Nem vagyok PR-os (bár újságíró igen), így most elsősorban a tapasztalataimat írom le, milyen sajtóközleményeket szoktak lehozni az online sajtóban. Egész pontosan összeszedtem pár tanácsot, elég szubjektív módon, milyen szerintem egy jó sajtóközlemény. Íme:
- Úgy írd meg, hogy akár szó szerint is közölhető legyen, ne kelljen átírni!
- Legyen benne olyan "független" hírérték, ami nemcsak neked illetve a cégednek érdekes.
- Nem baj, ha érzelmeket vált ki.
- Olyan címet adj neki, amit szívesen viszontlátsz, viszont legyen kellően figyelemfelhívó.
- A bevezető részt (lead) írd meg olyanra, hogy a legfontosabb információk benne legyenek.
- Ha lehet, tedd személyessé. Nyilatkozhat benne a cég vezetője vagy a hír érintettje.
- Végül: legyen a nyelvezete egyszerű. Nem szakmának írsz szakmai anyagot, a sajtóközlemény mindenkinek szól!
Ma tippünk: olyan sajtóközleményt készíts, ami érthető, könnyen olvasható és érdekes!
Utolsó kommentek