Ha úgy küldjük ki a hírlevelünket, hogy mérjük a kinyitást és az átkattintást, akkor a kapott eredmények alapján lehetőségünk van arra, hogy a hírlevelünket szétbontsuk aktív és inaktív tagokra. Az, hogy kit nevezünk aktívnak, a mi döntésünk. Jellemzően aktív tagok azok, akik kattintanak bármelyik linkünkre. Azokat is nevezhetjük aktívaknak, akik kinyitják az e-mailt (de ne felejtsük el, ez nem pontos adat!).
A megfelelő mérés ugyanis nemcsak számokat mond, hanem fel is sorolja, kik kattintottak és kik nyitották ki az e-mailt. Ha ezeket a listákat tekintjük aktívaknak, akkor megtehetjük, nekik mást küldünk, mint a többieknek.
Még egy dolgot érdemes eldönteni: mekkora időszakot vizsgálunk. Érdemes több kiküldés eredményét is megnézni, vagyis nemcsak egy kiküldés alapján rakni valakit inaktív státuszba.
Az, hogy az így felosztott listánkkal mit teszünk, már egy másik kérdés.
A mai tippünk lényege ugyanis ez: a hírlevél küldés statisztikája lehetővé teszi, hogy aktív és inaktív szegmensekre bontsuk a címlistánkat.
Utolsó kommentek