A válság egyik jól látható jele volt, hogy ritkulni kezdtek a postaládába bedobott szóróanyagok, és amiket kaptunk, azok is kisebbek, egyszerűbbek voltak. Olcsóbbak. Mondhatjuk, hogy nem is olyan nagy baj ez, de ami e mögött van, az azért gond: a válság alatt olyan 10%-ot esett a hazai kiskereskedelmi fogyasztás. És ez nagyon nem jó, ezt érezzük a reklámban is.
Ugyanakkor a válság alatt történt még valami: az internet a friss, hirtelen fontossá vált csatornából egy megszokottabb, sokkal hétköznapibb csatorna lett. És a válság vége nem fogja eredményezni mindenképpen azt, hogy újra tele lesznek a postaládák szóróanyagokkal.
Egy nagyobb szóróanyag kampány, ami pár oldalas színes füzetet jelent, plusz annak a terjesztését, kb. akkor összeg, ami már összemérhető egy online kampánnyal. Olyannal, ami nagyságrendileg is több embert érhet el - igaz, más helyen, más módon és más intenzitással. De egy jól összerakott display kampány bizony tud embereket megmozgatni és üzletekbe bevinni.
Ez nem jelenti azt, hogy szórólap helyett minden esetben irány a banner - de mint plusz eszköz, illetve esetenként helyettesítő eszköz teljesen jól működik. Igaz, nem kézzelfogható reklámanyag, de ha van egy jó akciónk, egy különleges kínálatunk, és a célunk valójában az, hogy a boltba vigyünk be embereket, akkor miért ne? Kipróbálni mindenképpen érdekes!
Mi is csinálunk ilyen kampányokat, és az eredmények visszaigazolják a fentieket. Tényleg megváltozott ez a piac, már nem kell mindenáron kitömni a postaládát színes, szagos füzetekkel.
Utolsó kommentek