Az e-mail marketing kampányok egyik célja, hogy a címzettet elvigyük valamilyen weboldalra. Így a kampány egyik mérőszáma lehet, hogy hányan kattintottak az e-mailben található linkekre. Ezeket a kattintásokat két módon is mérhetjük, és általában érdemes is mindkét mérési megoldást használni.
Az egyik mód abban segít, hogy a Google Analyticsben lássuk, hányan érkeztek az e-mailből. Ehhez az összes linkhez hozzá kell rakni a megfelelő paramétereket, amit az URL készítő eszközzel tudunk megcsinálni. Ha így teszünk, akkor az Analyticsben meg fogjuk tudni nézni, hányan érkeztek, és ha külön paraméterezzük a különböző helyen lévő linkeket, akkor azt is, pontosan melyik linkről.
A másik módszer, ha megfelelő e-mail küldőt használunk. Ilyenkor kapunk statisztikát arról, hogy melyik linkre hányan, hányszor - és pontosan kik kattintottak.
Mindkét módszerre szükségünk van. Az első megoldás ahhoz kell, hogy a weboldalon tudjuk követni, mit tettek az e-mail kampányból érkezők, a másik megoldás pedig megmondja nekünk, pontosan kik is voltak aktívak.
Mai tippünk: e-mail kampány esetén éljünk mindkét kattintást mérő megoldással!
Utolsó kommentek