Azok a blogok, amik azért készülnek, hogy pénzt keressünk velük, még nem szükségszerűen üzleti blogok. Hiszen egy hírblog vagy akár egy hobbi blog, ha reklám bevételt hoz, máris alkalmas pénzkeresetre, miközben nincs konkrét üzleti célja.
Azon blogokat nevezhetjük üzleti blogoknak, amelyek valamilyen üzleti cél elérése miatt készülnek. Márpedig ez nem jelenti azt, hogy közvetlenül pénzt is keresünk vele, hiszen a blog célja elsősorban a brand építése, és nem a direkt bevétel.
Ezt azért tartom fontosnak kimondani, mert a blog hasznosságát sem egy egyszerű, átkattintásokkal mérhető megtérüléssel számolhatjuk ki. A blog értelme, üzleti ereje sokszor összetett. A cégünk megítélésére, ismertségének változására gyakorolt hatását csak közvetett módon mérhetjük.
Mai tippünk: az üzleti blog olyan blog, mely üzleti céllal jött létre - és ez számít, nem a bevétel!
Utolsó kommentek