Nagyon jó dolog az, ha a céges weboldalon dinamikusan változik a tartalom. Egyrészt mutatja, hogy milyen jól pörög a cég, másrészt a Google is jobban fogja szeretni: többször jön átnézni az oldalt, hamarabb frissítheti a saját adatbázisát, és előrébb is sorolhat minket, mint a konkurenciát.
Az egyik ilyen dinamikus megoldás a hírek szerepeltetése a weboldalon. Mivel céges oldalról beszélünk, így értelemszerűen céges hírekről beszélünk, amikkel egyetlen piciny baj szokott lenni: nem mindig vannak. Nagyobb cégeknél, vagy olyanoknál, ahol van mit elmondani, hetente egy-két hír is összejöhet, de kisebb cégeknél már gyakran hetekig nincs semmi említésre méltó. Az is gond szokott lenni, ha elfogy a figyelem a hírekről: bár lenne mit megírni, de mindig van fontosabb, van határidős feladat, most éppen nem ér rá senki...
A következmény viszont az, hogy néha hónapokig nincs új hír. Márpedig ha egy látogató érkezik a weboldalra, és azt látja, hogy az utolsó hír három hónapos (jó esetben) vagy másfél éves (ilyen is van), akkor bizony elfordulhat tőlünk, hisz úgyse működünk.
Hogy mi lehet erre a megoldás? A hírek menüpontot csak akkor szabad elindítani, ha tudjuk, hogy van mit mondani. És ha nincs mit mondani, akkor nem elég leállni a friss hírekkel, hanem is kell azt szedni a címlapról és a kiemelt helyekről. Igen, ez így elég drasztikus, de még mindig kisebb gond, mint annak a látszata, hogy már nem is létezünk.
A mai tippünk tehát: csak akkor legyenek hírek a weboldaladon, ha azokat folyamatosan tudod frissíteni!
Utolsó kommentek