az ember céget épít, akkor nagyon nem elég a tudásra építeni. Nagyon ki kell találni, hogy mit fog kapni, mit fog látni az ügyfél. El kell adni azt a tudást, amivel rendelkezünk, hihetően és úgy kell tálalni, ami az ügyfél igényeinek is megfelelő.
Van egy pont, amikor a fejlődés már nem azt kell jelentse, hogy minél több ügyfél és minél több tudás. Van egy pont, ahol a fejlődés: az ügyfelek elégedettségének a növelése. Kampányeredményekben és ügyfélkiszolgálásban.
Utolsó kommentek