Nagyon sok negatív információ kering a Facebook játékok üzleti sikerességéről. A szélsőséges vélemények szerint teljesen fölösleges ilyet szervezni, úgysem lesz semmi eredménye. Ráadásul, mióta nem lehet "lájk-kaput" használni, még kötelezni sem tudjuk a játékosokat, hogy lájkolják az oldalunkat. Akkor meg minek, ugye?
A Facebook játéknak valójában több célja is lehet, néhányat kiemelnék:
- új rajongók megtalálása
- az oldal "felpumpálása"
- a meglévő rajongók aktivizálása
- forgalom terelés
- adatbázis építés
Az új rajongók megtalálása játékkal akkor fog működni, ha a játék mellett hirdetünk is. Az oldal felpumpálása, vagyis "mindegy milyen rajongók" gyűjtése szintén mára csak hirdetéssel fog működni. A meglévő rajongók aktivizálása viszont működhet hirdetés nélkül is, ilyenkor a játék technikai költségei (pl. nyeremény) az, amit rá kell szánnunk. A forgalom terelés működhet hirdetés nélkül is, persze hirdetéssel hatékonyabb lesz. Végül az adatbázis építés bármelyik fenti módszerrel társítható, mindössze arra figyeljünk oda, hogy kérjük el a játékosok email címét.
A játék akkor rossz, ha a meghatározott célokat nem tudjuk vele elérni. Pl. nem játszanak új rajongók, csak a régiek.
A játék úgy fog működni, ha az eredményeket előre modellezzük, esetleg kisebb körben teszteljük is. Ne akarjunk fölöslegesen lájkot gyűjteni, de lehet cél is a lájkok elérése, stb. Ami viszont minden esetben igaz: maga a nyeremény lesz az, ami a játékosokat megszűri. Egy webáruház kedvezmény nem lesz azoknak érdekes, akik a webáruházban nem akarnak vásárolni. Egy szakkönyv nem lesz azoknak érdekes, akiket a szakma nem érdekel.
Mai tippünk: bátran csináljunk a Facebook-on játékot, de ezt is tervezve. Legyük tisztában a céllal és a célcsoporttal!
Utolsó kommentek