Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Facebook és a béka

Címkék: onlinemarketing facebook

2014.01.13. hétfő 21:18 Konrad

froggy.jpgIsmered azt a kísérletet, hogy mi történik, ha egy békát bedobsz egy pohár forró vízbe? Természetesen kiugrik. De mi történik, ha hideg vízbe rakod, és melegíted? A béka csendben megfő, és nem fog kiugrani. Na, mi vagyunk a béka, a Facebook a pohár víz, a tűz pedig a Facebook pénzéhsége.

Ha valaki három éve azt mondja, hogy majd fizetni kell azért, hogy a Facebookon az oldalunk rajongóit el tudjuk érni, mi lett volna a reakció? Nagy felháborodás és elfordulás a Facebooktól. Ha valaki azt mondta volna, hogy a személyes bejegyzéseinket nem fogja az összes ismerősünk látni, csak közülük minden negyedik, ötödik? Egyáltalán: ha olyan lett volna pár éve a Facebook, mint most, akkor otthagytuk volna az iwiw-et?

Jaj, lassan az jön, hogy régen minden jobb volt... Nem volt jobb. De a Facebook most nagyon más, mint akkor volt. Azt is mondhatom, hogy ez a Facebook nem az a Facebook. Ez a mai Facebook már egy gyár, ahol mémeket öntünk viaszba, perszonál brendinget építünk, kampányokat futtatunk, embereket érünk el és vírusokat akarunk előállítani. A Facebook mára sokkal inkább marketing eszköz, mint közösségi média oldal. A Facebook így egyre öncélúbb.

Tudod: ha nem kell fizetned, te vagy az áru. A Facebook is egy dolgot vár el tőled: legyél ott. És ezt, mi magyarok, be is tartjuk. Ott vagyunk, nagyon sokan, és naponta is nagyon sokan. Tuti elérést akarsz másfél-két millió ember felé naponta? Két dolgot tehetsz: hirdetsz a Barátok köztben (blöááá...) vagy hirdetsz a Facebookon (az is blöááá...). 

Mi, a békák, eközben örülünk. Csak azok a kisbékák nem örülnek, akik magánéletébe is beleszól a Facebook. A tinikről van szó. Mert amikor apuka megkérdezi a 15 éves lányát, hogy ki ez a fülbevalós nyálgép, aki ismerősöd lett tegnap este, ezzel a lendülettel ijeszti el az egésztől. Ez lesz a Facebook veszte: a kisbékák elugrálása és a nagybékák megfőzése. Hiszen a főtt békákat megeszi a teljes marketing gépezet.

Azt hiszem, kezdjünk el szépen csendben másik játszóteret keresni.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr25757042

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az opt-out a te új szabadságod - amikor a Google állítja ki az erkölcsi bizonyítványt 2014.01.14. 16:09:39

Csak győzzed kihasználni az új szabadságot, mert nincs nagyon tele lehetőséggel. . A Google, Facebook, Apple, Amazon és egyéb Big Data championoknak te nem az ügyfele vagy, hanem a terméke. Elvégre nem te fizetsz, hanem a hirdető. Ha ezt sikerül megé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ImNotorious... 2014.01.13. 21:55:57

Ez kapott tőlem egy nagy +1et!

Circus 2014.01.14. 11:59:23

szintén +1
mondjuk régebben sokkal több, illetve másféle szemét zúdult az arcodba, mostanra sokan vagy megtanulták kezelni, és/vagy jobban lehet szabályozni bizonyos dolgokat, amit nem lehetett.
Ha telefonkönyvként, vagy egyfajta nyilvántartásként használod, akkor viszont hasznos (mondjuk, nálam az iwiw se volt több).
A nyálgépek elijesztése pedig nem a facebook hibája - ésszel használva figyelemmel lehet kísérni az ifjúság kiteljesedését.

A kulcs szerintem mint minden másnál, itt is azon van, hogy 'ésszel használva'. :)

zolcsik76 2014.01.14. 12:00:19

Az USA-ban már elkezdték. Rohamosan fogy a felhasználók tábora.

Pirx 2014.01.14. 12:13:03

A legszebb a "like" gomb a bejegyzés alján, és az, hogy keress minket a facebookon.

Babosi György · http://nyiregyhaza2019.blog.hu 2014.01.14. 12:26:37

Egyet kell értenem veled. A cégemet egy hónapja leszedtem a Facebookról, nem lett kevesebb érdeklődő. Jópofizni pedig nincs kedvem ott.

Dr.Démonmac1 2014.01.14. 17:37:39

Könyörgöm, legalább olyan írjon kritikát a facéről, aki ért is hozzá valamennyire:)
A te fiókod, a te beállításaid.
ha jók a beállítások, olyan nincs, hogy X beleszól a magánéletembe :D
mert nem látja.
Meg van arra mód, hogy az ember munkahelye, kap egy alternatív facebook profilt. A barátaim meg egy másikat.
(az sajna kell, viszont egy csomó idegeskedést megspórolunk vele:)

Dr.Démonmac1 2014.01.14. 17:38:58

Még egy észrevétel, a gyermekek nemegyszer sokkal jobban értenek hozzá, mint a kedves szülők :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2014.01.14. 18:22:39

@Dr.Démonmac1:
"legalább olyan írjon kritikát a facéről, aki ért is hozzá valamennyire:)"
Taníts, mester! Jut eszembe, nem azt írtam, én nem tudom beállítani, hanem azt, hogy egy 15 éves. És bár jó ötletnek tűnik, hogy az ember lánya trükközzön, de ha az apa sem hülye, akkor ugye ez sem segít, mert rájön (mint jelen példámban egyébként, de az írás nem erről szól). Nem beszélve arról, hogy a felhasználóknak csak egy nem túl népes rétege az, amelyik valóban tudatosan használja a Facebookot.

pozsi 2014.01.14. 21:32:03

Ez pont most jött ugyanebben a témában: www.youtube.com/watch?v=l9ZqXlHl65g

Circus 2014.01.15. 15:45:09

@Dr.Démonmac1: ha törlöm magam, illetve bizonyos bejegyzéseimet, képeimet, bármit akkor azt miért raktározza el a FB?

Vagy miért tartja meg a levelezésemet évekre visszamenőleg olyanokkal is, akiket időközben töröltem az ismerőseim közül?

Hiába kapcsolgatom ki, hogy ezt vagy azt a reklámot nem akarom látni, mert nem releváns és bejelölöm, két óra múlva megint feldobja. Ugyanez igaz, ha leiratkozol valakiről, vagy játékok értesítőiről - mintha a falnak beszélnél.

Folyamatosan az arcomba tolja, hogy adjak meg minél több adatot magamról (végzettség, munkahely, stb).

Alapból nyilvánosnak minősít és úgy kezel egy marék adatot rólad (ezt ha nem tudod, nem is veszed észre), és neked kell egyesével kikapcsolgatni a lehetőséget. Azt nem is mondom, amikor véletlenszerűen ezek az opciók visszaállnak alapra, és megint nyitott könyv vagy.

Mindeközben azt nem képesek/hajlandóak megoldani, hogy pl. a 'legfrissebb megosztások legfelül' beállítás legyen az alapmegjelenítés az üzenőfaladon, és ne a véletlenszerű.

@Konrad: gyorsan említsük meg a felsőközép és idősebb korúakat is, akiknek ez az egész világ vadonat új, lövésük sincs ennek az új dzsungelnek a veszélyeiről... A facebook minden, de nem felhasználóbarát.


süti beállítások módosítása