Írtam egy bejegyzést a Pagerider blogjára a Facebook oldalak elérésének a változása miatt. Az abban leírtak szerintem itt is érdekes lehetnek, íme!
A Facebook folyamatosan változtatja az üzleti oldalak elérését, egyre inkább csak olyanoknak mutatja meg az általunk posztolt bejegyzéseket, akik aktívak az irányunkban. Ezek a változások kisebbfajta pánikot okoztak a hazai céges világban is, pedig annyira nem is rossz a helyzet - éppen csak az ingyenebéd fogyott el.
Ha írunk egy jó bejegyzést, azt továbbra is sokan fogják látni. Ehhez az kell, hogy megosszák azt egymás között, vagyis terjesszék a reklámunkat. És ha elég sokan foglalkoznak vele, akkor a saját rajongóink közül is többen fogják azt látni. De természetesen nem minden bejegyzésünk ilyen jó, így ha a kevésbé jókkal is el akarunk jutni a rajongókhoz, erre pénzt kell költeni. Az oldalunk méretétől függően pár ezer forintot.
De mit tehetünk, ha nem tetszik nekünk ez az új világ?
Az egyik lehetséges megoldás, ha megszerezzük a rajongóink e-mail címét! Ez persze nem megy automatikusan, nincs olyan funkció a Facebookon, ami “csak úgy” odaadja nekünk ezt az adatot. Kell rá költenünk, de ha már sikerült megkapnunk a címeket, akkor küldhetünk azokra hírlevelet, egyedi ajánlatokat.
Szervezzünk a rajongóinknak játékot: a játékban való részvétellel elfogadják az adatkezelési szabályunkat és átadják az e-mail címet is. Ehhez tökéletes eszköz lehet bármelyik PageRider alkalmazás, de tapasztalataink szerint a kvíz játékok - egyszerű kérdésekkel - a leghatékonyabbak. Mivel a cél az, hogy megkapjuk az e-mail címeket, így nyereménynek adhatunk bármit, ami érdekelheti a célcsoportunkat. Ezek után már csak annyi a dolgunk, hogy pár alkalommal kirakjuk a játékfelhívást, és ezeket a bejegyzéseket meghirdetjük a rajongói körünknek.
Érdemes tehát kicsit átgondolni a Facebook jelenlétet, és a folyamatos kommunikáció mellett elérni, hogy minél több adatot megkapjuk mi is, nemcsak a Facebook.
Utolsó kommentek