Persze egyszerű válaszolni a mérések esetén arra, hogy miért tesszük: mert kíváncsiak vagyunk. De ennél kicsit összetettebb az ok. A közösségi médiában ugyanis alapvetően két dolog miatt mérünk:
- milyen hatást tudtunk elérni a tevékenységünkkel
- milyen hatást gyakorol ránk mások tevékenysége.
Vagyis nem elég azt nézni, hogy mi mit csinálunk, hanem az is fontos, hogy mások mit csinálnak, és az hogyan hat ránk. Egyértelmű, hogy tudni szeretnénk, mennyit ér az, amit csinálunk. Hány embert érünk el, hány ember kezd el figyelni ránk, hány ember kezd el rajongónk vagy ügyfelünk lenni, milyen mértékben növekedett a profitunk.
De a közösségi médiában mások is kommunikálnak, és azok kommunikációja ránk is hat: hányan beszélnek rólunk és mit beszélnek rólunk, hol és hogyan válunk témává, mennyire terelődik át az ügyfélszolgálati tevékenység a közösségi médiára és így tovább.
Mai tippünk: a közösségi média mérése esetében az első kérdés a "miért". Ne ugorjuk át, fogalmazzuk meg előre, mit is szeretnénk majd látni!
Utolsó kommentek