Ha hazai tartalomszolgáltatótól veszünk banneres megjelenést, akkor számítsunk arra, hogy a listaárat nem kell majd megfizetnünk. Az árazás ugyanis úgy épül fel, hogy lehessen nagy kedvezményeket adni. Legalábbis a nagyobb tartalomszolgáltatók biztosan. A piacnak kevés olyan szereplője van, aki eleve megpróbál a listaáron eladni.
De nézzük, milyen és mekkora kedvezmények léteznek!
Ha nem ügynökség, hanem direkt hirdető vagyunk, akkor elsősorban ezek a kedvezmények jöhetnek szóba:
- új hirdetői kedvezmény, ha először hirdetünk (5-15%)
- mennyiségi kedvezmény, ha már voltunk itt (5-40%)
- eseti kedvezmény, mert van valami akció (bármi lehet)
Ügynökségként az alábbiakat kapjuk:
- ügynökségi jutalék (15%)
- mennyiségi kedvezmény (5-50%)
- grátisz megjelenések
Mindezek fölött az ügynökségek, ha nagyobb összeget költenek egy évben, szoktak kapni bónuszt is.
Mai tippünk: banner vásárlásakor bátran alkudjunk!
Utolsó kommentek